Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Warsztat online

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Interes, który nic poza pieniędzmi nie przynosi, jest złym interesem
Dziś nowa normalność w wielu firmach to praca zdalna i rozproszone zespoły. Wygląda na to, że ta normalność zagości u nas na dłużej. Warto się więc dostosować i nie odkładać planów dotyczących wolontariatu bądź CSR’u na daleką przyszłość. Właśnie teraz wszyscy potrzebujemy więzi, bliskości i sensu w tym co robimy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
11.04.2024 - 12.04.2024
10:00 - 14:00
Szkolenie online
1300 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Dobrze zaprojektowana strategia CSR i wolontariatu pozwala nie tylko realizować oczekiwania i potrzeby pracowników i beneficjentów działań, ale daje też szanse na zwiększenie innowacyjności firmy.

Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych narzędzi i rozwiązań, a także potencjalnych obszarów zaangażowania wolontariuszy, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie w sytuacji pandemii oraz potencjalnego lockdownu.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak zainicjować i wdrożyć program wolontariatu pracowniczego, by był on optymalny dla konkretnej firmy, przynosił wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym stronom i mógł być realizowany także zdalnie.

Szkolenie składa się z trzech części.

W pierwszej na konkretnych przykładach omówione zostaną podstawowe założenia CSR, wpisane w takie obszary, jak innowacyjność firmy, budowanie kapitału społecznego i przewagi konkurencyjnej, tworzenie wspólnych wartości oraz zrównoważony rozwój. Przedstawione zostaną także korzyści z wdrożenia wolontariatu pracowniczego firmy – zarówno dla organizacji, jak i dla pracowników.

W drugiej części uczestnicy poznają możliwości, jakie organizacje tworzą swoim pracownikom w ramach wolontariatu – w tym możliwości wolontariatu realizowanego w formie zdalnej – ograniczenia i szanse wynikające z formuły zdalnej.

W trzeciej części omówione zostaną zasady organizacji i  sposoby zarządzania zespołem wolontariuszy – szczególnie motywowanie i wsparcie przy inicjowaniu takich działań.

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów CSR i HR

Szkolenie rozwija następujące kompetencje i umiejętności:

  • planowanie strategii CSR opartej na wolontariacie pracowniczym
  • świadomość korzyści z wdrażania działań CSR i wolontariatu pracowniczego
  • budowanie partnerstw międzysektorowych
  • wpisywanie działań CSR na stałe w działalność organizacji
  • motywacja pracowników do włączania się w wolontariat
  • zarządzanie programami CSR w firmie

Szkolenie uczy jak zainicjować i wdrożyć program wolontariatu pracowniczego, by był on odpowiedni dla konkretnej firmy i przynosił wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych narzędzi i rozwiązań, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie. Szkolenie będzie miało w dużej mierze charakter praktyczny, każdy z modułów zawiera ćwiczenia warsztatowe.

Szkolenie składa się z pięciu części. W pierwszej na konkretnych przykładach omówione zostaną podstawowe założenia CSR, wpisane w takie obszary, jak innowacyjność firmy, budowanie kapitału społecznego i przewagi konkurencyjnej, tworzenie wspólnych wartości oraz zrównoważony rozwój. Przedstawione zostaną także korzyści z wdrożenia wolontariatu pracowniczego.

W drugiej uczestnicy poznają możliwości, jakie organizacje tworzą swoim pracownikom w ramach wolontariatu. Kolejna część poświęcona zostanie budowaniu partnerstw międzysektorowych, korzyściom i wyzwaniom wynikającym z takich partnerstw a także konkretnym wskazówkom, jak dobierać partnerów do działań CSR.

Następnie uczestnicy stworzą własny projekt zmotywowania i zaangażowania pracowników w oparciu o specyficzne dla ich organizacji i branży potrzeby społeczne oraz oczekiwania i możliwości samych pracowników.

