Inne strony: GAMMA DISCOVER
Trzeba być uczciwym i nie podawać swego braku odwagi za pokorę

Etyka i przeciwdziałanie korupcji

Szkolenia: Administracja Publiczna

Proponowane szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu.

IDEA SZKOLENIA

Etyka jest fundamentem zaufania – zarówno w relacji pomiędzy pracownikami urzędu jak również między obywatelami i Urzędami. Etyczne zachowania, podejmowanie decyzji wymaga znajomości zarówno zagadnień prawnych jak również tych związanych z konsekwencjami wizerunkowymi dla samego urzędu.

Przeciwdziałanie korupcji jest jedną z pozytywnych konsekwencji stosowania etyki pracy w Urzędzie.

Szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu. Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę na temat radzenia sobie w sytuacjach wywołujących wątpliwości etyczne oraz nauczą się, jak unikać zachowań mogących rodzić podejrzenia o nieetyczne postepowanie. Omówione zostaną również przyczyny i konsekwencje działań wbrew etyce w urzędzie, w ramach których uczestnicy szkolenia zapoznają się z projektem zarządzenia Prezesa Rady  Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
tylko 30% handlowców sprzedaje w sposób świadomy dobierając najbardziej efektywne metody do sytuacji i klienta* (Forbes 2017). 70% sprzedaje nieświadomie i nieefektywnie

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Uregulowania prawne z zakresu etyki służby publicznej w Polsce
  • Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Europejski Kodeks Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
  • Regulacje prawne w sprawie etyki w życiu publicznym

2. Kodeks etyki urzędnika

  • Normy wyznaczające właściwą postawę
  • Normy stojące na staży rzetelności i uczciwości
  • Normy stojące na straży godności i zawodowego prestiżu
  • Normy regulujące stosunki
  • Omówienie wybranych przepisów prawnych i ustawy antykorupcyjnej
  • Konsekwencje prawne korupcji

3. Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • podział zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział na zasady tradycyjne i wynikające z nowoczesnego modelu administracji publicznej)
  • zasady etyki korpusu służby cywilnej
    • zasada godnego zachowania 
    • zasada służby publicznej 
    • zasada lojalności 
    • zasada neutralności politycznej 
    • zasada bezstronności 
    • zasada rzetelności

4. Struktura i forma korupcji – omówienie wybranych elementów

4. Psychologiczne aspekty zachowań etycznych, opartych na wartościach

  • Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości i pokusy
  • Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
  • Manipulacje, autodiagnoza podatności na manipulację
  • Obrona przed manipulacjami i socjotechnikami budowania zobowiązań
  • Minimalizowanie psychologicznych kosztów podejmowania przedsięwzięć antykorupcyjnych - wykorzystanie osobistych zasobów w pełnieniu roli lidera standardów etycznych i działań antykorupcyjnych

5. Przyczyny i konsekwencje korupcji dla urzędu

  • Etyczne
  • Karne
  • Omówienie projektu zarządzenia Prezesa Rady  Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej

6. Znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu

  • Właściwe ustalenie i wdrażanie Misji oraz Kodeksu Dobrych Praktyk
  • Obserwacja – Analiza – Planowanie – Działanie jako klucz do sukcesu
  • Budowanie granic i asertywne domaganie się w relacjach zawodowych
  • Autodiagnoza osobistego stylu komunikowania się w relacjach zawodowych
  • Przejrzysta komunikacja w relacjach zawodowych wg. zasad ‘’clear hand’’ zapobiegająca korupcji
  • Budowanie pozytywnego wizerunku urzędu poprzez właściwe etyczne postawy jego pracowników

7. Wybrane zasady Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
  • praworządność
  • niedyskryminowanie
  • niezależność
  • obiektywizm
  • zakaz nadużywania uprawnień
  • uczciwość
  • uprzejmość
  • ochrona danych osobowych

8. Przejrzysty urząd jako wynik dobrej współpracy w zespole

  • Warunki organizacyjne i psychologiczne blokujące właściwe zarządzanie przepływem informacji i wiedzy jako możliwy czynnik korupcjogenny
  • Określanie standardów kooperacji w urzędzie – aspekt psychologiczny
  • Lider a szef, modelowanie wzorców zachowań i pozycji nieformalnej w grupie
  • Prawidłowości funkcjonowania grupy w kontekście zachowań o charakterze korupcyjnym
  • Nawiązywanie kontaktów zawodowych – warunki, atuty i zagrożenia
  • Wprowadzanie zmiany w zespole i miejscu pracy – wzmacnianiem, albo osłabianiem działań antykorupcyjnych w urzędzie

9. Normy i wartości etyczne
  • omówienie roli wartości etycznych w funkcjonowaniu urzędu – dyskusja
  • relacja przełożony i pracownicy w odniesieniu do zasad i zasad etyki korpusu służby cywilnej

10. Naruszenie norm etycznych w służbie publicznej
  • korupcja
  • klientyzm
  • nepotyzm
  • patologiczna partyjność

11. Dylematy etyczne członków służby cywilnej
  • rodzaje dylematów etycznych
  • konflikt interesów
  • konflikt lojalności

12. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej
  • przepisy i procedury prawne
  • odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej, w tym za naruszenie zasad etyki korpusu służy cywilnej i zasad służby cywilnej

13. Podsumowanie i wnioski końcowe
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zniwelowanie możliwych nieprawidłowości w funkcjonowaniu urzędu
  • Przejrzyste działanie urzędu
  • Wzrost satysfakcji klientów z usług urzędu dzięki uczciwej pracy i jasnym zasadom
  • Funkcjonowanie w sposób uczciwy, jasny i przyjazny dla lokalnej społeczności

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Znajomość standardów postępowania oraz dobrych praktyk
  • Uwrażliwienie na normy moralne, które następnie każdy pracownik przekłada na sposób codziennej pracy
  • Umiejętność identyfikowania zagrożeń korupcyjnych, radzenia sobie w sytuacjach mogacych wywoływać wątpliwości etyczne, umiejętność niedopuszczania do sytuacji mogących rodzić podejrzenia o nieetyczne postępowanie, zdolność odpowiedniego zachowania się, reagowania w sytuacjach trudnych
  • Zmniejszenie poziomu stresu na wypadek pojawienia się zagrożenia sytuacją nieetyczną

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Większa świadomość pracowników znaczenia etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Paulina Riss

Specjalista ds. szkoleń
tel.: +48 (22) 266 08 52 p.riss@projektgamma.pl
Paulina Riss

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.