Jak sprawić, aby w pełni zaangażować pracowników w teambuilding ?
Gamma w tym roku będzie obchodzić 10 lecie. Mamy za sobą dużo spotkań integracyjnych. Spotkanie, podczas którego będziemy świętować naszą rocznicę ma być wyjątkowe. W związku z tym zdecydowaliśmy się przeprowadzić sesję Open Space Technology, której celem było wypracowanie możliwie idealnej formy integracyjnej właśnie dla nas, właśnie na tę okazję.
W ramach sesji OST stworzyliśmy kilka kół dyskusyjnych, w ramach których omawialiśmy wiele kwestii związanych z planowanym teambuildingiem. Jedną z nich była odpowiedź na pytanie jak w pełni zaangażować pracowników w projekt integracyjny. Punktem wyjścia było porównanie dziesięciolecia Gammy do przyjęcia urodzinowego. Kiedy jesteśmy zaproszeni na urodziny to „dajemy coś od siebie”.
W drodze dyskusji ustaliliśmy, że nie chcemy scenariusza, w którym pracownicy po prostu zostaną zaproszeni na imprezę eventową – że zostaną potraktowani jak klienci wewnętrzni. Chcieliśmy, aby Gammowicze czuli się jednoczenie gospodarzami imprezy jak również gośćmi, którzy przyjdą z prezentami świadczącymi o zaangażowaniu w firmę. Wypracowane rozwiązania mocno przeorganizowały nasz sposób myślenia o imprezie pracowniczej Gammy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Projektując szkolenia team building dokładamy staranności w doborze aktywności dla uczestników, wyborze charyzmatycznego prowadzącego oraz profesjonalnej ekipy wspierającej i animującej wydarzenie.
Firmowe imprezy integracyjne to nasza specjalność! Sprawdź sam:
Przeprowadzony warsztat stał się dla
Gammy Discover punktem wyjścia do analizy procesów wewnątrzorganizacyjnych odbywających się podczas planowania, organizowania i komunikowania pracownikom zbliżającego się
teambuildingu.
Częstym zjawiskiem w wielu organizacjach jest roszczeniowe, klienckie podejście do spotkań integracyjnych: „Ciekawe co nam w tym roku przygotują?”, „Czym nas zaskoczą?” . Takie zdefiniowanie roli pracowników – właśnie w roli klienta nie sprzyja budowaniu więzi z organizacją, zaangażowania i osobistego podejścia do eventów firmowych. Przecież team buildingi są organizowane nie tylko po to, żeby było miło, ale właśnie po to, aby pracownicy czuli się częścią większej całości – zespołu czy też całej firmy.
W rozmowach z naszymi klientami zwracamy uwagę na to zagadnienie. Wskazujemy jak ważne jest, aby pracownicy byli zaangażowani na wcześniejszych etapach spotkania integracyjnego. Przestrzeń teambuildingowa rozciąga się poza samo spotkanie integracyjne i oddziałuje na pracowników znacznie wcześniej. To trochę jak ze świętami Bożego Narodzenia – samo przygotowanie do świąt jest równie przyjemne jak późniejsza celebracja.
Jeżeli więc planowane jest spotkanie integracyjne w stylu Gwiezdnych Wojen to uczestnicy mogą otrzymać wcześniej zadania osnute w świecie Star Wars, jeśli przewidziany jest edutainment na współodpowiedzianości to uczestnicy mogą dostać zadania, które staną się pierwszym impulsem do zmiany postawy (np. stwórz trzy osobowy zespół i przygotuj 15 sekundową reklamę współodpowiedzialność – najlepsze filmy zostaną wykorzystane w projektach inteligentnego teambuildingu).
Nasze doświadczenia w Gammie Discover wskazują, że uczestnicy spotkania integracyjnego zaangażowani w proces „przedintegracyjny” dają z siebie więcej i pełniej korzystają z eventu firmowego.