Ostatni moduł jest poświęcony komunikacji działań CSR – zarówno wewnątrz firmy, jak i komunikacji zewnętrznej – media i social media relations oraz tworzenie pozafinansowych raportów.

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów CSR i HR

Szkolenie rozwija następujące kompetencje:

  • planowanie strategii CSR opartej na wolontariacie pracowniczym
  • budowanie partnerstw międzysektorowych
  • wpisywanie działań CSR w działalność organizacji
  • motywacja pracowników do włączania się w wolontariat

Szkolenie uczy jak zainicjować i wdrożyć program wolontariatu pracowniczego, by był on odpowiedni dla konkretnej firmy i przynosił wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych narzędzi i rozwiązań, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie. Szkolenie będzie miało w dużej mierze charakter praktyczny, każdy z modułów zawiera ćwiczenia warsztatowe.

Szkolenie składa się z pięciu części. W pierwszej na konkretnych przykładach omówione zostaną podstawowe założenia CSR, wpisane w takie obszary, jak innowacyjność firmy, budowanie kapitału społecznego i przewagi konkurencyjnej, tworzenie wspólnych wartości oraz zrównoważony rozwój. Przedstawione zostaną także korzyści z wdrożenia wolontariatu pracowniczego.

W drugiej uczestnicy poznają możliwości, jakie organizacje tworzą swoim pracownikom w ramach wolontariatu. Kolejna część poświęcona zostanie budowaniu partnerstw międzysektorowych, korzyściom i wyzwaniom wynikającym z takich partnerstw a także konkretnym wskazówkom, jak dobierać partnerów do działań CSR.

Następnie uczestnicy stworzą własny projekt zmotywowania i zaangażowania pracowników w oparciu o specyficzne dla ich organizacji i branży potrzeby społeczne oraz oczekiwania i możliwości samych pracowników.

Ostatni moduł jest poświęcony komunikacji działań CSR – zarówno wewnątrz firmy, jak i komunikacji zewnętrznej – media i social media relations oraz tworzenie pozafinansowych raportów.

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów CSR i HR

Szkolenie rozwija następujące kompetencje:

  • planowanie strategii CSR opartej na wolontariacie pracowniczym
  • budowanie partnerstw międzysektorowych
  • wpisywanie działań CSR w działalność organizacji
  • motywacja pracowników do włączania się w wolontariat

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Dzień 1.

CSR

  • Na czym polega Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i dlaczego organizacje chcą być odpowiedzialne
  • Od unikania odpowiedzialności prawnej po zaawansowany CSR – poziomy zaawansowania wpływu biznesu na społeczeństwo
  • Obszary CSR i korzyści z jego wdrażania
  • CSR jako kompleksowa strategia obejmująca wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji
  • CSR a kapitał społeczny i innowacyjność firmy
  • Najczęściej podejmowane działania CSR w organizacjach – przykłady, dobre praktyki – w tym ostatnio wdrażane w dobie pandemii

Wolontariat pracowniczy

  • Wolontariat pracowniczy i jego miejsce pośród działań CSR firmy (przykłady)
  • Korzyści z wolontariatu pracowniczego dla firmy
  • Czynniki ryzyka w wolontariacie i jak zminimalizować ryzyko
  • Rodzaje wolontariatu – przykłady, case study
  • Wewnętrzny CSR – wolontariat pracowniczy obejmujący działania wewnątrz organizacji
  • Projekty z inicjatywy pracowników
  • Wolontariat kompetencyjny
  • Filantropia a wolontariat

Dzień 2.

