Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenia - administracja publiczna
Postęp jest niemożliwy bez zmiany, a ci którzy nie mogą zmienić swoich umysłów nie mogą zmienić niczego
Opór w zmianie jest naturalnym zjawiskiem - nie tylko w urzędzie. Można nim zarządzać, obniżać jego skalę, kierunkować energię w stronę pozytywnych efektów. Szkolenie zarządzanie zmianą dla administracji publicznej dostarcza sprawdzonych narzędzi uwzględniając specyfikę urzędu.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu różnego typu zmian w jednostce administracji publicznej. Szkolenie na wielu płaszczyznach przygotowuje kadrę kierowniczą do procesu przeprowadzania oraz monitorowania zmian a pracowników do współdziałania oraz adaptacji do zmian.

Podczas szkolenia skupimy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian. Prezentowane techniki, narzędzia i sposoby postępowania bazują na najbardziej efektywnych modelach zarządczych w zarządzaniu zmianą (analiza pola sił E. Sheina, model zarządzania w zmianie, Steering & Joining, model komunikacji Morgenthama). Podczas szkolenia zostanie dokonana analiza problemów, które mogą pojawić się w praktyce zawodowej uczestników szkolenia. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu różnego typu zmian w jednostce administracji publicznej. Szkolenie na wielu płaszczyznach przygotowuje kadrę kierowniczą do procesu przeprowadzania oraz monitorowania zmian a pracowników do współdziałania oraz adaptacji do zmian.

Podczas szkolenia skupimy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian. Prezentowane techniki, narzędzia i sposoby postępowania bazują na najbardziej efektywnych modelach zarządczych w zarządzaniu zmianą (analiza pola sił E. Sheina, model zarządzania w zmianie, Steering & Joining, model komunikacji Morgenthama). Podczas szkolenia zostanie dokonana analiza problemów, które mogą pojawić się w praktyce zawodowej uczestników szkolenia. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys

  • Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
  • Definicja zmiany 
    • Pozytywne konsekwencje zmiany
    • Stanie w miejscu to cofanie się
  • Zmiana jako element rozwoju organizacji
  • Trzy perspektywy zmiany
    • Kierownicza
    • Organizacyjna
    • Osobista

2. Ja w zmianie – poziom osobisty

  • Postawa osobista w odniesieniu do zmiany
    • Poziom poznawczy (często deklaratywny)
    • Poziom emocjonalny (związany z bardziej lub mniej uświadomionymi potrzebami)
    • Poziom zachowania (w sytuacji realnej zmiany) 
  • Stereotypy dotyczące zmiany
  • Konfrontacja przekonań z efektywnością 
  • Naturalne tendencje do radzenie sobie ze zmianą

3. Opór w zmianie

  • Niechęć pracowników do zmian
    • Rozpoznawanie obaw pracowników
    • Identyfikacja źródeł oporu
  • Techniki neutralizowania oporu
    • Sygnały poparcia
    • Polityka informacyjna
    • Dochodzenie do wspólnych ustaleń – efekt partycypacji
    • Pozyskiwanie liderów opinii
  • Postawy pracownicze wobec zmiany
    • Antagonista
    • Brak zaangażowania
    • Niech się dzieje co chce
    • Gotowość do pomocy
    • Aktywnie włącza się w realizację

4. Przełamywanie oporu wobec zmian

  • Analiza sił w zmianie według E. Sheina
    • 8 rodzajów oporu
    • Wskaźniki wątpliwości 
  • Czynniki wspierające
    • Zwiększona konkurencja
    • Konieczność zwiększenie zakresu działalności
    • Zmiana wizerunku organizacji
    • Uspokojenie zamieszania
    • Ukierunkowanie działań na jakość
    • Przyzwyczajenie do starego sposoby działania
    • Poprawa efektywności pracowników
  • Czynniki hamujące
  • Niewystarczające wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
  • Tradycja organizacji stabilnej
  • Utrata pozycji przez niektórych pracowników
  • Brak zasad, podziału obowiązków, umiejętności pracy
  • Dyskusja na temat wdrażanie planów
  • Świętowanie sukcesu - skuteczne techniki automotywacji

5. Promowanie zmiany w urzędzie

  • Pracownik jako klient zmiany
  • Marketing zmiany
  • Poszukiwanie ambasadorów zmiany

6. Komunikacja zmiany w urzędzie

  • Wybranie odpowiedniej strategii komunikacji zmiany
  • Wybranie kanału komunikacji zmiany
    • Organizacyjne kanały komunikacji 
    • Nieformalne kanały komunikacji
  • Komunikacja zmiany na poziomie werbalnym i niewerbalnym
    • Ćwiczenie z użyciem kamery
    • Omówienie
  • Ustalenie kontekstu organizacyjnego wprowadzenia zmiany
  • Opracowanie komunikatu przekazywanego do adresatów zmiany
  • Korzystanie z efektu partycypacji w zmianie

