IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Cel szkolenia:
Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych.
Proponowane warsztaty zakładają formę dyskusji oraz case studies, będzie to również doskonała okazja do wymiany doświadczeń.
Warsztaty są dedykowane przede wszystkim dla tych osób, które w swojej codziennej pracy mają do czynienia z działaniami marketingowymi i reklamowymi produktów leczniczych czy wyrobów medycznych.
Na warsztaty zapraszamy przedstawicieli firmy z branży farmaceutycznej oraz wyrobów medycznych, w szczególności:
- Kadrę Menedżerską
- Dyrektorów Działów Marketingu / Specjalistów ds. marketingu
- Product Managerów i Przedstawicieli Medycznych firm farmaceutycznych (produkty lecznicze, wyroby medyczne)
- Kierowników i pracowników działów rejestracji
- Pracowników działów ds. informacji naukowej
- Osób odpowiedzialnych za strategiczne decyzje odnośnie produktów
- Pracowników odpowiedzialnych za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek
Cel szkolenia:
Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych.
Proponowane warsztaty zakładają formę dyskusji oraz case studies, będzie to również doskonała okazja do wymiany doświadczeń.
Warsztaty są dedykowane przede wszystkim dla tych osób, które w swojej codziennej pracy mają do
czynienia z działaniami marketingowymi i reklamowymi produktów leczniczych czy wyrobów medycznych.
Na warsztaty zapraszamy przedstawicieli firmy z branży farmaceutycznej oraz wyrobów medycznych, w szczególności:
- Kadrę Menedżerską
- Dyrektorów Działów Marketingu / Specjalistów ds. marketingu
- Product Managerów i Przedstawicieli Medycznych firm farmaceutycznych (produkty lecznicze, wyroby medyczne)
- Kierowników i pracowników działów rejestracji
- Pracowników działów ds. informacji naukowej
- Osób odpowiedzialnych za strategiczne decyzje odnośnie produktów
- Pracowników odpowiedzialnych za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek
Cel szkolenia:
Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych.
Proponowane warsztaty zakładają formę dyskusji oraz case studies, będzie to również doskonała okazja do wymiany doświadczeń.
Warsztaty są dedykowane przede wszystkim dla tych osób, które w swojej codziennej pracy mają do
czynienia z działaniami marketingowymi i reklamowymi produktów leczniczych czy wyrobów medycznych.
Na warsztaty zapraszamy przedstawicieli firmy z branży farmaceutycznej oraz wyrobów medycznych, w szczególności:
- Kadrę Menedżerską
- Dyrektorów Działów Marketingu / Specjalistów ds. marketingu
- Product Managerów i Przedstawicieli Medycznych firm farmaceutycznych (produkty lecznicze, wyroby medyczne)
- Kierowników i pracowników działów rejestracji
- Pracowników działów ds. informacji naukowej
- Osób odpowiedzialnych za strategiczne decyzje odnośnie produktów
- Pracowników odpowiedzialnych za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
I. Część teoretyczna
Moduł 1.
Zakres pojęcia „reklama”, czyli co jest, a co nie jest reklamą leku.
- podstawy prawne i kodeksy etyczne
- definicje legalne, orzecznictwo
- przykłady praktyczne
Moduł 2.
Zasady prowadzenia reklamy otwartej – kierowanej do publicznej wiadomości
Moduł 3.
Zasady prowadzenia reklamy zamkniętej – kierowanej do tzw. profesjonalistów
Moduł 4.
Zakaz reklamy aptek i placówek pozaaptecznego
- Kiedy reklama leku jest równocześnie (zakazaną)
reklamą placówki obrotu pozaaptecznego?
Moduł 5.
Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy, stanowiska organów nadzoru, Rekomendacje Prezesa UOKiK, orzeczenia sądowe, trendy orzecznicze, sankcje karne.
II. Część warsztatowa
Moduł 1.
Przykłady praktyczne prowadzenia reklam leków Rx oraz leków OTC, w różnych kanałach komunikacji
(case studies)
Moduł 2.
Sesja pytań i odpowiedzi
Reklama produktów leczniczych – jak prowadzić aktywności marketingowe w zgodzie z aktualnymi przepisami prawa?
I. Część teoretyczna
1. Zakres pojęcia „reklama”, czyli co jest, a co nie jest reklamą leku
- podstawy prawne i kodeksy etyczne
- definicje legalne, orzecznictwo
- przykłady praktyczne
2. Zasady prowadzenia reklamy otwartej – kierowanej do publicznej wiadomości
3. Zasady prowadzenia reklamy zamkniętej – kierowanej do tzw. profesjonalistów
4. Zakaz reklamy aptek i placówek pozaaptecznego. Kiedy reklama leku jest równocześnie (zakazaną) reklamą placówki obrotu pozaaptecznego?
