Windykacja należności dla handlowców

Strefa szkoleń dla handlowca onlineotwartezamkniete
Sprzedaż nie kończy się z chwilą podpisania umowy
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące.  Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Sprzedawcy boją się obniżenia relacji z klientem, chcą też podświadomie uniknąć nieprzyjemnej rozmowy egzekwującej.

Nasze szkolenie porządkuje i wyznacza standard windykacji dla działu sprzedaży. Na fundamenty tego standardu składa się:

Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej – jeżeli klient ma zrozumieć, że temat jest dla nas ważny to handlowiec powinien móc przytoczyć w rozmowie nr faktury, kwotę, termin płatności oraz przedmiot sprzedaży

Sposób prowadzenia rozmowy – ważne, aby Klient zrozumiał, że rozmowa windykacyjna jest całkowicie niezależna od rozmów obsługowych i sprzedażowych prowadzonych przez handlowca. Jednocześnie sposób przekazu nie może bagatelizować sprawy.

Narzędzia windykacyjne – rezultatem rozmowy powinno być uzyskanie precyzyjnego zobowiązania co do terminu zapłaty i odpowiedzialności ze strony klienta za dopilnowanie tej płatności. Ważne, aby stosowane techniki podczas prowadzenia rozmowy windykacyjnej prowadziły do wcześniej określonego celu (cel 1. – płatność w tym tygodniu, cel 2. – płatność nie później niż do końca przyszłego tygodnia).

Pełne zrozumienie przez handlowca wagi windykacji – nierzadko ociąganie handlowców w sprawie windykacji jest wynikiem bagatelizowania tego obszaru kontaktu z klientem. Ważne, aby sprzedawcy zrozumieli jak windykacja wpływa na marżę kontraktu, cashflow, funkcjonowanie firmy w innych obszarach – tzw. perspektywa większego obrazka.

Sprzedawcy boją się obniżenia relacji z klientem, chcą też podświadomie uniknąć nieprzyjemnej rozmowy egzekwującej.

Nasze szkolenie porządkuje i wyznacza standard windykacji dla działu sprzedaży. Na fundamenty tego standardu składa się:

Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej – jeżeli klient ma zrozumieć, że temat jest dla nas ważny to handlowiec powinien móc przytoczyć w rozmowie nr faktury, kwotę, termin płatności oraz przedmiot sprzedaży

Sposób prowadzenia rozmowy – ważne, aby Klient zrozumiał, że rozmowa windykacyjna jest całkowicie niezależna od rozmów obsługowych i sprzedażowych prowadzonych przez handlowca. Jednocześnie sposób przekazu nie może bagatelizować sprawy.

Narzędzia windykacyjne – rezultatem rozmowy powinno być uzyskanie precyzyjnego zobowiązania co do terminu zapłaty i odpowiedzialności ze strony klienta za dopilnowanie tej płatności. Ważne, aby stosowane techniki podczas prowadzenia rozmowy windykacyjnej prowadziły do wcześniej określonego celu (cel 1. – płatność w tym tygodniu, cel 2. – płatność nie później niż do końca przyszłego tygodnia).

Pełne zrozumienie przez handlowca wagi windykacji – nierzadko ociąganie handlowców w sprawie windykacji jest wynikiem bagatelizowania tego obszaru kontaktu z klientem. Ważne, aby sprzedawcy zrozumieli jak windykacja wpływa na marżę kontraktu, cashflow, funkcjonowanie firmy w innych obszarach – tzw. perspektywa większego obrazka.

Sprzedawcy boją się obniżenia relacji z klientem, chcą też podświadomie uniknąć nieprzyjemnej rozmowy egzekwującej.

Nasze szkolenie porządkuje i wyznacza standard windykacji dla działu sprzedaży. Na fundamenty tego standardu składa się:

Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej – jeżeli klient ma zrozumieć, że temat jest dla nas ważny to handlowiec powinien móc przytoczyć w rozmowie nr faktury, kwotę, termin płatności oraz przedmiot sprzedaży

Sposób prowadzenia rozmowy – ważne, aby Klient zrozumiał, że rozmowa windykacyjna jest całkowicie niezależna od rozmów obsługowych i sprzedażowych prowadzonych przez handlowca. Jednocześnie sposób przekazu nie może bagatelizować sprawy.

Narzędzia windykacyjne – rezultatem rozmowy powinno być uzyskanie precyzyjnego zobowiązania co do terminu zapłaty i odpowiedzialności ze strony klienta za dopilnowanie tej płatności. Ważne, aby stosowane techniki podczas prowadzenia rozmowy windykacyjnej prowadziły do wcześniej określonego celu (cel 1. – płatność w tym tygodniu, cel 2. – płatność nie później niż do końca przyszłego tygodnia).