7. Zastaw technik pomagających pracownikom funkcjonować w zmianie

  • Komunikowanie zmiany
  • Techniki wpływu społecznego
  • Argumentacja w zmianie
  • Zarządzanie stresem
  • Techniki wzmacniające rezyliencję (odporność i adaptację do zmian)
  • Zarządzanie czasem i priorytetami oraz planowanie

8. Taktyka wprowadzania zmian

  • 4 fazy wprowadzania zmian
    • Psychologia każdego etapu
    • Sposoby odpowiedzi na potrzeby pracowników na każdym etapie
  • Strategia zarzadzania zespołem w czasie zmiany
    • Sheering & Joining
    • Prowadzenie pracowników od zmiany otwartej do zamkniętej

9. Zmiana na poziomie zespołu

  • Rozmnożenie – techniki inicjowania zmian
  • Narzędzia monitorowania i kierowania zmianą
  • Zamrożenie – techniki wprowadzania mechanizmów scalających efekty zmian
  • Zarządzanie krzywą wydajności zespołu w czasie zmiany
  • Działania podnoszące efektywność zespołu
  • Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany

10. Zmiana na poziomie pracownika

  • Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
  • Opór w środowisku pracy – przejawy oporu i techniki jego łagodzenia
  • Wspieranie procesu uczenia u pracownika
  • Zaangażowanie i partycypacja – narzędzia wspierania działań pracownika

11. Zarządzanie zmianą na poziomie mniejszych jednostek organizacyjnych

  • Mechanizmy grupowe powstające podczas zmian
    • Mechanizm konformizmu grupowego
    • Ekstremizm poglądowy
    • Powstawanie samodzielnych ambasadorów zmiany
  • Zmiany postaw pracowniczych z czasie zmian organizacyjnych
    • Mechanizm wspólnego wroga
    • Powstawanie struktur i liderów nieformalnych
    • Warunkowa akceptacja zmiany
  • Opracowanie planu wprowadzania zmian na poziomie działu i zespołu

12. Poligon trudnych sytuacji

  • Informowanie o zmianie w rozmowie indywidualnej
    • Wewnątrzsterowny vs. zewnątrzsterowny
    • Sprzeciw vs. Zgoda
    • Opór wprost vs. opór bierny
  • Informowanie o zmianie w relacji z zespołem
    • Opór bierny 
    • Opór niewprost (aluzje, sarkazm itp.)
    • Niekonstruktywna dyskusja
    • Spiskowa teoria dziejów
  • Czarnowidztwo – eskalowanie czarnego scenariusza

13. Podsumowanie szkolenia
  • Karta SSC
    • Start – co zacznę stosować?
    • Continue – co będę kontynuował/-a?
    • Stop – czego zaprzestanę?
  • Wnioski
    • Na poziomie indywidualnym
    • Na poziomie grupy

1. Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys

  • Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
  • Definicja zmiany
    • Pozytywne konsekwencje zmiany
    • Stanie w miejscu to cofanie się
  • Zmiana jako element rozwoju organizacji
  • Trzy perspektywy zmiany
    • Kierownicza
    • Organizacyjna
    • Osobista

2. Ja w zmianie – poziom osobisty

  • Postawa osobista w odniesieniu do zmiany
    • Poziom poznawczy (często deklaratywny)
    • Poziom emocjonalny (związany z bardziej lub mniej uświadomionymi potrzebami)
    • Poziom zachowania (w sytuacji realnej zmiany)
  • Stereotypy dotyczące zmiany
  • Konfrontacja przekonań z efektywnością
  • Naturalne tendencje do radzenie sobie ze zmianą

3. Opór w zmianie

  • Niechęć pracowników do zmian
    • Rozpoznawanie obaw pracowników
    • Identyfikacja źródeł oporu
  • Techniki neutralizowania oporu
    • Sygnały poparcia
    • Polityka informacyjna
    • Dochodzenie do wspólnych ustaleń – efekt partycypacji
    • Pozyskiwanie liderów opinii
  • Postawy pracownicze wobec zmiany
    • Antagonista
    • Brak zaangażowania
    • Niech się dzieje co chce
    • Gotowość do pomocy
    • Aktywnie włącza się w realizację

4. Przełamywanie oporu wobec zmian

  • Analiza sił w zmianie według E. Sheina
    • 8 rodzajów oporu
    • Wskaźniki wątpliwości
  • Czynniki wspierające
    • Zwiększona konkurencja
    • Konieczność zwiększenie zakresu działalności
    • Zmiana wizerunku organizacji
    • Uspokojenie zamieszania
    • Ukierunkowanie działań na jakość
    • Przyzwyczajenie do starego sposoby działania
    • Poprawa efektywności pracowników
  • Czynniki hamujące
  • Niewystarczające wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
  • Tradycja organizacji stabilnej
  • Utrata pozycji przez niektórych pracowników
  • Brak zasad, podziału obowiązków, umiejętności pracy
  • Dyskusja na temat wdrażanie planów
  • Świętowanie sukcesu - skuteczne techniki automotywacji

