Inne strony: GAMMA DISCOVER
Postęp jest niemożliwy bez zmiany, a ci którzy nie mogą zmienić swoich umysłów nie mogą zmienić niczego

Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenia: Administracja Publiczna
Opór w zmianie jest naturalnym zjawiskiem - nie tylko w urzędzie. Można nim zarządzać, obniżać jego skalę, kierunkować energię w stronę pozytywnych efektów. Szkolenie zarządzanie zmianą dla administracji publicznej dostarcza sprawdzonych narzędzi uwzględniając specyfikę urzędu.

IDEA SZKOLENIA

Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu różnego typu zmian w jednostce administracji publicznej. Szkolenie na wielu płaszczyznach przygotowuje kadrę kierowniczą do procesu przeprowadzania oraz monitorowania zmian a pracowników do współdziałania oraz adaptacji do zmian.

Podczas szkolenia skupimy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian. Prezentowane techniki, narzędzia i sposoby postępowania bazują na najbardziej efektywnych modelach zarządczych w zarządzaniu zmianą (analiza pola sił E. Sheina, model zarządzania w zmianie, Steering & Joining, model komunikacji Morgenthama). Podczas szkolenia zostanie dokonana analiza problemów, które mogą pojawić się w praktyce zawodowej uczestników szkolenia. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys

    • Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
    • Definicja zmiany 
      • Pozytywne konsekwencje zmiany
      • Stanie w miejscu to cofanie się
    • Zmiana jako element rozwoju organizacji
    • Trzy perspektywy zmiany
      • Kierownicza
      • Organizacyjna
      • Osobista

    2. Ja w zmianie – poziom osobisty

    • Postawa osobista w odniesieniu do zmiany
      • Poziom poznawczy (często deklaratywny)
      • Poziom emocjonalny (związany z bardziej lub mniej uświadomionymi potrzebami)
      • Poziom zachowania (w sytuacji realnej zmiany) 
    • Stereotypy dotyczące zmiany
    • Konfrontacja przekonań z efektywnością 
    • Naturalne tendencje do radzenie sobie ze zmianą

    3. Opór w zmianie

    • Niechęć pracowników do zmian
      • Rozpoznawanie obaw pracowników
      • Identyfikacja źródeł oporu
    • Techniki neutralizowania oporu
      • Sygnały poparcia
      • Polityka informacyjna
      • Dochodzenie do wspólnych ustaleń – efekt partycypacji
      • Pozyskiwanie liderów opinii
    • Postawy pracownicze wobec zmiany
      • Antagonista
      • Brak zaangażowania
      • Niech się dzieje co chce
      • Gotowość do pomocy
      • Aktywnie włącza się w realizację

    4. Przełamywanie oporu wobec zmian

    • Analiza sił w zmianie według E. Sheina
      • 8 rodzajów oporu
      • Wskaźniki wątpliwości 
    • Czynniki wspierające
      • Zwiększona konkurencja
      • Konieczność zwiększenie zakresu działalności
      • Zmiana wizerunku organizacji
      • Uspokojenie zamieszania
      • Ukierunkowanie działań na jakość
      • Przyzwyczajenie do starego sposoby działania
      • Poprawa efektywności pracowników
    • Czynniki hamujące
    • Niewystarczające wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
    • Tradycja organizacji stabilnej
    • Utrata pozycji przez niektórych pracowników
    • Brak zasad, podziału obowiązków, umiejętności pracy
    • Dyskusja na temat wdrażanie planów
    • Świętowanie sukcesu - skuteczne techniki automotywacji

    5. Promowanie zmiany w urzędzie

    • Pracownik jako klient zmiany
    • Marketing zmiany
    • Poszukiwanie ambasadorów zmiany

    6. Komunikacja zmiany w urzędzie

    • Wybranie odpowiedniej strategii komunikacji zmiany
    • Wybranie kanału komunikacji zmiany
      • Organizacyjne kanały komunikacji 
      • Nieformalne kanały komunikacji
    • Komunikacja zmiany na poziomie werbalnym i niewerbalnym
      • Ćwiczenie z użyciem kamery
      • Omówienie
    • Ustalenie kontekstu organizacyjnego wprowadzenia zmiany
    • Opracowanie komunikatu przekazywanego do adresatów zmiany
    • Korzystanie z efektu partycypacji w zmianie

