Inne strony: GAMMA DISCOVER
Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny

Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista
Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia jest wypracowanie własnych asertywnych sposobów zachowania się w trudnych sytuacjach. Uczestnicy poznają mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiedzą się, jak je rozwiązywać, by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym.
 
W obiegowym ujęciu asertywność to sztuka odmawiania. Tymczasem asertywność to  filozofia postępowania z innymi ludźmi, której nie da się zamknąć w jednej umiejętności. Proponowane szkolenie z jednej strony daje konkretne techniki, które można zastosować w codziennym życiu zawodowym i prywatnym, z drugiej pozwala na rozpoznanie siebie samego na skalach asertywności. Ponadto uczestnicy szkolenia na poziomie postaw, technik i, co najważniejsze, na poziomie zachowań uczą się postępować w taki sposób, aby budować długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi.
 
Uczestnicy szkolenia poznają również mechanizmy, którym ulegają w sytuacjach konfliktowych, co pozwoli im stać się podmiotem a nie przedmiotem dynamiki konfliktu. Będą mogli w sposób celowy i świadomy zarządzać na poziomie osobistym konfliktem oraz ułatwić zrozumienie sytuacji osobom, które nie będą posiadały wiedzy wyniesionej z tego szkolenia. Proponowany warsztat poza zrozumieniem procesu, wyposaży uczestników w praktyczne narzędzia, które ułatwią przeciwdziałanie konfliktom lub / i będą pomocne w jego rozwiązaniu na poziomie integratywnym (realizacja interesów wszystkich stron sporu).

GRUPA DOCELOWA:
  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy obsługi Klienta
  • Pracownicy sił sprzedaży
  • Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym bądź zewnętrznym

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Autodiagnoza własnej asertywności
  • Ocenianie rozmówców na kontinuum asertywności/agresywności/uległości i manipulacji
  • Wytyczanie własnego terytorium psychologicznego
  • Definiowanie praw własnych w relacji z innymi
  • Umiejętność asertywnej odmowy
  • Umiejętność asertywnego proszenia
  • Asertywne reagowanie na krytykę
  • Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej
  • Budowanie relacji z w oparciu o asertywność
  • Rozpoznawanie spirali konfliktu
  • Ocena na jakim poziomie odbywa się konflikt (wartości, danych, relacji , strukturalny, interesów)
  • Rozpoznawanie własnych skłonności w sytuacjach konfliktowych
  • Przesuniecie konfliktu z obszaru nierozwiązywalnego na obszar rozwiązywalny
  • Przeciwdziałanie zniekształceniom percepcyjnym

 

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
Wg. badań Albertiego i Emmonsa zachowanie asertywne sprzyja kształtowaniu równości w kontaktach interpersonalnych umożliwiając działanie w naszym najlepszym interesie, obronę własnego stanowiska.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Co to jest asertywność?
  • Postawa asertywna
  • Postawa uległa
  • Postawa agresywna
  • Postawa manipulacyjna
  • Umiejscowienie siebie na skali asertywności

2. Umiejętności asertywne
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna pochwała
  • Konstruktywna krytyka
  • Asertywny styl prowadzenia rozmów
  • Stawianie granic w kontaktach z innymi

3. Najważniejszy element asertywności – poczucie wartości
  • Związek monologu wewnętrznego z poczuciem wartości
  • Postawy życiowe według Harrisa
  • Zdania tłumaczące nieasertywne działanie
  • Zdania proasertywne

4. Sposoby radzenia sobie z manipulacją i agresją
  • Komunikat Ja
  • Schemat ustanawiania konstruktywnych relacji
  • Asertywne wyrażanie gniewu
  • Asertywna reakcja na krytykę
  • Asertywne sankcje

5. Praca na poziomie postaw
  • Zdefiniowanie obaw dotyczących definiowania własnej pozycji w relacji z pacjentem
  • Redefiniowanie własnej funkcji
  • Umiejscowienie własnej pracy na płaszczyźnie etyki zawodowej

6. Wprowadzenie w konflikt
  • Czym  jest konflikt i kiedy występuje?
    • Potencjalna sytuacja konfliktowa – cechy
    • Rzeczywista sytuacja konfliktowa – cechy
  • Rodzaje konfliktów
    • Intrapersonalny / Interpersonalny / Grupowy
    • O sumie zerowej / motywów mieszanych
    • Formalny / nieformalny

7. Rozpoznanie własnych skryptów zachowania w konflikcie
  • Nastawienie na  wygraną
  • Uległość
  • Unikanie
  • Kompromis
  • Manipulacja
  • Poszukiwanie rozwiązań integratywnych

8. Koło konfliktu
  • Konflikt wartości
  • Konflikt relacji
  • Konflikt danych
  • Konflikt strukturalny
  • Konflikt interesów

9. Postępowanie w różnych sytuacjach konfliktowych
  • Poziom działań realnych
  • Poziom psychologiczny
    • Wygrany / przegrany
    • Na pół wygrany / na pół przegrany
    • Wygrany / wygrany
    • Brak rozwiązania
    • Przegrany / wygrany

10. Dynamika konfliktu – ujęcie procesowe
  • Faza utajona
  • Faza przedkonfliktowa
  • Faza pojawiania się negatywnych emocji
  • Jawny konflikt
  • Faza pokonfliktowa
  • Eliminowanie zniekształceń percepcyjnych
    • Efekt lustra, Efekt Kalego
    • Polaryzacja oceny
    • Efekt szkła powiększającego

11. Techniki rozwiązywania konfliktów na linii pracownik – pracownik
  • Rozwiązania integratywne
    • Poziom stanowiska
    • Poziom interesu

12. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • wzrost satysfakcji pracowników (zmniejszenie frustracji związanych brakiem asertywności)
  • większa terminowość realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury zaufania w organizacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie poczucia własnej skuteczności
  • rozwój inteligencji emocjonalnej
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • zarządzanie konfliktami na poziomie zespołów
  • wzmocnienie współpracy pomiędzy pracownikami
  • otwarta komunikacja

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

23 sierpień 2018 - 24 sierpień 2018 Warszawa
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Techniki rozwiązywania konfliktów dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie Asertywność i techniki rozwiązywania konfliktów.

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.