Savoir Vivre i Protokół Dyplomatyczny w Administracji Publicznej

Savoir Vivre i Protokół Dyplomatyczny w Administracji Publicznej

Savoir Vivre i Protokół Dyplomatyczny w Administracji Publicznej

Szkolenia - administracja publiczna

Prawdziwą miarą człowieka jest to, jak traktuje kogoś, kto nie może się mu w żaden sposób odwdzięczyć

Coraz powszechniejszymi elementami pracy w administracji publicznej staje się dyplomacja i podstawowe zasady dotyczące protokołu dyplomatycznego. Znajomość protokołu pomaga zarówno w kreowaniu pozytywnego wizerunku ale jest przydatne w wykonywaniu codziennych obowiązków służbowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Coraz powszechniejszymi elementami pracy w administracji publicznej staje się dyplomacja i podstawowe zasady dotyczące protokołu dyplomatycznego. Znajomość protokołu pomaga zarówno w kreowaniu pozytywnego wizerunku ale jest przydatne w wykonywaniu codziennych obowiązków służbowych.

Uczestnicy szkolenia poznają zasady tego co wypada a co nie wypada  pracując w administracji publicznej, przepracują  kluczowe zasady savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).

Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowo nabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.

Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

Coraz powszechniejszymi elementami pracy w administracji publicznej staje się dyplomacja i podstawowe zasady dotyczące protokołu dyplomatycznego. Znajomość protokołu pomaga zarówno w kreowaniu pozytywnego wizerunku ale jest przydatne w wykonywaniu codziennych obowiązków służbowych.

Uczestnicy szkolenia poznają zasady tego co wypada a co nie wypada  pracując w administracji publicznej, przepracują  kluczowe zasady savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).

Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowo nabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.

Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wstęp do savoir vivre i protokołu dyplomatycznego

  • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne faux-pas”
  • Historia savoir vivre oraz protokołu dyplomatycznego
  • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a oficjalnego
  • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych
  • Zachowania „taktowne” a zachowania „nietaktowne”

2. Precedencja

  • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
  • Savoir vivre towarzyski
  • Elementy powitania – słowne
    • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
    • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
    • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
  • Elementy powitania – ukłon
    • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
    • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
    • Ukłon męski a ukłon kobiecy
  • Elementy powitania – podanie dłoni
    • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
    • Kto komu podaje dłoń
    • Podanie dłoni a rękawiczki
    • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
  • Przejście na „Ty”
    • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
    • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
  • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
  • Savoir vivre w biznesie
    • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
    • Elementy powitania – słowne
    • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
    • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
    • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
  • Elementy powitania – ukłon
    • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
    • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
  • Elementy powitania – podanie dłoni
    • Podanie dłoni
    • Kto komu podaje dłoń
    • Podanie dłoni a rękawiczki
    • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

3. Zachowanie w trakcie ważnych uroczystości publicznych

  • Ceremonie państwowe,
  • Żałoba narodowa
  • Organizacja uroczystości publicznej
  • Symbole i odznaczenia państwowe

4. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

  • Dress code kobiet i mężczyzn
    • strój nieformalny
      • business dress
      • business casual
      • casual
    • strój formalny
    • strój koktajlowy
  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
    • Businessman
      • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
      • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
    • Businesswoman
      • kolorystyka stroju biurowego kobiety
      • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

5. Elementy etykiety

  • Wizytówka
    • Rola wizytówki w biznesie
    • Rodzaje, wygląd, struktura
    • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
  • Samochód a zajmowanie miejsc
    • Służbowy
    • Prywatny
    • Taxi
    • Z kierowcą
    • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
  • Rozmowy telefoniczne
    • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
    • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
    • Czas rozmowy
    • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
    • Poczta głosowa
    • Odebranie telefonu a długość sygnału
  • Korespondencja pisemna
    • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
    • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
      • Eleganckie wiadomości
      • Łańcuszki szczęścia

6. Restauracja a zasady savoir vivre

  • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
    • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
    • Brak kelnera a liczba i płeć osób
  • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
    • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
    • Nakrycie stołu
      • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
      • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
      • Kolejność zamawiania trunków
  • Spożywanie niektórych potraw
  • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
  • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
    • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
  • Uregulowanie rachunku
    • Kto dokonuje zapłaty
    • Wysokość napiwku

