Budowanie autorytetu

Autorytet jest bardzo ważny dla każdej osoby, która musi jakoś zarządzać projektem, kierować zespołem ludzi czy po prostu dla każdego, który pełni szeroko pojęte funkcje kierownicze. Bez autorytetu.. cóż nikt nie będzie nas słuchał, co niestety szybko przełoży się na kiepskie relacje z pracownikami i zaowocować może nawet zdjęciem nas z funkcji…

zdjęcie - (the_title())

     

    Autorytet jest bardzo ważny dla każdej osoby, która musi jakoś zarządzać projektem, kierować zespołem ludzi czy po prostu dla każdego, który pełni szeroko pojęte funkcje kierownicze. Bez autorytetu.. cóż nikt nie będzie nas słuchał, co niestety szybko przełoży się na kiepskie relacje z pracownikami i zaowocować może nawet zdjęciem nas z funkcji...

    Cechy potrzebne do posiadania autorytetu

    Co trzeba w sobie mieć, aby się cieszyć autorytetem? Oczywiście trudno dokładnie to ocenić - czasem bowiem szacunkiem cieszy się ktoś ze względu nawet na tylko jedną rzecz. Niemniej jednak można wyróżnić pewne cechy charakteru oraz umiejętnosci, które pomogą nam zbudować autorytet. Co będzie do nich należało?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.



    1) Wiedza

    Przede wszystkim należy znać się na tym, co się robi. Nigdy nie uda nam się zbudować autorytetu, jeśli nasi pracownicy będą mieli znacznie większą wiedzę. Czasami oczywiście może się zdarzyć, że ktoś na pewnych rzeczach będzie się znał znacznie lepiej - wtedy warto wykorzystać jego umiejętności, nie starać się go pokonać.

    2) Traktowanie pracowników

    Jeśli chcemy zbudować swój autorytet to zdecydowanie należy zadbać o dobre relacje z pracownikami. Należy być oczywiscie stanowczym, jednak jednocześnie trzeba zwracać się do nich z szacunkiem. Warto też poznać swoich pracowników - dowiedzieć się, czy mają rodziny, zapytać o nie...

    3) "Za mną" a nie "idź"

    Budując autorytet pamiętajmy także, że kierowanie zespołem pociąga za sobą pewną odpowiedzialność. Nie możemy nakazać wykonania pracownikom zadań, zaś samemu nic nie robić. Trzeba pokazywać swoim przykładem, jak trzeba pracować. Pojawiajmy się zatem w pracy rano, nie bierzmy za długo wolnego - to tylko osłabi relacje między nami a pracownikami.

    4) Umiejętności psychologiczne

    Na koniec warto podkreślić, że uda nam się dość łatwo zbudować autorytet, jeśli posiądziemy pewne umiejętności psychologiczne. Jakie? Otóż na pewno musimy umieć rozmawiać z ludźmi, dopasowywać zadania do ich predyspozycji oraz umiejętności a także umieć rozpoznawać talenty w firmie. Pamiętajmy także o tym, aby nie ulec fałszywej pysze - wielu z nas bowiem jest przekonanych o tym, że doskonale się porozumiewa i świetnie wyłapuje kto, do czego jest zdolny. Jeśli zaś posłuchamy pracowników, może się okazać, że jest zupełnie inaczej. Warto zatem korzystać dzisiaj z bogatej oferty przeróżnego rodzaju szkoleń itd., dzięki którym nauczymy się, jak budować autorytet.

    5) Pokora i przyznanie się do błędu

    Warto także zauważyć, że jesteśmy tylko ludźmi. Słuchajmy pracowników - ich propozycje rozwiązań czasem mogą mieć naprawdę dużo sensu. Umiejmy także przyznać się do tego, że coś nam nie wyszło.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.