Jak wdrażać wolontariat w firmie – krok po kroku

  • Misja i wartości firmy a zakres i obszar działania CSR
  • Określanie celów i priorytetów wolontariatu pracowniczego oraz spodziewane rezultaty
  • Zasoby i potrzeby firmy
  • W jakie działania  możemy się zaangażować? Identyfikacja grup interesariuszy i potrzeb partnerów społecznych
  • Z kim wejść w partnerstwo i w jaki sposób?
  • Stworzenie zaplecza organizacyjnego
  • Dobór pracowników (ambasadorów wolontariatu)
  • Dobór narzędzi wsparcia wolontariatu – co firma może zaoferować (wsparcie rzeczowe, osobowe, finansowe, wsparcie mentorskie, organizacyjne czy promocyjne)?
  • Wybór formy wolontariatu
  • Budowanie strategii działań (harmonogram, koordynatorzy, budżet itd.)
  • Czynniki warunkujące udane wdrożenie wolontariatu pracowniczego w firmie

Jak zaangażować pracowników do wolontariatu i motywować ich do działania?

  • Dla kierownictwa – edukacja na temat wolontariatu pracowniczego i wskazanie możliwości zaangażowania
  • Zaangażowanie poprzez nakłonienie do podjęcia inicjatywy
  • Wolontariat jako forma pozafinansowej motywacji pracownika
  • Wolontariat jako narzędzie do zmiany ścieżki zawodowej
  • Wolontariat pracowniczy a świadomość wpływu działań pracowników na społeczność (social impact)

CSR

  • Na czym polega Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i dlaczego organizacje chcą być odpowiedzialne
  • Od unikania odpowiedzialności prawnej po zaawansowany CSR – poziomy zaawansowania wpływu biznesu na społeczeństwo
  • Obszary CSR
  • CSR a zrównoważony rozwój – minimalizacja niekorzystnego wpływu organizacji na otoczenie zewnętrzne
  • CSR jako kompleksowa strategia obejmująca wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji
  • CSR a kapitał społeczny
  • CSR a innowacyjność firmy
  • Najczęściej podejmowane działania CSR w organizacjach – przykłady, dobre praktyki
  • Korzyści z wdrażania działań CSR

Wolontariat pracowniczy

  • Wolontariat pracowniczy i jego miejsce pośród działań CSR firmy (przykłady)
  • Co daje wolontariat pracowniczy firmie?
  • Współpraca międzysektorowa (biznes, administracja i NGO) jako rozwiązanie dla skutecznego działania CSR, opartego na wspólnych wartościach (Creating Shared Value)
  • Korzyści z wolontariatu pracowniczego dla firmy
  • Czynniki ryzyka w wolontariacie
  • Jak zminimalizować ryzyko

Moduł 1
Rodzaje wolontariatu (w oparciu o konkretne przykłady) – korzyści dla pracownika, dla HR i dla firmy

  • Rodzaje wolontariatu – przykłady
  • Sposoby zaangażowania pracowników:
  • Tworzenie własnych programów społecznych
  • Włączanie się w istniejące programy
  • Włączanie pracowników w projekty firmy, niemające pierwotnie charakteru wolontariatu
  • Wewnętrzny CSR – wolontariat pracowniczy obejmujący działania wewnątrz organizacji
  • Współpraca międzysektorowa i partnerstwa
  • Projekty z inicjatywy pracowników
  • Wolontariat kompetencyjny
  • Filantropia (pay – roll itd.)

Moduł 2
Wolontariat a partnerstwa międzysektorowe (biznes, administracja, NGO, środowiska akademickie i naukowe – model poczwórnej helisy)

  • Dlaczego współpraca jest ułatwieniem dla organizacji?
  • Jak znaleźć odpowiedniego partnera?
  • Jak wypracować model współpracy i określić zakres odpowiedzialności?
  • Korzyści z partnerstw (model win-win)
  • Wyzwania wynikające z tworzenia partnerstw