7. Zasady savoir vivre w przypadku gości z zagranicy lub obecności  poza granicami kraju

  • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
    • Gesty
    • Mowa ciała
    • Mimika twarzy
  • Przyjmowanie gości
  • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
    • Europa
    • Bliski Wschód
    • Azja
    • Afryka
    • Ameryka Południowa
    • USA

8. Podsumowanie szkolenia

1. Wstęp do savoir vivre i protokołu dyplomatycznego

  • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia czyli „powszechne faux-pas”
  • Historia savoir vivre oraz protokołu dyplomatycznego
  • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a oficjalnego
  • Rola savoir vivre we współczesnych realiach społecznych
  • Zachowania „taktowne” a zachowania „nietaktowne”

2. Precedencja

  • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
  • Savoir vivre towarzyski
  • Elementy powitania – słowne
    • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
    • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
    • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
  • Elementy powitania – ukłon
    • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
    • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
    • Ukłon męski a ukłon kobiecy
  • Elementy powitania – podanie dłoni
    • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
    • Kto komu podaje dłoń
    • Podanie dłoni a rękawiczki
    • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
  • Przejście na „Ty”
    • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
    • Przejście na „Ty” a niezręczne sytuacje społeczne
  • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
  • Savoir vivre w biznesie
    • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
    • Elementy powitania – słowne
    • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
    • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
    • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
  • Elementy powitania – ukłon
    • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
    • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
  • Elementy powitania – podanie dłoni
    • Podanie dłoni
    • Kto komu podaje dłoń
    • Podanie dłoni a rękawiczki
    • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

3. Zachowanie w trakcie ważnych uroczystości publicznych

  • Ceremonie państwowe,
  • Żałoba narodowa
  • Organizacja uroczystości publicznej
  • Symbole i odznaczenia państwowe

4. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

  • Dress code kobiet i mężczyzn
    • strój nieformalny
      • business dress
      • business casual
      • casual
    • strój formalny
    • strój koktajlowy
  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
    • Businessman
      • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
      • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
    • Businesswoman
      • kolorystyka stroju biurowego kobiety
      • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

5. Elementy etykiety

  • Wizytówka
    • Rola wizytówki w biznesie
    • Rodzaje, wygląd, struktura
    • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
  • Samochód a zajmowanie miejsc
    • Służbowy
    • Prywatny
    • Taxi
    • Z kierowcą
    • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
  • Rozmowy telefoniczne
    • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
    • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
    • Czas rozmowy
    • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
    • Poczta głosowa
    • Odebranie telefonu a długość sygnału
  • Korespondencja pisemna
    • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
    • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
      • Eleganckie wiadomości
      • Łańcuszki szczęścia

6. Restauracja a zasady savoir vivre

  • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
    • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
    • Brak kelnera a liczba i płeć osób
  • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
    • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
    • Nakrycie stołu
      • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
      • Rodzaje kieliszków i sztućców - ułożenie a kolejność używania
      • Kolejność zamawiania trunków
  • Spożywanie niektórych potraw
  • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
  • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
    • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
  • Uregulowanie rachunku
    • Kto dokonuje zapłaty
    • Wysokość napiwku

7. Zasady savoir vivre w przypadku gości z zagranicy lub obecności poza granicami kraju

  • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
    • Gesty
    • Mowa ciała
    • Mimika twarzy
  • Przyjmowanie gości
  • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
    • Europa
    • Bliski Wschód
    • Azja
    • Afryka
    • Ameryka Południowa
    • USA

8. Podsumowanie szkolenia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • poprawa wizerunku Organizacji w oczach klientów
  • wzrost kultury organizacyjnej
  • zwiększenie prestiżu Organizacji
  • budowanie relacji zawodowych
  • tworzenie efektywnych kontaktów międzykulturowych

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie zasad etykiety, ceremoniału i precedencji
  • rozróżnianie savoir vivre towarzyskiego od biznesowego
  • poznanie form korespondencji oraz korespondencji dyplomatycznej
  • przedstawianie siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • prowadzenie rozmów z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • dobieranie odpowiedniego stroju do określonej sytuacji
  • prowadzenie korespondencji z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • wiedza z zakresu organizacji uroczystości państwowych i z udziałem gości zagranicznych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • budowa profesjonalnej Organizacji
  • wysoka jakość pracy
Savoir Vivre i Protokół Dyplomatyczny w Administracji Publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.