Inne strony: GAMMA DISCOVER
Postęp jest niemożliwy bez zmiany, a ci którzy nie mogą zmienić swoich umysłów nie mogą zmienić niczego

Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenia: Administracja Publiczna
Opór w zmianie jest naturalnym zjawiskiem - nie tylko w urzędzie. Można nim zarządzać, obniżać jego skalę, kierunkować energię w stronę pozytywnych efektów. Szkolenie zarządzanie zmianą dla administracji publicznej dostarcza sprawdzonych narzędzi uwzględniając specyfikę urzędu.

IDEA SZKOLENIA

Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu różnego typu zmian w jednostce administracji publicznej. Szkolenie na wielu płaszczyznach przygotowuje kadrę kierowniczą do procesu przeprowadzania oraz monitorowania zmian a pracowników do współdziałania oraz adaptacji do zmian.

Podczas szkolenia skupimy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian. Prezentowane techniki, narzędzia i sposoby postępowania bazują na najbardziej efektywnych modelach zarządczych w zarządzaniu zmianą (analiza pola sił E. Sheina, model zarządzania w zmianie, Steering & Joining, model komunikacji Morgenthama). Podczas szkolenia zostanie dokonana analiza problemów, które mogą pojawić się w praktyce zawodowej uczestników szkolenia. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
VOUCHER SZKOLENIOWY
NA 2019 R.

Voucher szkoleniowy na 2019 r.

Voucher szkoleniowy – zakupiony w 2018 r. pozwala sfinansować szkolenia realizowane w 2019 r. – otwarte, zamknięte, kompetencyjne i tzw. szkolenia twarde. Warte rozważenia w ostatnich dwóch miesiącach bieżącego roku.

Presja wydatkowania budżetu szkoleniowego jest w wielu organizacjach zrozumiała. Pozostawienie wolnych środków finansowych może zostać zinterpretowane jako nadmierny budżet szkoleniowy. Jednocześnie potrzeby rozwojowe w organizacjach są przecież ogromne. Voucher rozwojowy pozwala wykorzystać środki oraz zrealizować sfinansowane działania w optymalnym momencie dla organizacji (nie koniecznie w pod koniec IV kwartału) . Voucher daje możliwość skorzystania ze wszytych naszych rozwiązań rozwojowych

Ważna informacja:
Voucher regulowany jest umową zakupu bonu rozwojowego. Bon przekazywany jest w formie elektronicznej i fizycznej jako dowód zakupu.
Wielu naszych klientów korzysta z tej możliwości finansowania – na życzenie możemy przedstawić referencje.

 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys

  • Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
  • Definicja zmiany 
    • Pozytywne konsekwencje zmiany
    • Stanie w miejscu to cofanie się
  • Zmiana jako element rozwoju organizacji
  • Trzy perspektywy zmiany
    • Kierownicza
    • Organizacyjna
    • Osobista

2. Ja w zmianie – poziom osobisty

  • Postawa osobista w odniesieniu do zmiany
    • Poziom poznawczy (często deklaratywny)
    • Poziom emocjonalny (związany z bardziej lub mniej uświadomionymi potrzebami)
    • Poziom zachowania (w sytuacji realnej zmiany) 
  • Stereotypy dotyczące zmiany
  • Konfrontacja przekonań z efektywnością 
  • Naturalne tendencje do radzenie sobie ze zmianą

3. Opór w zmianie

  • Niechęć pracowników do zmian
    • Rozpoznawanie obaw pracowników
    • Identyfikacja źródeł oporu
  • Techniki neutralizowania oporu
    • Sygnały poparcia
    • Polityka informacyjna
    • Dochodzenie do wspólnych ustaleń – efekt partycypacji
    • Pozyskiwanie liderów opinii
  • Postawy pracownicze wobec zmiany
    • Antagonista
    • Brak zaangażowania
    • Niech się dzieje co chce
    • Gotowość do pomocy
    • Aktywnie włącza się w realizację

4. Przełamywanie oporu wobec zmian

  • Analiza sił w zmianie według E. Sheina
    • 8 rodzajów oporu
    • Wskaźniki wątpliwości 
  • Czynniki wspierające
    • Zwiększona konkurencja
    • Konieczność zwiększenie zakresu działalności
    • Zmiana wizerunku organizacji
    • Uspokojenie zamieszania
    • Ukierunkowanie działań na jakość
    • Przyzwyczajenie do starego sposoby działania
    • Poprawa efektywności pracowników
  • Czynniki hamujące
  • Niewystarczające wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
  • Tradycja organizacji stabilnej
  • Utrata pozycji przez niektórych pracowników
  • Brak zasad, podziału obowiązków, umiejętności pracy
  • Dyskusja na temat wdrażanie planów
  • Świętowanie sukcesu - skuteczne techniki automotywacji

