Inne strony: GAMMA DISCOVER
Delegowanie pracy się sprawdza, nadzorowanie osoby delegującej pracę, sprawdza się jeszcze bardziej

Excellent Manager – sztuka delegowania i motywowania zespołu

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarzadzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje satysfakcję. Motywowanie, angażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie delegowanie i motywowanie to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:
  • możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
  • optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, firmy itp.)
  • uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej
 
Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:
  • planowanie pracy własnej i podwładnych
  • delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie
  • rozwiązywanie konfliktów
  • prowadzenie zebrań
  • motywowanie pracowników


Wszystkie powyższe moduły bazują na jednym wspólnym mianowniku – zadaniowego, efektywnego  podejścia do wykonywania obowiązków – zarówno na poziomie osobistym, jak również zespołowym. W taki sposób możemy również zdefiniować cel szkolenia.

Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane dla menedżerów, osób zarządzających projektami w organizacjach oraz osób dedykowanych w przyszłości na stanowiska kierownicze.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Według Gallupa 51% menedżerów nie jest zaangażowanych w swoje zadania. Ten brak zaangażowania kosztuje firmy na całym świecie nawet 77 miliardów USD rocznie.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Excellent Manager – sztuka delegowania i motywowania zespołu

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1.Style kierowania (kierowanie zespołem pod względem orientacji na cel i atmosferę)
    • Rozpoznanie własnego preferowanego stylu zarządzania (test indywidualny)
      • Styl liberalny
      • Styl motywujący
      • Styl zintegrowany
      • Styl zadaniowy
    • Poznanie zagrożeń związanych z nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania

    2.Planowanie pracy własnej i podwładnych (Kierowanie zespołem pracowników ma zawsze fundament planistyczny)
    • Analiza porównawcza
      • Ocena pracy z perspektywy przełożonego
      • Ocena pracy z perspektywy podwładnego
      • Wyciąganie wniosków
    • Komunikowanie priorytetów
      • W formie expose vs. indywidualnie
      • Unikanie zniekształceń i barier komunikacyjnych

    3.Rozpoznanie dojrzałości pracownika
    • 4 poziomy dojrzałości pracownika wg Blancharda
      • R1 - entuzjastyczny debiutant
      • R2 - rozczarowany adept
      • R3 - kompetentny lecz ostrożny praktyk
      • R4 - samodzielny ekspert
    • Dopasowanie narzędzi rozwoju do poszczególnych poziomów dojrzałości pracownika

    4.Polecenia służbowe – delegowanie zadań na bieżąco
    • 3 kroki polecenia służbowego – jak delegować zadania ?
      • Otwarte i konkretne wypowiedzenie, co zlecasz + proszę
      • Pokazanie rozmówcy, że jest to dla Ciebie ważne
      • Krótkie podsumowanie/podziękowanie
    • Zasady szybkiego zlecenia zadań
      • Zadanie nie może  być karą
      • Jasna komunikacja
      • Zlecenie powinno być krótkie i czytelne (żeby nie zajmowało więcej czasu niż wykonanie zadania)

    5.Planowanie, organizowanie, delegowanie zadań, odpowiedzialności , nadawanie uprawnień i monitoring – kluczowe kompetencje modelu Blancharda
    • R1 – zarządzanie przez zadania
      • Zakomunikowanie zadania
      • Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
      • Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
      • Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
    • R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
      • Podanie celu
      • Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
      • Akceptacja bądź zmiana
      • Sprawdzenie wyniku
    • R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
      • Empowerment
      • Określenie założeń zadania
      • Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony przełożonego
      • Efekt szkła powiększającego

    6.Dopasowanie metod motywowania i delegowania do sytuacji pracowniczej
    • Sposoby motywowania pracowników przykłady
    • Jak rozpoznać zadowolenie i identyfikację z firmą u pracowników?
    • Matryca zadowolenia i identyfikacji  pracowników
      • Najemnicy (niskie zadowolenie, niska identyfikacja)
      • Zakładnicy  (niskie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
      • Wyłączeni (wysokie zadowolenie, niska identyfikacja)
      • Apostołowie (wysokie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
    • Jak radzić sobie z każdym z typów pracowników?
    • Cele rozmowy motywującej i delegującej z każdym z typów

