Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Szkolenia - administracja publiczna
Ocena pracownika to bardzo ważna umiejętność, którą każdy kierownik powinien posiąść
Szkolenie uwzględniające charakterystykę administracji publicznej. System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników urzędu oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry kierowniczej w zakresie ocen pracowniczych (pierwsza ocena i ocena okresowa) w służbie cywilnej zgodnie z najnowszymi zmianami:
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

Najnowsze zmiany, które weszły w życie 27 sierpnia 2015 r. mają na celu m.in.:
  • wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”,
  • wprowadzenie 1 katalogu kryteriów oceny, zamiast 2 katalogów,
  • zmniejszenie liczby kryteriów do 14,
  • wprowadzenie obowiązku uzasadniania tylko ocen negatywnych,
  • ujednolicenie terminu na dokonanie wyboru kryteriów oceny.

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry kierowniczej w zakresie ocen pracowniczych (pierwsza ocena i ocena okresowa) w służbie cywilnej zgodnie z najnowszymi zmianami:
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

Najnowsze zmiany, które weszły w życie 27 sierpnia 2015 r. mają na celu m.in.:
  • wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”,
  • wprowadzenie 1 katalogu kryteriów oceny, zamiast 2 katalogów,
  • zmniejszenie liczby kryteriów do 14,
  • wprowadzenie obowiązku uzasadniania tylko ocen negatywnych,
  • ujednolicenie terminu na dokonanie wyboru kryteriów oceny.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


1 DZIEŃ SZKOLENIOWY (8X45MIN)

1. Podstawowe zasady realizacji procesu ocen pracowniczych w służbie cywilnej po zmianach z sierpnia 2015 r.

  • Źródła regulacji dotyczących pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej – najnowsze zmiany z sierpnia 2015 r.
  • Od kiedy stosujemy nowe przepisy?
  • Terminy pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

2. Rozmowa wstępna poprzedzająca pierwszą ocenę w służbie cywilnej

  • Omówienie z ocenianym zasad pierwszej oceny – nowy katalog elementów oceny
  • Omówienie głównych obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy
  • Omówienie oczekiwań oceniającego względem sposobu spełniania kryteriów oceny – nowa trzystopniowa skala ocen
  • Wyznaczenie terminu sprawozdania – nowe zasady

3. Sporządzenie pierwszej oceny w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Przeprowadzenie z ocenianym rozmowy oceniającej
  • Omówienie elementów oceny (rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca)
  • Przyznawanie ocen cząstkowych – nowa trzystopniowa skala ocen 3-5-7
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania pozytywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania negatywnej pierwszej oceny, obowiązek uzasadnienia
  • Omówienie pozostałych zmian w pierwszej ocenie

4. Sporządzenie oceny okresowej w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Nowe wzory arkuszy ocen (A-B-C) 
  • Przyznawanie ocen cząstkowych - nowa skala ocen 1-3-5-7-9
  • Nowy katalog kryteriów oceny
  • Wybór dodatkowych kryteriów oceny
  • Przeprowadzenie rozmowy oceniającej
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej oceny okresowej
  • Uzasadnianie oceny negatywnej
  • Wniosek o przyznanie kolejnego stopnia służbowego
  • Omówienie pozostałych zmian w ocenie okresowej

5. Rozmowa oceniająca

  • Cele i znaczenie rozmowy oceniającej
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniający (gromadzenie informacji na temat ocenianego w okresie podlegającym ocenie, przygotowanie organizacyjne, struktura i zasady prowadzenia rozmowy oceniającej)
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniany
  • Udzielanie informacji zwrotnej (funkcja informacji zwrotnej w procesie oceny pracownika, metody udzielania informacji zwrotnej)
  • Metody dopasowania sposobu przekazywania informacji zwrotnej do typów odbiorcy
  • Radzenie sobie z oporem wobec informacji zwrotnej
  • Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu rozmowy oceniającej
  • Omówienie kierunków dalszego rozwoju zawodowego i potrzeb ocenianego w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia umiejętności

6. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym


1 DZIEŃ SZKOLENIOWY (8X45MIN)

1. Podstawowe zasady realizacji procesu ocen pracowniczych w służbie cywilnej po zmianach z sierpnia 2015 r.

  • Źródła regulacji dotyczących pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej – najnowsze zmiany z sierpnia 2015 r.
  • Od kiedy stosujemy nowe przepisy?
  • Terminy pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

2. Rozmowa wstępna poprzedzająca pierwszą ocenę w służbie cywilnej

  • Omówienie z ocenianym zasad pierwszej oceny – nowy katalog elementów oceny
  • Omówienie głównych obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy
  • Omówienie oczekiwań oceniającego względem sposobu spełniania kryteriów oceny – nowa trzystopniowa skala ocen
  • Wyznaczenie terminu sprawozdania – nowe zasady

3. Sporządzenie pierwszej oceny w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Przeprowadzenie z ocenianym rozmowy oceniającej
  • Omówienie elementów oceny (rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca)
  • Przyznawanie ocen cząstkowych – nowa trzystopniowa skala ocen 3-5-7
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania pozytywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania negatywnej pierwszej oceny, obowiązek uzasadnienia
  • Omówienie pozostałych zmian w pierwszej ocenie

4. Sporządzenie oceny okresowej w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Nowe wzory arkuszy ocen (A-B-C)
  • Przyznawanie ocen cząstkowych - nowa skala ocen 1-3-5-7-9
  • Nowy katalog kryteriów oceny
  • Wybór dodatkowych kryteriów oceny
  • Przeprowadzenie rozmowy oceniającej
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej oceny okresowej
  • Uzasadnianie oceny negatywnej
  • Wniosek o przyznanie kolejnego stopnia służbowego
  • Omówienie pozostałych zmian w ocenie okresowej

5. Rozmowa oceniająca

  • Cele i znaczenie rozmowy oceniającej
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniający (gromadzenie informacji na temat ocenianego w okresie podlegającym ocenie, przygotowanie organizacyjne, struktura i zasady prowadzenia rozmowy oceniającej)
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniany
  • Udzielanie informacji zwrotnej (funkcja informacji zwrotnej w procesie oceny pracownika, metody udzielania informacji zwrotnej)
  • Metody dopasowania sposobu przekazywania informacji zwrotnej do typów odbiorcy
  • Radzenie sobie z oporem wobec informacji zwrotnej
  • Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu rozmowy oceniającej
  • Omówienie kierunków dalszego rozwoju zawodowego i potrzeb ocenianego w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia umiejętności

6. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zapoznanie pracowników z najnowszymi zmianami w zakresie pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

  • Wzrost efektywności rozmów oceniających

  • Lepsze kształtowanie kariery pracowników

  • Wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Dobre przygotowanie się do oceny pracowniczej według najnowszych przepisów

  • Prawidłowe przeprowadzenie pierwszej oceny i oceny okresowej

  • Udzielenie motywującej informacji zwrotnej

  • Przełamywanie oporu i obaw przed oceną

     

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost kompetencji przełożonych

  • Efektywniejsze procesy pierwszej oceny i oceny okresowej

Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.