Kiedy należy wdrożyć:
- Realizacja celów rozwojowych naszej firmy wymaga podniesienia poziomu efektywności kluczowych grup pracowników
- Chcemy precyzyjnie wskazać jaki sposób podejmowane w organizacji działania rozwojowe przekładają się na efektywność pracowników i całego przedsiębiorstwa
- Zaobserwowaliśmy niepokojące zjawiska typu: obniżenie wydajności, niskie zaangażowanie, pogorszenie jakości etc. a nie ma jasności co do przyczyn
- Stoimy przed poważnymi wyzwaniami rozwojowymi (fuzja, wejście na nowe rynki, reorganizacja etc.)
Podejmowane działania:
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
---|
Analiza strategii pod kątem realizowanych i planowanych celów - spotkania konsultacyjne | Zestawienie celów i organizacyjnych wskaźników efektywności decydujących o oczekiwaniach względem poziomu efektywności pracowników |
Przygotowanie i realizację badania efektywności organizacyjnej HPI Map© | Dane na temat czynników decydujących o poziomie efektywności pracowników |
Analiza wyników w odniesieniu wskaźników efektywności | Raport z analizą barier efektywności. |
Warsztat strategiczny dla kadry zarządzającej | Określenie kluczowych rekomendacji działań |
Przygotowanie i omówienie planu działań rozwojowych | Plan działań rozwojowych – Action Plan |
Nasze zasoby:
- Zbiór autorskich narzędzi badawczych: HPI Map©, Ballanced Scorecard oraz KPI Index
- Schemat analizy źródeł efektywności na bazie modelu Gilberta
- Materiały wspomagające proces wdrażania rekomendowanych rozwiązań (opis działań, dobre praktyki, praktyczne wskazówki).
- Materiały informacyjno – edukacyjne na bazie książki G. Filipowicza: „Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracowników”
Rezultaty i korzyści:
- Analiza strategii pod kątem realizowanych i planowanych celów
- Określenie czynników decydujących o poziomie efektywności dla firmy i kluczowych grup pracowniczych
- Przygotowanie planu działań rozwojowych: co należy zrobić, kiedy i jak aby zwiększyć efektywność prac na poziomie zespołów i firmy.
Studium przypadku
Firma produkcyjna z branży budowlanej – pomimo modernizacji parku maszynowego - zanotowała niepokojący spadek jakości i efektywności produkcji. Zarząd firmy był zdeterminowany na odwrócenie tego trendu szczególnie, że zespół handlowy pozyskał wiele długoterminowych zleceń.
Ponieważ nie bardzo można było jednoznacznie zidentyfikować przyczyny takiego stano rzeczy zdecydowano się na program HPI. Zarówno badania FGI jak i kwestionariusz potwierdziły, że główne źródło trudności leży w błędach organizacyjnych utrudniających współpracę zespołów oraz w braku komunikacji między Zarządem a pracownikami.
Dość szybko – wspólnie z pracownikami - przygotowano i wdrożono programy zmian w obu zakresach. W efekcie jakość (mierzona ilością braków) poprawiła się niemal o 70% a efektywność o 25%.
Kolejne kroki:
- Zadzwoń lub wypełnij formularz.
- Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
- Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
- Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.