Inne strony: GAMMA DISCOVER
Trzeba być uczciwym i nie podawać swego braku odwagi za pokorę

Etyka i przeciwdziałanie korupcji

Szkolenia: Administracja Publiczna

Etyka i przeciwdziałanie korupcji w pracy zwłaszcza w urzędach są ważnym punktem odniesieniu w planowaniu działań i podejmowaniu decyzji. Szkolenie łączy aspekty prawne z wiedzą na temat dobrych praktyk w urzędach. Szkolenie dla administracji publicznej ponieważ uwzględnia specyfikę pracy urzędów.

IDEA SZKOLENIA

Etyka jest fundamentem zaufania – zarówno w relacji pomiędzy pracownikami urzędu jak również między obywatelami i Urzędami. Etyczne zachowania, podejmowanie decyzji wymaga znajomości zarówno zagadnień prawnych jak również tych związanych z konsekwencjami wizerunkowymi dla samego urzędu.

Przeciwdziałanie korupcji jest jedną z pozytywnych konsekwencji stosowania etyki pracy w Urzędzie.

Szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu. Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę na temat radzenia sobie w sytuacjach wywołujących wątpliwości etyczne oraz nauczą się, jak unikać zachowań mogących rodzić podejrzenia o nieetyczne postepowanie. Omówione zostaną również przyczyny i konsekwencje działań wbrew etyce w urzędzie, w ramach których uczestnicy szkolenia zapoznają się z projektem zarządzenia Prezesa Rady  Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Etyka i przeciwdziałanie korupcji

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Uregulowania prawne z zakresu etyki służby publicznej w Polsce
    • Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
    • Europejski Kodeks Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
    • Regulacje prawne w sprawie etyki w życiu publicznym

    2. Kodeks etyki urzędnika

    • Normy wyznaczające właściwą postawę
    • Normy stojące na staży rzetelności i uczciwości
    • Normy stojące na straży godności i zawodowego prestiżu
    • Normy regulujące stosunki
    • Omówienie wybranych przepisów prawnych i ustawy antykorupcyjnej
    • Konsekwencje prawne korupcji

    3. Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
    • podział zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział na zasady tradycyjne i wynikające z nowoczesnego modelu administracji publicznej)
    • zasady etyki korpusu służby cywilnej
      • zasada godnego zachowania 
      • zasada służby publicznej 
      • zasada lojalności 
      • zasada neutralności politycznej 
      • zasada bezstronności 
      • zasada rzetelności

    4. Struktura i forma korupcji – omówienie wybranych elementów

    4. Psychologiczne aspekty zachowań etycznych, opartych na wartościach

    • Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości i pokusy
    • Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
    • Manipulacje, autodiagnoza podatności na manipulację
    • Obrona przed manipulacjami i socjotechnikami budowania zobowiązań
    • Minimalizowanie psychologicznych kosztów podejmowania przedsięwzięć antykorupcyjnych - wykorzystanie osobistych zasobów w pełnieniu roli lidera standardów etycznych i działań antykorupcyjnych

    5. Przyczyny i konsekwencje korupcji dla urzędu

    • Etyczne
    • Karne
    • Omówienie projektu zarządzenia Prezesa Rady  Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej

    6. Znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu

    • Właściwe ustalenie i wdrażanie Misji oraz Kodeksu Dobrych Praktyk
    • Obserwacja – Analiza – Planowanie – Działanie jako klucz do sukcesu
    • Budowanie granic i asertywne domaganie się w relacjach zawodowych
    • Autodiagnoza osobistego stylu komunikowania się w relacjach zawodowych
    • Przejrzysta komunikacja w relacjach zawodowych wg. zasad ‘’clear hand’’ zapobiegająca korupcji
    • Budowanie pozytywnego wizerunku urzędu poprzez właściwe etyczne postawy jego pracowników

    7. Wybrane zasady Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
    • praworządność
    • niedyskryminowanie
    • niezależność
    • obiektywizm
    • zakaz nadużywania uprawnień
    • uczciwość
    • uprzejmość
    • ochrona danych osobowych

    8. Przejrzysty urząd jako wynik dobrej współpracy w zespole

    • Warunki organizacyjne i psychologiczne blokujące właściwe zarządzanie przepływem informacji i wiedzy jako możliwy czynnik korupcjogenny
    • Określanie standardów kooperacji w urzędzie – aspekt psychologiczny
    • Lider a szef, modelowanie wzorców zachowań i pozycji nieformalnej w grupie
    • Prawidłowości funkcjonowania grupy w kontekście zachowań o charakterze korupcyjnym
    • Nawiązywanie kontaktów zawodowych – warunki, atuty i zagrożenia
    • Wprowadzanie zmiany w zespole i miejscu pracy – wzmacnianiem, albo osłabianiem działań antykorupcyjnych w urzędzie

    9. Normy i wartości etyczne
    • omówienie roli wartości etycznych w funkcjonowaniu urzędu – dyskusja
    • relacja przełożony i pracownicy w odniesieniu do zasad i zasad etyki korpusu służby cywilnej

    10. Naruszenie norm etycznych w służbie publicznej
    • korupcja
    • klientyzm
    • nepotyzm
    • patologiczna partyjność

    11. Dylematy etyczne członków służby cywilnej
    • rodzaje dylematów etycznych
    • konflikt interesów
    • konflikt lojalności

    12. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej
    • przepisy i procedury prawne
    • odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej, w tym za naruszenie zasad etyki korpusu służy cywilnej i zasad służby cywilnej

    13. Podsumowanie i wnioski końcowe
    • Wnioski na poziomie indywidualnym
    • Wnioski na poziomie grupowym

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • Zniwelowanie możliwych nieprawidłowości w funkcjonowaniu urzędu
    • Przejrzyste działanie urzędu
    • Wzrost satysfakcji klientów z usług urzędu dzięki uczciwej pracy i jasnym zasadom
    • Funkcjonowanie w sposób uczciwy, jasny i przyjazny dla lokalnej społeczności

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • Znajomość standardów postępowania oraz dobrych praktyk
    • Uwrażliwienie na normy moralne, które następnie każdy pracownik przekłada na sposób codziennej pracy
    • Umiejętność identyfikowania zagrożeń korupcyjnych, radzenia sobie w sytuacjach mogacych wywoływać wątpliwości etyczne, umiejętność niedopuszczania do sytuacji mogących rodzić podejrzenia o nieetyczne postępowanie, zdolność odpowiedniego zachowania się, reagowania w sytuacjach trudnych
    • Zmniejszenie poziomu stresu na wypadek pojawienia się zagrożenia sytuacją nieetyczną

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • Większa świadomość pracowników znaczenia etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Aleksandra Chomiuk

    Specjalista ds. szkoleń
    tel.: 505 273 485
    tel.: +48 (22) 266 08 42

    aleksandra.chomiuk@projektgamma.pl
    Aleksandra Chomiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.