Wykorzystanie design thinking do innowacji w administracji publicznej

Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich onlineotwartezamkniete
Aby  zbierać plony  siły  Design Thinking, jednostki, zespoły i całe organizacje muszą kultywować optymizm
Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.

Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.

Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:

  • formułowania zrozumiałych przekazów,
  • przełamywanie barier komunikacyjnych,
  • wyprzedzania potencjalnych problemów.

Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.

Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.

Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:

  • formułowania zrozumiałych przekazów,
  • przełamywanie barier komunikacyjnych,
  • wyprzedzania potencjalnych problemów.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking

  • Czym jest Design Thinking?
  • Gdzie znajduje zastosowanie?
  • Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
  • W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?

2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu

  • Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
  • Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
  • Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?

3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz

  • Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
  • Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
  • Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?

4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw

  • Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
  • Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
  • Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
  • i zespołowym?

5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?

  • Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
  • Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
  • Jak przechodzić od planowania do działania?

6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?

  • Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
  • Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
  • Jak wdrażać tylko dobre pomysły?

1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking

  • Czym jest Design Thinking?
  • Gdzie znajduje zastosowanie?
  • Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
  • W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?

2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu

  • Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
  • Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
  • Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?

3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz

  • Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
  • Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
  • Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?

4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw

  • Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
  • Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
  • Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
  • i zespołowym?

5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?

  • Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
  • Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
  • Jak przechodzić od planowania do działania?

6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?

  • Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
  • Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
  • Jak wdrażać tylko dobre pomysły?

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • połączenie rozwoju osobistego pracowników z celami organizacji,
  • wykorzystanie potencjału różnorodności / wewnętrznych zasobów do tworzenia
    i implementacji pożądanych rozwiązań,
  • efektywne zagospodarowanie czasu przeznaczonego na rozwój pracowników.
  • koncentracja na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy w organizacji.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • poszerzanie własnej perspektywy poznawczej w kontekście wyzwań organizacyjnych,
  • efektywniejsza komunikacja ze współpracownikami wokół wspólnych celów,
  • zwiększenie otwartości na wychodzenie poza znane metody pracy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

Korzyści na poziomie organizacji, zespołów oraz indywidualnym, a dotyczą takich obszarów jak:

  • stymulacja do poszukiwania twórczych rozwiązań i efektywnego wykorzystania wewnętrznych zasobów,
  • skuteczniejsze rozwiązywanie problemów,
  • usprawnienie komunikacji,
  • wzmacnianie zaangażowania w zespole / indywidualnych pracowników.
Wykorzystanie design thinking do innowacji  w administracji publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Praca w administracji, życie prywatne - obie sfery wymagają równowagi między sobą. Work-life balanced przeciwdziała wypaleniu zawodowemu, Szkolenie dostarcza pracownikom urzędu praktycznych rozwiązań, które pozwalają od razu wpływać na work-life balance.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Ocena efektywności szkoleń, ewaluacja firmy szkoleniowej pozwala zdobyć argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, pozwala wyciągać wnioski, poprawiać obecne praktyki. Szkolenie dla administracji ponieważ uwzględnia charakterystykę szkoleń w urzędach.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wizerunek urzędu, PR urzędu w social media - to są wyzwania dla wszystkich urzędów. Wszystkie urzędy świadczą usługi dla ludności w sposób bezpośredni bądź pośredni. Od ich wizerunku zależy nastawienie potencjalnych klientów. Szkolenie budowanie wizerunku urzędu - zapraszamy!
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.