Inne strony: GAMMA DISCOVER
Prawdziwą miarą człowieka jest to, jak traktuje kogoś, kto nie może się mu w żaden sposób odwdzięczyć

Sztuka savoir vivre

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z savoir vivre 'u.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia „Sztuka savoir vivre” jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.
 
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).
 
Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowonabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.
 
Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.
 
Większość firm proponujących szkolenia z zakresu savoir vivre skupia się na jednym z aspektów savoir vivre tj. zasadach etykiety towarzyskiej lub biznesowej, nie podejmując próby rozróżnienia wspomnianych aspektów, co w konsekwencji naraża zainteresowanych omawianą tematyką na potencjalne faux pas. Zaproponowany przez nas program ukazuje subtelne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową. Dzięki informacjom zdobytym podczas szkolenia uczestnicy będą mogli taktownie i pewnie przemieszczać się pomiędzy wspomnianymi aspektami, nie narażając się na śmieszność.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zweryfikować swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności
z zakresu savoir vivre towarzyskiego i biznesowego niezbędne w kontaktach towarzyskich i codziennej pracy. Największe korzyści ze szkolenia odniosą osoby, które poprzez swoją codzienną postawę mają wpływ na wizerunek organizacji reprezentując firmę na zewnątrz tj. handlowców, kierowników, menedżerów, oraz pracowników mających kontakt z klientami.
 
 
OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU BĘDĄ POTRAFIŁY:
  • Rozróżnić savoir vivre towarzyski od biznesowego
  • Dostrzec towarzyski takt i nietakt
  • Przedstawić siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • Prowadzić rozmowy z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • Odróżnić elegancję od mody
  • Dobierać odpowiedni strój do określonej sytuacji
  • Posługiwać się wizytówkami podczas spotkań biznesowych
  • Rozpoznawać odpowiednie sztućce i kieliszki
  • Degustować trunki uwzględniając zasady etykiety
  • Spożywać posiłki zgodnie z zasadami etykiety
  • Przygotowywać przyjęcia uwzględniając wymogi etykiety towarzyskiej lub biznesowej
  • Prowadzić korespondencje z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • Przejść na „Ty” uwzględniając zasady etykiety

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
W badaniu opublikowanym przez Monster.com 71% badanych respondentów stwierdziło, że maniery ich współpracowników potrzebują poprawy. Ponad jedna czwarta współpracowników respondentów jest "wręcz niegrzeczna".
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Sztuka savoir vivre

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wstęp do savoir vivre
    • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne wtopy”
    • Historia savoir vivre
    • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a biznesowego
    • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych

     

    2.Precedencja

    • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
    • Savoir vivre towarzyski
      • Elementy powitania – słowne
        • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
        • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
        • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
      • Elementy powitania – ukłon
        • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
        • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
        • Ukłon męski a ukłon kobiecy
      • Elementy powitania – podanie dłoni
        • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
        • Kto komu podaje dłoń
        • Podanie dłoni a rękawiczki
        • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
      • Przejście na „Ty”
        • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
        • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
      • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
    • Savoir vivre w biznesie
      • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
      • Elementy powitania - słowne
        • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
        • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
        • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
      • Elementy powitania – ukłon
        • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
        • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
      • Elementy powitania – podanie dłoni
        • Podanie dłoni
        • Kto komu podaje dłoń
        • Podanie dłoni a rękawiczki
        • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
      • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

     

    3. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

    • Dress code kobiet i mężczyzn
      • strój nieformalny
        • business dress
        • business casual
        • casual
      • strój formalny
      • strój koktajlowy
    • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
      • Businessman
        • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
        • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
      • Businesswoman
        • kolorystyka stroju biurowego kobiety
        • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

     

    4.Elementy etykiety w biznesie

    • Wizytówka
      • Rola wizytówki w biznesie
      • Rodzaje, wygląd, struktura
      • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
    • Samochód a zajmowanie miejsc
      • Służbowy
      • Prywatny
      • Taxi
      • Z kierowcą
      • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
    • Rozmowy telefoniczne
      • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
      • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
      • Czas rozmowy
      • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
      • Poczta głosowa
      • Odebranie telefonu a długość sygnału
    • Korespondencja pisemna
      • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
      • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
        • Eleganckie wiadomości
        • Łańcuszki szczęścia

     

    5. Restauracja a zasady savoir vivre

    • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
      • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
      • Brak kelnera a liczba i płeć osób
    • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
      • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
      • Nakrycie stołu
        • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
        • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
        • Kolejność zamawiania trunków
      • Spożywanie niektórych potraw
      • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
      • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
        • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
      • Uregulowanie rachunku
        • Kto dokonuje zapłaty
        • Wysokość napiwku

     

    6. Zasady savoir vivre poza granicami kraju

    • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
      • Gesty
      • Mowa ciała
      • Mimika twarzy
    • Przyjmowanie gości
      • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
        • Europa
        • Bliski Wschód
        • Azja
        • Afryka
        • Ameryka Południowa
        • USA


    7. Podsumowanie szkolenia

    • Nurtujące kwestie: sesja pytań i  odpowiedzi
    • Quiz  szkoleniowy – podsumowanie „ciekawostek” z zakresu savoir vivre
      • 60 pytań weryfikujących wiedzę z zakresu savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • poprawa wizerunku firmy w oczach klientów
    • wzrost kultury organizacyjnej
    • zwiększenie prestiżu firmy 
    • budowanie skutecznych relacji biznesowych
    • tworzenie efektywnych kontaktów międzykulturowych

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • rozróżnianie savoir vivre towarzyskiego od biznesowego
    • przedstawianie siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
    • prowadzenie rozmów z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
    • dobieranie odpowiedniego stroju do określonej sytuacji
    • prowadzenie korespondencji z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • budowa profesjonalnej firmy
    • wysoka jakość pracy

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Dawid Didiuk

    Dyrektor działu sprzedaży
    tel.: +48 (22) 112 08 82

    biuro@projektgamma.pl
    Dawid Didiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.