Ownership mindset – Menedżer architektem odpowiedzialności

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete
Menedżer albo myśli, albo muszą za niego myśleć inni
Współodpowiedzialność bierze się z poczucia współwłasności, a to z poczucia wpływu, współdecydowania i powiązania celów własnych z celami firmowymi. Zapraszamy na szkolenie ownership mindset – Menedżer architektem współodpowiedzialności.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

62% pracowników w Polskich firmach nie jest zainteresowana tym, czy ich firma odniesie sukces. Dlatego każda organizacja stoi przed zasadniczym wyzwaniem: co zrobić, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od miejsca i funkcji, którą zajmują w firmie brali większą odpowiedzialność nie tylko za wykonywanie własnych zadań, ale także za realizację celów wyższego rzędu, rezultatów swoich działów i całej firmy. Menedżerowie wobec tych wyzwań powinni na nowo przemyśleć i zmienić swoje dotychczasowe metody i sposoby zarządzania i stać się architektami kultury współodpowiedzialności w swoich firmach.

Szkolenie ownership mindset obejmuje fundamentalne zagadnienia związane z budowaniem w firmie postaw współodpowiedzialności za rezultaty indywidualne, zespołowe i firmowe.

Istotą tworzenia kultury współodpowiedzialności jest możliwość współtworzenia tej kultury przez wszystkich pracowników. Dlatego większość ćwiczeń, wniosków i idei jest wypracowywana przez samych uczestników, czyniąc ich współwłaścicielami zasad i norm kształtujących kulturę współodpowiedzialności w firmie.

Cele szkolenia:

  • Uświadomienie, że fundamentalną odpowiedzialnością menedżera jest budowanie odpowiedzialności pracowników.
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia wspomagające ich w tworzeniu architektury odpowiedzialności w swoich zespołach.

Grupa docelowa:

  • Menedżerowie reprezentujący wszystkie obszary firmy (działy, departamenty, oddziały).

62% pracowników w Polskich firmach nie jest zainteresowana tym, czy ich firma odniesie sukces. Dlatego każda organizacja stoi przed zasadniczym wyzwaniem: co zrobić, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od miejsca i funkcji, którą zajmują w firmie brali większą odpowiedzialność nie tylko za wykonywanie własnych zadań, ale także za realizację celów wyższego rzędu, rezultatów swoich działów i całej firmy. Menedżerowie wobec tych wyzwań powinni na nowo przemyśleć i zmienić swoje dotychczasowe metody i sposoby zarządzania i stać się architektami kultury współodpowiedzialności w swoich firmach.

Szkolenie ownership mindset obejmuje fundamentalne zagadnienia związane z budowaniem w firmie postaw współodpowiedzialności za rezultaty indywidualne, zespołowe i firmowe.

Istotą tworzenia kultury współodpowiedzialności jest możliwość współtworzenia tej kultury przez wszystkich pracowników. Dlatego większość ćwiczeń, wniosków i idei jest wypracowywana przez samych uczestników, czyniąc ich współwłaścicielami zasad i norm kształtujących kulturę współodpowiedzialności w firmie.

Cele szkolenia:

  • Uświadomienie, że fundamentalną odpowiedzialnością menedżera jest budowanie odpowiedzialności pracowników.
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia wspomagające ich w tworzeniu architektury odpowiedzialności w swoich zespołach.

Grupa docelowa:

  • Menedżerowie reprezentujący wszystkie obszary firmy (działy, departamenty, oddziały).

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Perspektywy odpowiedzialności:

  • Trzy perspektywy poczucia odpowiedzialności – omówienie.
  • Debata oksfordzka:
    • „Czy ludzie chcą brać na siebie odpowiedzialność”?
    • „Co musisz dać pracownikowi, abyś miał prawo wymagać od niego odpowiedzialności”?
    • Expose – Przekazanie informacji, które zbudują poczucie odpowiedzialności pracowników.