5. Promowanie zmiany w urzędzie

  • Pracownik jako klient zmiany
  • Marketing zmiany
  • Poszukiwanie ambasadorów zmiany

6. Komunikacja zmiany w urzędzie

  • Wybranie odpowiedniej strategii komunikacji zmiany
  • Wybranie kanału komunikacji zmiany
    • Organizacyjne kanały komunikacji 
    • Nieformalne kanały komunikacji
  • Komunikacja zmiany na poziomie werbalnym i niewerbalnym
    • Ćwiczenie z użyciem kamery
    • Omówienie
  • Ustalenie kontekstu organizacyjnego wprowadzenia zmiany
  • Opracowanie komunikatu przekazywanego do adresatów zmiany
  • Korzystanie z efektu partycypacji w zmianie

7. Zastaw technik pomagających pracownikom funkcjonować w zmianie

  • Komunikowanie zmiany
  • Techniki wpływu społecznego
  • Argumentacja w zmianie
  • Zarządzanie stresem
  • Techniki wzmacniające rezyliencję (odporność i adaptację do zmian)
  • Zarządzanie czasem i priorytetami oraz planowanie

8. Taktyka wprowadzania zmian

  • 4 fazy wprowadzania zmian
    • Psychologia każdego etapu
    • Sposoby odpowiedzi na potrzeby pracowników na każdym etapie
  • Strategia zarzadzania zespołem w czasie zmiany
    • Sheering & Joining
    • Prowadzenie pracowników od zmiany otwartej do zamkniętej

9. Zmiana na poziomie zespołu

  • Rozmnożenie – techniki inicjowania zmian
  • Narzędzia monitorowania i kierowania zmianą
  • Zamrożenie – techniki wprowadzania mechanizmów scalających efekty zmian
  • Zarządzanie krzywą wydajności zespołu w czasie zmiany
  • Działania podnoszące efektywność zespołu
  • Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany

10. Zmiana na poziomie pracownika

  • Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
  • Opór w środowisku pracy – przejawy oporu i techniki jego łagodzenia
  • Wspieranie procesu uczenia u pracownika
  • Zaangażowanie i partycypacja – narzędzia wspierania działań pracownika

11. Zarządzanie zmianą na poziomie mniejszych jednostek organizacyjnych

  • Mechanizmy grupowe powstające podczas zmian
    • Mechanizm konformizmu grupowego
    • Ekstremizm poglądowy
    • Powstawanie samodzielnych ambasadorów zmiany
  • Zmiany postaw pracowniczych z czasie zmian organizacyjnych
    • Mechanizm wspólnego wroga
    • Powstawanie struktur i liderów nieformalnych
    • Warunkowa akceptacja zmiany
  • Opracowanie planu wprowadzania zmian na poziomie działu i zespołu

12. Poligon trudnych sytuacji

  • Informowanie o zmianie w rozmowie indywidualnej
    • Wewnątrzsterowny vs. zewnątrzsterowny
    • Sprzeciw vs. Zgoda
    • Opór wprost vs. opór bierny
  • Informowanie o zmianie w relacji z zespołem
    • Opór bierny 
    • Opór niewprost (aluzje, sarkazm itp.)
    • Niekonstruktywna dyskusja
    • Spiskowa teoria dziejów
  • Czarnowidztwo – eskalowanie czarnego scenariusza

13. Podsumowanie szkolenia
  • Karta SSC
    • Start – co zacznę stosować?
    • Continue – co będę kontynuował/-a?
    • Stop – czego zaprzestanę?
  • Wnioski
    • Na poziomie indywidualnym
    • Na poziomie grupy

VOUCHER SZKOLENIOWY
NA 2019 R.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • sprawne funkcjonowanie jednostki administracji publicznej w czasie wdrażania zmian
  • przygotowanie na poziomie psychologicznym, zarządczym i motywacyjnym wszystkich pracowników do nadchodzących zmian
  • szybsze i skuteczniejsze przeprowadzenie zmian w jednostce administracji publicznej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność zaadoptowania się do nadchodzących i już zaistniałych zmian
  • polepszenie współpracy z przełożonymi oraz współpracownikami w czasie zmian w urzędzie
  • utrzymanie i rozwinięcie motywacji do pracy w czasie oraz po wdrożeniu zmian

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • uniknięcie ewentualnych konfliktów, które mogą pojawiać się w czasie wprowadzania zmian
  • dobra współpraca na linii przełożeni-podwładni oraz między pracownikami w czasie wprowadzania zmian
  • wyższy poziom zadowolenia i satysfakcji u pracowników oraz kadry kierowniczej z wprowadzonych zmian

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Aleksandra Chomiuk

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
tel.: +48 (22) 266 08 42

aleksandra.chomiuk@projektgamma.pl
Aleksandra Chomiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.