Kiedy należy wdrożyć:
- Zależy nam na uzyskaniu wymiernych efektów polityki personalnej wspierających strategiczne cele organizacji
- Tworzymy kompleksowe rozwiązania w obszarze Zarządzania Kapitałem Ludzkim (ZKL) tak aby każde działania logicznie się ze sobą wiązały
- Chcemy korzystać z narzędzi HR zbudowanych w oparciu o nowoczesne i sprawdzone rozwiązania z zakresu zarządzania w oparciu o kompetencje
- Chcemy działać w oparciu informatyczne narzędzia dedykowane ZKL pozwalające na znaczące usprawnienie wszelkich działań w tym zakresie
- Chcemy zoptymalizować wydatki na procesy ZKL
Podejmowane działania:
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
---|
Przygotowanie firmowego katalogu kompetencji (przy wykorzystaniu Mapy Kompetencji) – od dwóch do 4 spotkań oraz konsultacje zdalne | EFEKT Firmowy katalog kompetencji wraz z dodatkowymi opracowaniami |
Określenie zakresu i założeń niezbędnych do wdrożenia i wykorzystania Modelu Kompetencji w organizacji – wywiady i spotkania konsultacyjne | Raport z precyzyjnymi rekomendacjami wdrożeniowymi (obszary, plan działań, narzędzia, efekty) |
Przygotowanie narzędzi wspierających procesy ZKL (wskazówki rozwojowe, karty kompetencji | Przygotowanie i wprowadzenie narzędzi zarządzania kompetencjami |
Realizacja szkoleń oraz spotkań informacyjnych dla zespołu HR, kadry menedżerskiej i pracowników | Przygotowanie zespołu HR i pracowników do wykorzystania koncepcji zarządzania kompetencjami i wypracowanych narzędzi we własnej pracy |
Nasze zasoby:
- Wyjściowy zbiór opisów kompetencji (Mapa Kompetencji) oraz narzędzi wspomagających:
- Wzorcowe karty kompetencyjne oraz wskazówki rozwojowe dla każdej z kompetencji
- Podręczniki programy i materiały edukacyjne (uzupełnione o filmy edukacyjne)
- Materiały edukacyjne dla kadry menedżerskiej – zarówno w formie tradycyjnej jak i mobile – learningowej.
Rezultaty i korzyści:
- Określenie jasnych oczekiwań dotyczących kluczowych dla organizacji i pracowników kompetencji;
- Zbudowanie podstaw dla programów rozwojowych;
- Włączenie pracowników w proces zwiększania ich potencjału zawodowego.
Studium przypadku
Firma z branży surowcowej zdecydowała się na wypracowanie jednolitego modelu kompetencji aby wesprzeć budowę wysokoefektywnej kultury pracy oraz przygotować bazę dla planowanych programów rozwojowych. W wyniku szeregu konsultacji i warsztatów wewnętrznych przygotowano katalog 28 kompetencji opisanych na skalach obserwacyjnych.
Dla każdej z kompetencji opracowano również wskazówki rozwojowe. Na spotkaniu z kadrą zarządzającą wybrano trzy kompetencje ogólnofirmowe – takie, które zdaniem uczestników najsilniej wpływają na kulturę organizacji.
Postanowiono także że dla każdego ze stanowisk sami pracownicy przypiszą od 3 do 5 dodatkowych kompetencji. W ten sposób przygotowano podwaliny dla programów szkoleniowo – rozwojowych i ścieżek kariery, których bardzo brakowało samym pracownikom. Cały proces zajął 3 miesiące.
Kolejne kroki:
- Zadzwoń lub wypełnij formularz.
- Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
- Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
- Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.