5. Promowanie zmiany w urzędzie

  • Pracownik jako klient zmiany
  • Marketing zmiany
  • Poszukiwanie ambasadorów zmiany

6. Komunikacja zmiany w urzędzie

  • Wybranie odpowiedniej strategii komunikacji zmiany
  • Wybranie kanału komunikacji zmiany
    • Organizacyjne kanały komunikacji
    • Nieformalne kanały komunikacji
  • Komunikacja zmiany na poziomie werbalnym i niewerbalnym
    • Ćwiczenie z użyciem kamery
    • Omówienie
  • Ustalenie kontekstu organizacyjnego wprowadzenia zmiany
  • Opracowanie komunikatu przekazywanego do adresatów zmiany
  • Korzystanie z efektu partycypacji w zmianie

7. Zastaw technik pomagających pracownikom funkcjonować w zmianie

  • Komunikowanie zmiany
  • Techniki wpływu społecznego
  • Argumentacja w zmianie
  • Zarządzanie stresem
  • Techniki wzmacniające rezyliencję (odporność i adaptację do zmian)
  • Zarządzanie czasem i priorytetami oraz planowanie

8. Taktyka wprowadzania zmian

  • 4 fazy wprowadzania zmian
    • Psychologia każdego etapu
    • Sposoby odpowiedzi na potrzeby pracowników na każdym etapie
  • Strategia zarzadzania zespołem w czasie zmiany
    • Sheering & Joining
    • Prowadzenie pracowników od zmiany otwartej do zamkniętej

9. Zmiana na poziomie zespołu

  • Rozmnożenie – techniki inicjowania zmian
  • Narzędzia monitorowania i kierowania zmianą
  • Zamrożenie – techniki wprowadzania mechanizmów scalających efekty zmian
  • Zarządzanie krzywą wydajności zespołu w czasie zmiany
  • Działania podnoszące efektywność zespołu
  • Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany

10. Zmiana na poziomie pracownika

  • Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
  • Opór w środowisku pracy – przejawy oporu i techniki jego łagodzenia
  • Wspieranie procesu uczenia u pracownika
  • Zaangażowanie i partycypacja – narzędzia wspierania działań pracownika

11. Zarządzanie zmianą na poziomie mniejszych jednostek organizacyjnych

  • Mechanizmy grupowe powstające podczas zmian
    • Mechanizm konformizmu grupowego
    • Ekstremizm poglądowy
    • Powstawanie samodzielnych ambasadorów zmiany
  • Zmiany postaw pracowniczych z czasie zmian organizacyjnych
    • Mechanizm wspólnego wroga
    • Powstawanie struktur i liderów nieformalnych
    • Warunkowa akceptacja zmiany
  • Opracowanie planu wprowadzania zmian na poziomie działu i zespołu

12. Poligon trudnych sytuacji

  • Informowanie o zmianie w rozmowie indywidualnej
    • Wewnątrzsterowny vs. zewnątrzsterowny
    • Sprzeciw vs. Zgoda
    • Opór wprost vs. opór bierny
  • Informowanie o zmianie w relacji z zespołem
    • Opór bierny
    • Opór niewprost (aluzje, sarkazm itp.)
    • Niekonstruktywna dyskusja
    • Spiskowa teoria dziejów
  • Czarnowidztwo – eskalowanie czarnego scenariusza

13. Podsumowanie szkolenia
  • Karta SSC
    • Start – co zacznę stosować?
    • Continue – co będę kontynuował/-a?
    • Stop – czego zaprzestanę?
  • Wnioski
    • Na poziomie indywidualnym
    • Na poziomie grupy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • sprawne funkcjonowanie jednostki administracji publicznej w czasie wdrażania zmian
  • przygotowanie na poziomie psychologicznym, zarządczym i motywacyjnym wszystkich pracowników do nadchodzących zmian
  • szybsze i skuteczniejsze przeprowadzenie zmian w jednostce administracji publicznej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność zaadoptowania się do nadchodzących i już zaistniałych zmian
  • polepszenie współpracy z przełożonymi oraz współpracownikami w czasie zmian w urzędzie
  • utrzymanie i rozwinięcie motywacji do pracy w czasie oraz po wdrożeniu zmian

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • uniknięcie ewentualnych konfliktów, które mogą pojawiać się w czasie wprowadzania zmian
  • dobra współpraca na linii przełożeni-podwładni oraz między pracownikami w czasie wprowadzania zmian
  • wyższy poziom zadowolenia i satysfakcji u pracowników oraz kadry kierowniczej z wprowadzonych zmian
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.