Inne strony: GAMMA DISCOVER
Nie ma nic bardziej nieskutecznego niż traktowanie różnych ludzi w ten sam sposób

Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę - jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę - co lubi dany klient, co na niego działa, a co wręcz przeciwnie. Sprzedaż z wykorzystaniem MBTI uczy nowego sposobu przygotowania i prowadzenia procesu sprzedaży.

IDEA SZKOLENIA

W wielu sytuacjach społecznych, a więc i relacji biznesowej z potencjalnym Klientem, często spotykamy się z zachowaniami drugiej strony tak różnymi, że trudno zrozumieć, jakie stoją za nimi motywy. Często mamy do czynienia z Klientami, którzy „zalewają” nas masą pytań, na które wyczerpująco odpowiadamy, aby usłyszeć: „Jeszcze się zastanowię”. Inni zaś od razu decydują się na zakup danego produktu lub usługi.  Dlaczego jedni nie dokonają wyboru, zanim nie otrzymają wielu precyzyjnych informacji, a inni po zebraniu kilku danych i zadaniu kilku kluczowych pytań od razu podejmują decyzję? Jakie mechanizmy rządzą tymi zachowaniami? Na co możemy liczyć? Jak dotrzeć do danego Klienta – sprawnie zamknąć proces sprzedaży z perspektywą długofalowej współpracy? Jaka będzie najlepsza „ścieżka dostępu” do Klienta, skoro każdy jest inny?
 
Na te i wiele innych, podobnych pytań pomaga odpowiedzieć MBTI®.
MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga rozumieć różnice pomiędzy ludźmi, specyfikę ich funkcjonowania. Dzięki temu narzędzie to jest niebywale skuteczne w każdym biznesie, w którym chcemy budować i utrzymywać długofalowe więzi z Klientami, związawszy ich z naszą organizacją.
 
Grupa docelowa:
Warsztat skierowany jest do każdego, kto w swojej pracy zajmuje się sprzedażą i negocjacjami handlowymi w toku procesu sprzedaży, do osób aspirujących na tego typu stanowiska, a także do osób zarządzających zespołami handlowymi.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
Badanie przeprowadzone przez Ashridge Business School wykazało że stereotypowe wyobrażenie jaka osobowość nadaje się do sprzedaż nie zawsze ma pokrycie w wynikach sprzedaży.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu sprzedaży i prowadzenia negocjacji handlowych.
    • Omówienie celów, tematów i przebiegu zajęć.
    • Poznanie Uczestników z trenerem.
    • Ustalenie zasad współpracy. 
    • Czego z MBTI® możemy się dowiedzieć, a czego nie? Na ile wiarygodne są uzyskane wyniki?

    2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji MBTI® w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu klientów.
    • Co to jest model MBTI®? – charakterystyka i zastosowanie.
    • Prezentacja podstaw teoretycznych kwestionariusza.
    • Konstrukcja kwestionariusza - pary preferencji jungowskich.
    • Konstrukcja typu według MBTI®.
    • Rozumienie znaczenia poszczególnych par preferencji:
      • stosunek do świata zewnętrznego (E i I), 
      • rodzaj preferowanych informacji i sposób ich zbierania i porządkowania (S i N), 
      • sposób podejmowania decyzji (T i F), 
      • organizowanie własnej aktywności (J i P).
    • Określenie swojego typu i porównanie z wynikami uzyskanymi w badaniu internetowym.

    3. Dynamika typu MBTI®.

    • Omówienie dynamiki typu.
    • Moja dominująca i najmniej wykorzystywana funkcja.

    4. Rozumienie różnic w potrzebach dotyczących sposobu prowadzenia spotkań handlowych pomiędzy swoim typem, a klientami o odmiennych preferencjach.
    • Dostosowanie rodzaju i treści oferty handlowej do typu MBTI® klienta.
    • Preferencje MBTI®, a różnicowanie sposobu określanie celów spotkania handlowego.
    • Poszczególne preferencje MBTI®, a potrzeby związane z ustalaniem procedury spotkania.
    • Gry i techniki sprzedażowe – jakie argumenty trafią, a jakie nie trafią do osób o poszczególnych preferencjach.

    5. Zrozumienie zachowań poszczególnych typów MBTI® w czasie negocjacji sprzedażowych i ich wpływu na skuteczność negocjacji. Zrozumienie konieczności pełnego wykorzystania każdej preferencji w realizacji zadań negocjacyjnych.
    • Typy MBTI® a negocjacje. Rola, jaką Uczestnicy pełnią w negocjacjach, co ich motywuje, a co demotywuje do osiągania celów negocjacyjnych, korzyści z wykorzystania ich potencjału oraz zagrożenia płynące z jego niedocenienia.
    • Wykorzystanie wiedzy o typach MBTI® do wywierania wpływu w trakcie negocjacji i obrony przed nimi.

    6. Wzrost umiejętności budowania efektywnych relacji handlowych.

    • Najbardziej odmienny ode mnie klient – różnice, przyczyny trudności we współpracy, planowanie modyfikacji sposobu współpracy.
    • Diagnoza preferencji MBTI® kluczowych klientów obsługiwanych przez każdego z Uczestników.

    7. Modyfikowanie swojego stylu prowadzenia negocjacji z klientami adekwatnie do ich potrzeb.

    • Analiza swojego stylu negocjacji w porównaniu z typem i potrzebami kluczowych klientów, stworzenie listy niezbędnych modyfikacji i planu ich wdrożenia.

    8. Indywidualne podsumowania zajęć.

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • wzrost wskaźników biznesowych dzięki efektywności każdego członka zespołu
    • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
    • zmniejszenie kosztów współpracy z klientami
    • lepsza efektywność działu handlowego

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • umiejętność skutecznego diagnozowania typu osobowościowego Klienta
    • umiejętność autodiagnozy własnego stylu komunikacji z otoczeniem i elastyczność w dostosowywaniu swoich zachowań do typu Klienta
    • wzrost umiejętności rozpoznawania manipulacji Klientów i bronienia się przed nimi w całym procesie sprzedaży

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • budowanie i utrzymywanie dobrych, długofalowych relacji z Klientami – przywiązanie Klienta do firmy poprzez taką relację
    • optymalne wykorzystanie czasu spotkania handlowego (minimalny nakład czasu vs. realizacja celu sprzedażowego)
    • świadomość różnic osobowościowych jako potencjału – trasfer wiedzy i umiejętności

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Dawid Didiuk

    Dyrektor działu sprzedaży
    tel.: +48 (22) 112 08 82

    sprzedaz@projektgamma.pl
    Dawid Didiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.