2. 4 Filary Architektury Współodpowiedzialności

  • Przejrzystość: Pracownicy rozumieją kluczowe cele i politykę organizacji, tak samo dobrze jak wymagania dotyczące ich pracy
  • Współudział:Pracownicy widzą, że mają wpływ poprzez możliwość decydowania i posiadane upoważnienia
  • Feedback: Pracownicy  dają i otrzymują  wartościowy feedback
  • Zespół: Pracownicy mają poczucie przynależności do organizacji, którą charakteryzuje spójność, wzajemne wsparcie, zaufanie i duma

3. Poziom znajomości celów:

  • Ćwiczenie:  „List do menedżera” –tworzenie komunikatu i listy pytań do własnego przełożonego.

4. Koncentracja na priorytetach:

  • Ustalanie hierarchii ważności;
  • Przećwiczenie analizy wzajemnych zależności pomiędzy zadaniami – mapa intensywności celów.

5. Delegowanie vs instruowanie:

  • Delegowanie i korzyści z niego płynące dla:
    • Pracownika,
    • Menedżera,
    • Firmy.
    • Algorytm delegowania – odgrywanie case study.

6. Crash meeting:

  • Korzyści płynące z wymiany informacji pomiędzy pracownikami  o popełnianych błędach. Algorytm spotkania – odgrywanie case study.

7. Feedback:

  • Matryca feedbacku
  • Dawanie feedbacku
  • Proszenie o feedback
  • Przyjmowanie feedbacku

8. Potrzeba współpracy:

  • Ćwiczenie: „Easy Money” – inwestowanie zasobów w celu osiągnięcia zysków osobistych i zespołowych.

9. Efekt synergii i syndrom Apollo:

  • Zdefiniowanie pojęć, przykłady działania;
  • Praca w zespołach.

10. Analiza siły zespołu:

  • Czempion, adept, „zgniłe jabłko”

11. Zew i talent:

  • Jak odkrywać potencjał, zamiłowania i uzdolnienia pracowników?
  • Jak zagospodarować potencjał pracowników, aby sami chętnie podejmowali odpowiedzialność za rezultaty?

12. Trudna informacja:

  • Algorytm rozmowy – odgrywanie case study.

13. Wzmacnianie zachowań:

  • Sposoby doceniania pracowników.
  • Zasady stosowania nagród.
  • Wyrażanie uznania – algorytm rozmowy – odgrywanie case study.

14. Poznanie siebie, Kluczowe kompetencje:

  • Mocna koperta / model „Okno Johari” – wzajemne opisanie mocnych stron przez uczestników ( inni / ja);
  • Refleksja nad własnymi mocnymi stronami;
  • Model:  Kluczowa kompetencja-Pułapka-Wyzwanie-Alergia.
  • Ćwiczenie: Przykładowa analiza całego procesu.

1. Perspektywy odpowiedzialności:

  • Trzy perspektywy poczucia odpowiedzialności – omówienie.
  • Debata oksfordzka:
    • „Czy ludzie chcą brać na siebie odpowiedzialność”?
    • „Co musisz dać pracownikowi, abyś miał prawo wymagać od niego odpowiedzialności”?
    • Expose – Przekazanie informacji, które zbudują poczucie odpowiedzialności pracowników.

2. 4 Filary Architektury Współodpowiedzialności

  • Przejrzystość: Pracownicy rozumieją kluczowe cele i politykę organizacji, tak samo dobrze jak wymagania dotyczące ich pracy
  • Współudział:Pracownicy widzą, że mają wpływ poprzez możliwość decydowania i posiadane upoważnienia
  • Feedback: Pracownicy dają i otrzymują wartościowy feedback
  • Zespół: Pracownicy mają poczucie przynależności do organizacji, którą charakteryzuje spójność, wzajemne wsparcie, zaufanie i duma

3. Poziom znajomości celów:

  • Ćwiczenie: „List do menedżera” –tworzenie komunikatu i listy pytań do własnego przełożonego.

