Zarządzanie ze świadomością różnorodności – typologia Extended DISC®

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

Zarządzanie różnorodnością – menedżer dzięki typologii Extended DISC® ma świadomość z jakich pracowników składa się jego zespół. Delegując, zarządzając projektem, przydzielając pracę będzie osiągał wyższe wyniki uwzględniając style zachowania, mocne i słabe strony swoich pracowników.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Szkolenie poprzez wykorzystanie typologii Extended DISC® podnosi skuteczność menedżera i jego zespołu na kilku poziomach:

Poziom efektywności menedżera – menedżer znając swoje uwarunkowania, mocne strony i obszary do rozwoju świadomie zarządza swoim rozwojem, poświęca najwięcej uwagi tym zachowaniom, w których ma niedostatki (aby je niwelować) i tam gdzie jest najmocniejszy (aby aktywnie je wykorzystywać).

Poziom pracy z zespołem – skuteczność zarządzania wymaga dopasowania się do preferencji i możliwości komunikacyjnych i funkcjonowania pracowników. Tak, aby ci lepiej rozumieli intencje i zamierzenia menedżera. Dziś kadra kierownicza (menedżerowie, liderzy, kierownicy projektów) odczuwając presję podnoszenia efektywności zespołu potrzebują wsparcia narzędziowego pozwalającego zrozumieć i dopasować sposób delegowania, motywowania, rozwiązywania konfliktów czy komunikowania z pracownikami.

Zarządzanie różnorodnością – menedżer dzięki typologii Extended DISC® ma świadomość z jakich pracowników składa się jego zespół. Delegując, zarządzając projektem, przydzielając pracę będzie osiągał wyższe wyniki uwzględniając style zachowania, mocne i słabe strony swoich pracowników.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Efektywne otwarcie

  • Co to jest typologia Extended DISC®?
    • Co bada Extended DISC®?
    • Do czego może być wykorzystywany Extended DISC®?
  • Wstęp do typologii kolorystycznej
    • Jakie obszary towarzyszą nam w życiu (obszar naturalny/ obszar dostosowawczy)
    • Jak najczęściej zachowujemy się w różnych obszarach
  • Ćwiczenie w czterech grupach – Fabryka życzeń. Jak styl zachowań wpływa na funkcjonowanie w zespole i jakie są tego konsekwencje (komunikacyjne, zarządcze, motywacyjne).

2. 4 style zachowań wg Extended DISC®

  • Każdy uczestnik otrzyma test na badanie z prośbą o wypełnienie w trackie modułu
  • Charakterystyki stylów
  • Styl D
    • Motto „zrobiłem to po swojemu”
    • W sytuacji stresowej reaguje zadaniowo
    • Może sprawiać wrażenie osoby niecierpliwej i apodyktycznej
    • Sukcesy odnosi podejmując ryzyko i koncentracji na zadaniu
  • Styk I
    • Motto „jestem miłą osobą i wszyscy powinni mnie lubić”
    • Szybkie podejmowanie decyzji, mniejsza orientacja na szczegóły
    • Większa skłonność do impulsywnego, emocjonalnego działania
    • Dbaj o dobrą atmosferę
    • Angażuje i motywuje innych do realizacji celów
  • Styl S
    • Motto „jeśli coś dobrze funkcjonuje, nie poprawiajmy tego”
    • Decyzje podejmuje ostrożnie i bez pośpiechu
    • W sytuacji stresu łatwiej podporządkowuje się innym
    • Osiąga sukcesy dzięki wytrwałości i uwzględnianiu długotrwałej perspektywy
    • Silna potrzeba bezpieczeństwa
  • Styl C
    • Motto „jeśli nie mamy czasu, żeby zrobić to dobrze, czy mamy czas aby to później poprawiać?”
    • Lubi pytania „dlaczego?”
    • Koncentruje się na podejmowaniu decyzji i unikaniu błędów
    • Potrzebuje dużo informacji
    • Dba o jakość wykonywanej pracy

3. Omówienie czym charakteryzują się poszczególne typy kolorystyczne Extended DISC®

  • Warsztat dotyczący komunikacji i współpracy w konkretnych kolorach z konkretnymi kolorami
  • Gra edutainmentowa „budowa miasta”
    • Warstwa entertain(ment) – uczestnicy otrzymują projekt konstrukcyjny, który jest wyzwaniem a jednocześnie świetną zabawą
    • Warstwa edu(cation) – uczestnicy otrzymują omówienie, które łączy typologię DISC oraz zdarzeniami, naturalnymi zachowaniami podczas realizacji projektu konstrukcyjnyego

4. Skuteczny menedżer korzystający z typologii Extended DISC®

  • Mój styl uczenia  się , komunikowania, zarządzania
  • Mocne strony i obszary do rozwoju
  • Jako zarządzać swoimi preferencjami , mocnymi stronami i słabościami

5. Jak zarządzać korzystając z wiedzy o zespole na bazie typologii DISC®

  • Co Wykonanie mapy zespołu na bazie typów kolorystycznych DISCA
    • Warsztat i omówienie możliwości wykorzystania takiej mapy w praktyce codziennej pracy
    • Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia – czyli jak być uważnym na błędne szufladkowanie
    • Ćwiczenia/zadania grupowe
  • Jak motywować , delegować, wpływać poszczególne typy

6. Typy kolorystyczne Extended DISC®, a radzenie sobie w sytuacjach trudnych

  • Jak zadbać o to, żeby inna osoba szanowała nasz punkt widzenia?
  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?
  • Jak otworzyć zamkniętego rozmówcę?
  • Jak zadbać o komfort innego typu kolorystycznego?

7. Efektywna komunikacja w poszczególnych typach kolorystycznych

  • Jak być przekonującym?
  • Jak nie być narzucającym?
  • Jak zmienić nadaną nam etykietkę?

8. Faza zamknięcia

  • Podsumowanie korzyści;
  • Przekazanie zadania wdrożeniowego,
  • Trzy wymiary podsumowania:
    • identyfikacji zmiany na poziomie indywidualnym,
    • identyfikacji zmiany na poziomie grupy – z procedurą „Anioła stróża”,
    • Podsumowanie szkolenia z wykorzystaniem metody S-S-C (stop-start-continue).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • extended disc
  • extended disc szkolenie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-04-10
10 kwietnia 2024 - 11 kwietnia 2024
2024-04-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.

2024-04-17
17 kwietnia 2024 - 18 kwietnia 2024
2024-04-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.