Szkolenie online
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Dla nas w Gammie turkusowe przywództwo to raczej zbiór przydatnych praktyk i ciekawa inspiracja niż jedyna słuszna kultura organizacyjna i sposób zarządzania. Warto ją znać i warto z niej czerpać te narzędzia i idee, które uruchomią w zespole takie zjawiska i procesy jak:
Wszystkie powyższe są dziś pożądane, wymieniane jako niezbędne w nowoczesnych organizacjach i zespołach, stanowiących podwaliny pod zwinną kulturę organizacyjną, która jest skrojona na czasy obfitujące w zmiany, niejasny kontekst (VUCA).
Zajmujemy tym samym odrębne stanowisko względem Frederika Laloux – autora bestsellera „Pracować inaczej”. Jeśli więc myślisz, że po tym szkoleniu będziesz potrafił zbudować turkusową organizację – to nie jest szkolenie dla Ciebie. Jeśli jednak chciałbyś poznać najważniejsze założenia tej koncepcji i wybrać te narzędzia, które będą możliwe do wdrożenia w Twoim zespole i organizacji – to serdecznie zapraszamy!
Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów. Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników, a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.
Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.
We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.
Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.
Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć. Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.
Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów. Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników, a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.
Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.
We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.
Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.
Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć. Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Turkusowy model przywództwa
3. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
4. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
5. Dekalog turkusowego lidera
6. Podsumowanie
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.
3. Turkusowy model przywództwa
4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
6. Ewolucyjne cele
7. Podsumowanie
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.
3. Turkusowy model przywództwa
4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
6. Ewolucyjne cele
7. Podsumowanie
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspertka w dziedzinie zarządzania pokoleniami, konfliktów pokoleniowych oraz employer brandingu w kontekście generacyjnym. Mówca motywacyjny i inspiracyjny.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.
O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.
ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.