4. Koncentracja na priorytetach:

  • Ustalanie hierarchii ważności;
  • Przećwiczenie analizy wzajemnych zależności pomiędzy zadaniami – mapa intensywności celów.

5. Delegowanie vs instruowanie:

  • Delegowanie i korzyści z niego płynące dla:
    • Pracownika,
    • Menedżera,
    • Firmy.
    • Algorytm delegowania – odgrywanie case study.

6. Crash meeting:

  • Korzyści płynące z wymiany informacji pomiędzy pracownikami o popełnianych błędach. Algorytm spotkania – odgrywanie case study.

7. Feedback:

  • Matryca feedbacku
  • Dawanie feedbacku
  • Proszenie o feedback
  • Przyjmowanie feedbacku

8. Potrzeba współpracy:

  • Ćwiczenie: „Easy Money” – inwestowanie zasobów w celu osiągnięcia zysków osobistych i zespołowych.

9. Efekt synergii i syndrom Apollo:

  • Zdefiniowanie pojęć, przykłady działania;
  • Praca w zespołach.

10. Analiza siły zespołu:

  • Czempion, adept, „zgniłe jabłko”

11. Zew i talent:

  • Jak odkrywać potencjał, zamiłowania i uzdolnienia pracowników?
  • Jak zagospodarować potencjał pracowników, aby sami chętnie podejmowali odpowiedzialność za rezultaty?

12. Trudna informacja:

  • Algorytm rozmowy – odgrywanie case study.

13. Wzmacnianie zachowań:

  • Sposoby doceniania pracowników.
  • Zasady stosowania nagród.
  • Wyrażanie uznania – algorytm rozmowy – odgrywanie case study.

14. Poznanie siebie, Kluczowe kompetencje:

  • Mocna koperta / model „Okno Johari” – wzajemne opisanie mocnych stron przez uczestników ( inni / ja);
  • Refleksja nad własnymi mocnymi stronami;
  • Model: Kluczowa kompetencja-Pułapka-Wyzwanie-Alergia.
  • Ćwiczenie: Przykładowa analiza całego procesu.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • współodpowiedzialność
  • ownership mindset
  • współpraca w zespole

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Inspiracja do podejmowania się roli menedżera przez tych, którzy mają tendencję do skłaniania się ku roli specjalisty/fachowaca z dziedziny, którą reprezentują kosztem zarządzania
  • Wytworzenie unikalnej kultury „gry do jednej bramki”
  • Synergia indywidualnych wysiłków poszczególnych obszarów organizacji
  • Zapobieganie negatywnym skutkom kultury silosów
  • Polepszenie współpracy pomiędzy poszczególnymi częściami firmy
  • Zwiększenie zaangażowania wszystkich pracowników w realizację kluczowych celów firmy
  • Radykalne podwyższenie wskaźników efektywności funkcjonowania firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zdobędą świadomość jaka jest ich rola, odpowiedzialność  jako menedżerów
  • Poznają sposoby zarządzania eliminujące syndrom „niańki” wśród menedżerów
  • Poprzez filozofię budowania współodpowiedzialności znacząco ograniczą negatywny stres wynikający z przejmowania i zdejmowania z pracowników odpowiedzialności.
  • Poprzez podmiotowe podejście do pracowników będą lepiej wykorzystywać potencjał tkwiący w zespole
  • Będę wiedzieli jak stworzyć odpowiedzialny zespół, którego fundamentem jest wzajemność i zaufanie.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost poziomu zaufania
  • Wzrost poziomu zaangażowania
Ownership mindset – Menedżer architektem odpowiedzialności

TRENERZY SZKOLENIA

VIDEO

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-04-10
10 kwietnia 2024 - 11 kwietnia 2024
2024-04-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.

2024-04-17
17 kwietnia 2024 - 18 kwietnia 2024
2024-04-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.