    7.Potrzeby pracownicze w motywowaniu
    • Piramida Maslowa
      • Hierarchiczność potrzeb
      • Wynikowość potrzeb
    • Potrzeby finansowe vs. niefinansowe pracowników
    • Formuła Herzberga
      • Czynniki higieny – ich brak obniża motywację
      • Motywatory – ich obecność podnosi motywację
    • Motywacja 3.0 – teoria Pinka
      • Autonomia, Mistrzostwo, Cel – motywatory współczesne
      • Pokolenia X, Y, Z w odniesieniu do motywatorów współczesnych
      • Narzędziowo – jak rozpoznać intensywność poszczególnych potrzeb i jak je rozpoznać

    8.Prowadzenie rozmowy motywującej
    • Co motywuje pracownika do efektywnego działania?
    • Kiedy należy prowadzić rozmowę motywującą?
    • O czym powinien pamiętać szef zanim zacznie rozmowę motywującą?
    • Jakie zachowania podwładnego należy przewidzieć przygotowując się do rozmowy?
    • Etapy rozmowy motywującej
    • Jakich pytań unikać w kontakcie z pracownikami?
      • Etap 1 – cel spotkania
      • Etap 2 – właściwy feedback
      • Etap 3 – poznanie perspektywy pracownika
      • Etap 4 – program naprawczy
      • Etap 5 – termin realizacji
      • Etap 6 – kontrakt psychologiczny
    • Motywowaniena poziomie codziennych rozmów
      • Funkcja informacji zwrotnej w procesie komunikacji
      • Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy (komunikowanie oczekiwań)
      • Właściwa reakcja na informację zwrotną
      • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

    9.Sposoby udzielania informacji zwrotnej
    • FUO
      • Fakty
      • Ustosunkowanie
      • Opinie
    • Model  Z
      • Pozytywne aspekty zachowania
      • Co wpłynęło na pozytywną ocenę
      • Negatywne aspekty zachowania
      • Szczegółowy poziom feedbacku
      • Jakie zachowania zmienić a jakie kontynuować
    • Coachingowa Informacja Zwrotna
      • Zadaj pytania o pozytywy
      • Zadaj pytanie o obszary do rozwoju
      • Zapytaj o planowane działania

    10.Podsumowanie szkolenia
    • Karta ssc – kierowanie zespołem vs. kierowanie samym sobą
      • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
      • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
      • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
    • Wnioski
      • Na poziomie osobistym
      • Na poziomie zespołowym

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • spójny, efektywny system motywacyjny
    • zarządzanie przez cele i zadania na każdym poziomie struktury organizacji – wymierne rezultaty
    • wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
    • przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
    • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
    • kształtowanie kultury organizacyjnej

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • świadomość swoich mocnych stron jako motywującego menedżera oraz obszarów do rozwoju
    • zwiększone szanse na awans, jako efekt skutecznego, długofalowego motywowani
    • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
      • komfort pracy,
      • efektywność osobista (poczucie sprawczości)
    • budowanie i utrzymywanie własnego autorytetu jako menedżera

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • wzrost umiejętności komunikowania priorytetów – dot. współpracy, pracy zespołu, kaskadowanych z poziomu Zarządu
    • świadomość silnych stron pracowników na poziomie menedżerskim oraz organizacyjnym
    • łatwiejsze szacowanie zasobów przed realizacją nowych zadań na poziomie operacyjnym jak i strategicznym
    • umiejętność dopasowania sposobu delegowania do dojrzałości pracownika
    • korzystniejsza atmosfera pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym)
    • rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji
    • optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych – maksimum efektów przy minimalnym czasie i zaangażowaniu

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Dawid Didiuk

    Dyrektor działu sprzedaży
    tel.: +48 (22) 112 08 82

    biuro@projektgamma.pl
    Dawid Didiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    10 grudzień 2018 - 11 grudzień 2018 warszawa
    Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarzadzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie delegowanie i motywowanie to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.