Moduł 3
Jak wdrażać wolontariat w firmie

  • Misja i wartości firmy a zakres i obszar działania CSR
  • Cele firmy w obszarze wolontariatu pracowniczego
  • Cele programowe i priorytety wolontariatu pracowniczego oraz spodziewane rezultaty
  • Zasoby i potrzeby firmy
  • W jakie działania  możemy się zaangażować? Identyfikacja grup interesariuszy i potrzeb partnerów społecznych
  • Z kim wejść w partnerstwo i w jaki sposób?
  • Stworzenie zaplecza organizacyjnego
  • Dobór pracowników (ambasadorów wolontariatu)
  • Dobór narzędzi wsparcia wolontariatu – co firma może zaoferować (wsparcie rzeczowe, osobowe, finansowe, wsparcie mentorskie, organizacyjne czy promocyjne)?
  • Wybór formy wolontariatu
  • Budowanie strategii działań (harmonogram, koordynatorzy, budżet itd.)
  • Czynniki warunkujące udane wdrożenie wolontariatu pracowniczego w firmie

Moduł 4
Jak zaangażować pracowników do wolontariatu?

  • Edukacja na temat wolontariatu pracowniczego i wskazanie możliwości zaangażowania
  • Zaangażowanie poprzez nakłonienie do podjęcia inicjatywy (np konkurs na innowacyjny projekt działań CSR opartych na wolontariacie)
  • Wolontariat jako forma pozafinansowej motywacji pracownika
  • Wolontariat jako narzędzie do zmiany ścieżki zawodowej
  • Wolontariat pracowniczy a świadomość wpływu działań pracowników na społeczność (social impact)

Moduł 5
Jak „sprzedać” wolontariat otoczeniu zewnętrznemu (np partnerom, mediom)

  • CSR jako PR – dobór kanałów komunikacji i dostosowanie przekazu do odbiorcy
  • Konkursy na najlepsze działania CSR
  • Raportowanie pozafinansowe – jak pisać raporty społeczne, by ktoś je czytał

CSR

  • Na czym polega Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i dlaczego organizacje chcą być odpowiedzialne
  • Od unikania odpowiedzialności prawnej po zaawansowany CSR – poziomy zaawansowania wpływu biznesu na społeczeństwo
  • Obszary CSR
  • CSR a zrównoważony rozwój – minimalizacja niekorzystnego wpływu organizacji na otoczenie zewnętrzne
  • CSR jako kompleksowa strategia obejmująca wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji
  • CSR a kapitał społeczny
  • CSR a innowacyjność firmy
  • Najczęściej podejmowane działania CSR w organizacjach – przykłady, dobre praktyki
  • Korzyści z wdrażania działań CSR

Wolontariat pracowniczy

  • Wolontariat pracowniczy i jego miejsce pośród działań CSR firmy (przykłady)
  • Co daje wolontariat pracowniczy firmie?
  • Współpraca międzysektorowa (biznes, administracja i NGO) jako rozwiązanie dla skutecznego działania CSR, opartego na wspólnych wartościach (Creating Shared Value)
  • Korzyści z wolontariatu pracowniczego dla firmy
  • Czynniki ryzyka w wolontariacie
  • Jak zminimalizować ryzyko

Moduł 1
Rodzaje wolontariatu (w oparciu o konkretne przykłady) – korzyści dla pracownika, dla HR i dla firmy

  • Rodzaje wolontariatu – przykłady
  • Sposoby zaangażowania pracowników:
  • Tworzenie własnych programów społecznych
  • Włączanie się w istniejące programy
  • Włączanie pracowników w projekty firmy, niemające pierwotnie charakteru wolontariatu
  • Wewnętrzny CSR – wolontariat pracowniczy obejmujący działania wewnątrz organizacji
  • Współpraca międzysektorowa i partnerstwa
  • Projekty z inicjatywy pracowników
  • Wolontariat kompetencyjny
  • Filantropia (pay – roll itd.)

