Kiedy należy wdrożyć:
- Organizacja intensywnie się rozwija i niezbędne jest uporządkowanie procesów, rozwiązań i narzędzi HR.
- Zależy nam na pozyskiwaniu u utrzymywaniu możliwie najlepszych pracowników.
- Cele organizacyjne wymagają znaczącego podniesienia efektywności na poziomie indywidualnym i zespołowym.
- Chcemy rozwijać kulturę pracy opartą o pełne wykorzystanie (i wspieranie rozwoju) potencjału pracowników.
- Planujemy istotne zmiany i chcemy do nich dopasować politykę zarządzania kapitałem ludzkim.
- Planujemy lub przygotowujemy się do wdrożenia informatycznej platformy HRMS.
Podejmowane działania:
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
---|
Konsultacje wdrożeniowe , weryfikacja potrzeb organizacji (konsultacje z Zarządem) i dotychczasowych rozwiązań funkcjonujących w firmie | Raport otwarcia z określeniem precyzyjnych celów wdrożenia procesów ZKL. |
Badanie opinii i potrzeb pracowników oraz kadry menedżerskiej | Weryfikacja potrzeb pracowników jako głównej grupy interesariuszy procesów ZKL. |
Przygotowanie założeń strategii ZKL w firmie | Mapa wyzwań, celów i działań na poziomie strategicznym |
Przygotowanie map głównych procesów ZKL na poziomie operacyjnym | Mapy i opis wszystkich procesów ZKL na poziomie operacyjnym. |
Przygotowanie i wdrożenie narzędzi umożliwiających realizację procesów ZKL w organizacji | Zbiór gotowych narzędzi ZKL |
Przygotowanie zespołu HR | Zespół HR gotowy do wdrożenia procesów ZKL w organizacji. |
Przygotowanie kadry menedżerskiej i pracowników do włączenia procesów HR w swój zakres działalności. | Pracownicy i kadra menedżerska gotowa do włączenia procesów HR w swój zakres działalności. |
Nasze zasoby:
- Gotowe, wyjściowe schematy podstawowych procesów ZKL w organizacji.
- Gotowe narzędzia wspierające wdrożenie podstawowych procesów ZKL w organizacji (modele kompetencji, opisy stanowisk, arkusze rozwoju, narzędzia rekrutacji, matryce ścieżek kariery etc.).
- Narzędzia badania potrzeb pracowników w zakresie systemów HR.
- Plany komunikacji
Rezultaty i korzyści:
- Ułatwienie realizacji strategicznych celów firmy.
- Zwiększenie poziomu satysfakcji, zaangażowania i efektywności pracowników.
- Zwiększenie siły przyciągania i utrzymania pracowników o największym potencjale.
Studium przypadku
Dostawca kompleksowych rozwiązań z zakresu obsługi procesów sprzedaży w ciągu ostatnich 10at działalności zwiększył zatrudnienie z 45 do 180 osób. W firmie pojawiły się trudności z realizacją rosnącej ilości zleceń.
Przyczyny tego stanu rzeczy ulokowano w chaotycznej polityce HR, dużej fluktuacji i trudnościach z pozyskiwaniem pracowników o dużym potencjale. Zarząd zdecydował się na powołanie działu HR i zbudowanie polityki w tym zakresie „od początku”.
Dzięki współpracy z firmą zewnętrzną w ciągu 5 miesięcy wdrożono całkowicie nowe procesy ZKL, co ułatwił firmie przezwyciężenie barier wzrostu i dalszy rozwój rynkowy i organizacyjny (do 275 pracowników) w ciągu dwóch lat.
Kolejne kroki:
- Zadzwoń lub wypełnij formularz.
- Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
- Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
- Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.