    7. Zastaw technik pomagających pracownikom funkcjonować w zmianie

    • Komunikowanie zmiany
    • Techniki wpływu społecznego
    • Argumentacja w zmianie
    • Zarządzanie stresem
    • Techniki wzmacniające rezyliencję (odporność i adaptację do zmian)
    • Zarządzanie czasem i priorytetami oraz planowanie

    8. Taktyka wprowadzania zmian

    • 4 fazy wprowadzania zmian
      • Psychologia każdego etapu
      • Sposoby odpowiedzi na potrzeby pracowników na każdym etapie
    • Strategia zarzadzania zespołem w czasie zmiany
      • Sheering & Joining
      • Prowadzenie pracowników od zmiany otwartej do zamkniętej

    9. Zmiana na poziomie zespołu

    • Rozmnożenie – techniki inicjowania zmian
    • Narzędzia monitorowania i kierowania zmianą
    • Zamrożenie – techniki wprowadzania mechanizmów scalających efekty zmian
    • Zarządzanie krzywą wydajności zespołu w czasie zmiany
    • Działania podnoszące efektywność zespołu
    • Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany

    10. Zmiana na poziomie pracownika

    • Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
    • Opór w środowisku pracy – przejawy oporu i techniki jego łagodzenia
    • Wspieranie procesu uczenia u pracownika
    • Zaangażowanie i partycypacja – narzędzia wspierania działań pracownika

    11. Zarządzanie zmianą na poziomie mniejszych jednostek organizacyjnych

    • Mechanizmy grupowe powstające podczas zmian
      • Mechanizm konformizmu grupowego
      • Ekstremizm poglądowy
      • Powstawanie samodzielnych ambasadorów zmiany
    • Zmiany postaw pracowniczych z czasie zmian organizacyjnych
      • Mechanizm wspólnego wroga
      • Powstawanie struktur i liderów nieformalnych
      • Warunkowa akceptacja zmiany
    • Opracowanie planu wprowadzania zmian na poziomie działu i zespołu

    12. Poligon trudnych sytuacji

    • Informowanie o zmianie w rozmowie indywidualnej
      • Wewnątrzsterowny vs. zewnątrzsterowny
      • Sprzeciw vs. Zgoda
      • Opór wprost vs. opór bierny
    • Informowanie o zmianie w relacji z zespołem
      • Opór bierny 
      • Opór niewprost (aluzje, sarkazm itp.)
      • Niekonstruktywna dyskusja
      • Spiskowa teoria dziejów
    • Czarnowidztwo – eskalowanie czarnego scenariusza

    13. Podsumowanie szkolenia
    • Karta SSC
      • Start – co zacznę stosować?
      • Continue – co będę kontynuował/-a?
      • Stop – czego zaprzestanę?
    • Wnioski
      • Na poziomie indywidualnym
      • Na poziomie grupy

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • sprawne funkcjonowanie jednostki administracji publicznej w czasie wdrażania zmian
    • przygotowanie na poziomie psychologicznym, zarządczym i motywacyjnym wszystkich pracowników do nadchodzących zmian
    • szybsze i skuteczniejsze przeprowadzenie zmian w jednostce administracji publicznej

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • umiejętność zaadoptowania się do nadchodzących i już zaistniałych zmian
    • polepszenie współpracy z przełożonymi oraz współpracownikami w czasie zmian w urzędzie
    • utrzymanie i rozwinięcie motywacji do pracy w czasie oraz po wdrożeniu zmian

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • uniknięcie ewentualnych konfliktów, które mogą pojawiać się w czasie wprowadzania zmian
    • dobra współpraca na linii przełożeni-podwładni oraz między pracownikami w czasie wprowadzania zmian
    • wyższy poziom zadowolenia i satysfakcji u pracowników oraz kadry kierowniczej z wprowadzonych zmian

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Aleksandra Chomiuk

    Specjalista ds. szkoleń
    tel.: 505 273 485
    tel.: +48 (22) 266 08 42

    aleksandra.chomiuk@projektgamma.pl
    Aleksandra Chomiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.