Moduł 2
Wolontariat a partnerstwa międzysektorowe (biznes, administracja, NGO, środowiska akademickie i naukowe – model poczwórnej helisy)

  • Dlaczego współpraca jest ułatwieniem dla organizacji?
  • Jak znaleźć odpowiedniego partnera?
  • Jak wypracować model współpracy i określić zakres odpowiedzialności?
  • Korzyści z partnerstw (model win-win)
  • Wyzwania wynikające z tworzenia partnerstw

Moduł 3
Jak wdrażać wolontariat w firmie

  • Misja i wartości firmy a zakres i obszar działania CSR
  • Cele firmy w obszarze wolontariatu pracowniczego
  • Cele programowe i priorytety wolontariatu pracowniczego oraz spodziewane rezultaty
  • Zasoby i potrzeby firmy
  • W jakie działania możemy się zaangażować? Identyfikacja grup interesariuszy i potrzeb partnerów społecznych
  • Z kim wejść w partnerstwo i w jaki sposób?
  • Stworzenie zaplecza organizacyjnego
  • Dobór pracowników (ambasadorów wolontariatu)
  • Dobór narzędzi wsparcia wolontariatu – co firma może zaoferować (wsparcie rzeczowe, osobowe, finansowe, wsparcie mentorskie, organizacyjne czy promocyjne)?
  • Wybór formy wolontariatu
  • Budowanie strategii działań (harmonogram, koordynatorzy, budżet itd.)
  • Czynniki warunkujące udane wdrożenie wolontariatu pracowniczego w firmie

Moduł 4
Jak zaangażować pracowników do wolontariatu?

  • Edukacja na temat wolontariatu pracowniczego i wskazanie możliwości zaangażowania
  • Zaangażowanie poprzez nakłonienie do podjęcia inicjatywy (np konkurs na innowacyjny projekt działań CSR opartych na wolontariacie)
  • Wolontariat jako forma pozafinansowej motywacji pracownika
  • Wolontariat jako narzędzie do zmiany ścieżki zawodowej
  • Wolontariat pracowniczy a świadomość wpływu działań pracowników na społeczność (social impact)

Moduł 5
Jak „sprzedać” wolontariat otoczeniu zewnętrznemu (np partnerom, mediom)

  • CSR jako PR – dobór kanałów komunikacji i dostosowanie przekazu do odbiorcy
  • Konkursy na najlepsze działania CSR
  • Raportowanie pozafinansowe – jak pisać raporty społeczne, by ktoś je czytał

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Projekt badawczy THINKTANK FOB®, wskazuje, że  korzyści z wolontariatu w organizacji to wzrost zaangażowania pracowników oraz rozwijanie ich kompetencji menedżerskich i przywódczych.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zdobycie narzędzi do budowania przewagi konkurencyjnej
  • Zdobycie narzędzi do budowania employer branding
  • Pozyskanie narzędzi do nawiązywania efektywnej współpracy międzysektorowej
  • Pozyskanie wiedzy o interesariuszach organizacji
  • Zwiększenie kapitału społecznego organizacji
  • Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników poprzez wzrost zaufania do firmy
  • Integracja pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wzrost wiedzy na temat CSR i korzyści z wdrażania programów wolontariatu pracowniczego
  • Poznanie narzędzi CSR i rodzajów wolontariatu pracowniczego stosowanych w organizacjach
  • Nabycie umiejętności efektywnego wdrażania narzędzi CSR w budowaniu strategii spójnych z misją i wartościami organizacji
  • Nabycie umiejętności wykorzystywania wolontariatu jako narzędzia do pozafinansowej motywacji pracowników oraz narzędzia dla rozwoju pracowników i ich kompetencji
  • Nabycie umiejętności planowania strategii CSR

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Rozwój wrażliwości społecznej organizacji
  • Innowacyjne działania odpowiadające na potrzeby pracowników i społecznego otoczenia organizacji
  • Budowanie odpowiedzialnej i zrównoważonej organizacji
Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową - uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera

2024-04-04
04 kwietnia 2024
2024-04-04
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i jednocześnie budowała pożądaną reputację na rynku? Szkolenia employer branding - zapraszamy.

2024-04-08
08 kwietnia 2024
2024-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-04-09
09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.