Pełne zrozumienie przez handlowca wagi windykacji – nierzadko ociąganie handlowców w sprawie windykacji jest wynikiem bagatelizowania tego obszaru kontaktu z klientem. Ważne, aby sprzedawcy zrozumieli jak windykacja wpływa na marżę kontraktu, cashflow, funkcjonowanie firmy w innych obszarach – tzw. perspektywa większego obrazka.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wprowadzenie do windykacji handlowych

  • Psychologiczne aspekty zadłużenia
  • Rodzaje dłużników
  • Jak cechy osobowości wpływają na skłonność wpadania w zadłużenie

Proces negocjacji windykacyjnych

  • Cel windykacji
  • Kluczowe etapy prowadzenia windykacji

Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem

  • Przygotowanie merytoryczne
  • Przygotowanie formalne

Komunikacja z dłużnikiem

  • Wybór drogi kontaktu z dłużnikiem: telefonicznie, mailowo, listownie, osobiście
  • Zasady rozmów z dłużnikiem

Mechanizmy powstawania gier dłużników

Diagnoza gier i wymówek – najczęściej spotykane gry dłużników:

  • „na czas”,
  • „na biedę”,
  • „na reklamacje”
  • inne

Stosowanie presji i sankcji

  • Sankcje we współpracy
  • Sankcje psychologiczne

Asertywność w windykacjach

  • Zdarta płyta
  • Stawianie granic

Zawieranie skutecznej ugody

Egzekwowanie ustaleń

Wprowadzenie do windykacji handlowych

  • Psychologiczne aspekty zadłużenia
  • Rodzaje dłużników
  • Jak cechy osobowości wpływają na skłonność wpadania w zadłużenie

Proces negocjacji windykacyjnych

  • Cel windykacji
  • Kluczowe etapy prowadzenia windykacji

Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem

  • Przygotowanie merytoryczne
  • Przygotowanie formalne

Komunikacja z dłużnikiem

  • Wybór drogi kontaktu z dłużnikiem: telefonicznie, mailowo, listownie, osobiście
  • Zasady rozmów z dłużnikiem

Mechanizmy powstawania gier dłużników

Diagnoza gier i wymówek – najczęściej spotykane gry dłużników:

  • „na czas”,
  • „na biedę”,
  • „na reklamacje”
  • inne

Stosowanie presji i sankcji

  • Sankcje we współpracy
  • Sankcje psychologiczne

Asertywność w windykacjach

  • Zdarta płyta
  • Stawianie granic

Zawieranie skutecznej ugody

Egzekwowanie ustaleń

Wprowadzenie do windykacji handlowych

  • Psychologiczne aspekty zadłużenia
  • Rodzaje dłużników
  • Jak cechy osobowości wpływają na skłonność wpadania w zadłużenie

Proces negocjacji windykacyjnych

  • Cel windykacji
  • Kluczowe etapy prowadzenia windykacji

Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem

  • Przygotowanie merytoryczne
  • Przygotowanie formalne

Komunikacja z dłużnikiem

  • Wybór drogi kontaktu z dłużnikiem: telefonicznie, mailowo, listownie, osobiście
  • Zasady rozmów z dłużnikiem

Mechanizmy powstawania gier dłużników

Diagnoza gier i wymówek – najczęściej spotykane gry dłużników:

  • „na czas”,
  • „na biedę”,
  • „na reklamacje”
  • inne

Stosowanie presji i sankcji

  • Sankcje we współpracy
  • Sankcje psychologiczne

Asertywność w windykacjach

  • Zdarta płyta
  • Stawianie granic

Zawieranie skutecznej ugody

Egzekwowanie ustaleń

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Windykacja długów
  • Co to jest windykacja
  • Szkolenie windykacja
  • Skuteczna windykacja
  • Szkolenie windykacja należności

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wyższy cashflow
  • Mniej działań menedżerskich monitorujących i egzekwujących windykację przez handlowców
  • Wprowadzenie do kultury sprzedaży przywiązywania wagi do windykacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Większy komfort prowadzenia rozmów windykacyjnych
  • Poświęcanie mniej czasu na niewygodne zadania w swojej pracy
  • Znajomość technik przygotowania i prowadzenia rozmowy windykacyjnej
  • Znajomość gier i reakcji klientów spóźniających się z płatnościami
  • Zrozumienie celowości wykonywanej pracy windykacyjnej

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Brak wpływu rozmów windykacyjnych na relacje z klientem
  • Wyższa skuteczność prowadzonych rozmów windykacyjnych
  • Rozumienie roli windykacji w procesie sprzedaży i obsługi klienta
Windykacja należności dla handlowców

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Justyna Molska


KIEROWNIK PROJEKTU
tel.: 501 530 387
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska

Justyna Molska


KIEROWNIK PROJEKTU
tel.: 501 530 387
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa szkoleń dla handlowca

Wersja online: Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów - online

Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach.  Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.

2024-05-13
13 maja 2024 - 14 maja 2024
2024-05-14
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Choć może się wydawać, że techniki sprzedażowe są zarezerwowane głównie dla pracowników działów handlowych, w rzeczywistości skuteczne umiejętności sprzedażowe mają zastosowanie we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Sprzedaż to nie tylko proces transakcyjny, to także sztuka budowania relacji, zrozumienia potrzeb klienta i dostarczenia wartości. W codziennej pracy umiejętności sprzedażowe nie są zarezerwowane jedynie dla handlowców, ale również dla pracowników innych działów takich jak: doradcy serwisowi, doradcy IT, spedytorzy, pracownicy działu marketingu. Bo każdy kto ma kontakt z klientem sprzedaje!

2024-05-13
13 maja 2024
2024-05-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient w okresie wzmożonego stresu społecznego

Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.