5. Nowe formy reklamy
- reklama w mediach społecznościowych, digital marketing, tzw. influencer marketing
- przykłady praktyczne
6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy, stanowiska organów nadzoru, Rekomendacje Prezesa UOKiK, orzeczenia sądowe, trendy orzecznicze, sankcje karne
II. Część warsztatowa
1. Przykłady praktyczne prowadzenia reklam leków Rx oraz leków OTC, w różnych kanałach komunikacji (case studies)
2. Quiz dla uczestników szkolenia
3. Sesja pytań i odpowiedzi
Reklama wyrobów medycznych zgodna z wymogami prawnymi – blisko rok od wejścia w życie nowych zasad prowadzenia reklamy wyrobów medycznych w Polsce.
I. Część teoretyczna
1. Prowadzenie reklamy wyrobów medycznych przed wprowadzeniem rozporządzeń unijnych: MDR i IVDR, ustawy o wyrobach medycznych i rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych – krótki rys historyczny
2. Reklama wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro – obecny stan prawny
- podstawy prawne i kodeksy etyczne
- zakres pojęcia „reklama”, wyłączenia z definicji reklamy wyrobu medycznego
- przykłady praktyczne
3. Zasady prowadzenia reklamy zamkniętej
4. Zasady prowadzenia reklamy do laików
5. Zakaz reklamy aptek i placówek pozaaptecznego. Kiedy reklama wyrobu medycznego jest równocześnie (zakazaną) reklamą placówki obrotu pozaaptecznego?
6. Nowe formy reklamy
- reklama w mediach społecznościowych, digital marketing, tzw. influencer marketing
- przykłady praktyczne
7. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy, Rekomendacje Prezesa UOKiK
II. Część warsztatowa
1. Przykłady praktyczne prowadzenia wyrobów medycznych, w różnych kanałach komunikacji (case studies)
2. Podobieństwa i różnice pomiędzy reklamą leków a reklamą wyrobów medycznych
3. Quiz dla uczestników szkolenia
4. Sesja pytań i odpowiedzi
Reklama produktów leczniczych – jak prowadzić aktywności marketingowe w zgodzie z aktualnymi przepisami prawa?
I. Część teoretyczna
1. Zakres pojęcia „reklama”, czyli co jest, a co nie jest reklamą leku
- podstawy prawne i kodeksy etyczne
- definicje legalne, orzecznictwo
- przykłady praktyczne
2. Zasady prowadzenia reklamy otwartej – kierowanej do publicznej wiadomości
3. Zasady prowadzenia reklamy zamkniętej – kierowanej do tzw. profesjonalistów
4. Zakaz reklamy aptek i placówek pozaaptecznego. Kiedy reklama leku jest równocześnie (zakazaną) reklamą placówki obrotu pozaaptecznego?
5. Nowe formy reklamy
- reklama w mediach społecznościowych, digital marketing, tzw. influencer marketing
- przykłady praktyczne
6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy, stanowiska organów nadzoru, Rekomendacje Prezesa UOKiK, orzeczenia sądowe, trendy orzecznicze, sankcje karne
II. Część warsztatowa
1. Przykłady praktyczne prowadzenia reklam leków Rx oraz leków OTC, w różnych kanałach komunikacji (case studies)
2. Quiz dla uczestników szkolenia
3. Sesja pytań i odpowiedzi
Reklama wyrobów medycznych zgodna z wymogami prawnymi – blisko rok od wejścia w życie nowych zasad prowadzenia reklamy wyrobów medycznych w Polsce.
I. Część teoretyczna
1. Prowadzenie reklamy wyrobów medycznych przed wprowadzeniem rozporządzeń unijnych: MDR i IVDR, ustawy o wyrobach medycznych i rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych – krótki rys historyczny
2. Reklama wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro – obecny stan prawny
- podstawy prawne i kodeksy etyczne
- zakres pojęcia „reklama”, wyłączenia z definicji reklamy wyrobu medycznego
- przykłady praktyczne
3. Zasady prowadzenia reklamy zamkniętej
4. Zasady prowadzenia reklamy do laików
5. Zakaz reklamy aptek i placówek pozaaptecznego. Kiedy reklama wyrobu medycznego jest równocześnie (zakazaną) reklamą placówki obrotu pozaaptecznego?
6. Nowe formy reklamy
- reklama w mediach społecznościowych, digital marketing, tzw. influencer marketing
- przykłady praktyczne
7. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy, Rekomendacje Prezesa UOKiK
II. Część warsztatowa
1. Przykłady praktyczne prowadzenia wyrobów medycznych, w różnych kanałach komunikacji (case studies)
2. Podobieństwa i różnice pomiędzy reklamą leków a reklamą wyrobów medycznych
3. Quiz dla uczestników szkolenia
4. Sesja pytań i odpowiedzi