E-PR i social media w nowoczesnej administracji publicznej

E-PR i social media w nowoczesnej administracji publicznej

E-PR i social media w nowoczesnej administracji publicznej

Szkolenia - administracja publiczna
Social Media to powrót do agory. Nie chodzi jedynie o występ, ale o dyskusję po nim
Wizerunek urzędu, PR urzędu w social media - to są wyzwania dla wszystkich urzędów. Wszystkie urzędy świadczą usługi dla ludności w sposób bezpośredni bądź pośredni. Od ich wizerunku zależy nastawienie potencjalnych klientów. Szkolenie budowanie wizerunku urzędu - zapraszamy!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Omówione zostaną między innymi działania PR wewnętrznego i zewnętrznego, zasady profesjonalnej autoprezentacji pracownika urzędu oraz znaczenie dobrej komunikacji wewnętrznej, medialnej oraz z klientami urzędu. Głównymi adresatami szkolenia są osoby zajmujące stanowiska kierownicze, reprezentujące instytucję w mediach. Celem szkolenia jest ponadto uzyskanie umiejętności oraz praktycznych narzędzi skutecznej promocji oraz kreowania i ochrona nowoczesnego, dobrego wizerunku w przestrzeni publicznej za pośrednictwem Internetu i innych nowoczesnych metod komunikacji, modernizacja polityki komunikacji w administracji, przyjazny wizerunek urzędu on-line i off-line.

Omówione zostaną między innymi działania PR wewnętrznego i zewnętrznego, zasady profesjonalnej autoprezentacji pracownika urzędu oraz znaczenie dobrej komunikacji wewnętrznej, medialnej oraz z klientami urzędu. Głównymi adresatami szkolenia są osoby zajmujące stanowiska kierownicze, reprezentujące instytucję w mediach. Celem szkolenia jest ponadto uzyskanie umiejętności oraz praktycznych narzędzi skutecznej promocji oraz kreowania i ochrona nowoczesnego, dobrego wizerunku w przestrzeni publicznej za pośrednictwem Internetu i innych nowoczesnych metod komunikacji, modernizacja polityki komunikacji w administracji, przyjazny wizerunek urzędu on-line i off-line.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

DZIEŃ 1


1.Czym jest wizerunek urzędu

  • Tożsamość organizacji
  • Tożsamość organizacji a wizerunek
  • Obszary wizerunku organizacji
  • Misja i wizja urzędu w procesie kształtowania wizerunku
  • Dobry wizerunek urzędu - czyli?
  • Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku urzędu i dlaczego to takie ważne?

2.Promocja i rozwój urzędu – jak na bazie obowiązującej strategii dostosować działania do współczesnych trendów?

  • Skuteczne narzędzia promocji i informacji – media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Nowoczesne środki dystrybucji informacji i promocji urzędu przy wykorzystaniu serwisu youtube

3.Internet i media społecznościowe w ręku urzędnika

  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, język stosowany w Internecie a język urzędniczy - różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci
  • Zasady pisania do publikowania w sieci - tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów do Internetu
  • Wyrazy bliskoznaczne i synonimy dla języka projektów – lista najczęstszych zwrotów (np. beneficjent, alokacja) i ich odpowiedniki w mowie potocznej
  • Praktyczne wskazówki dotyczące podnoszenia atrakcyjności tekstu dla odbiorcy i robotów Google
  • Zasady ochrony wizerunku w mediach społecznościowych z zachowaniem zasad ochrony życia prywatnego
  • Praktyczne wskazówki samodzielnego korzystania z mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Pułapki pisania tekstów do Internetu i ich publikacji, triki, sposoby samodzielnej weryfikacji i narzędzia wspomagające - prezentacja darmowych narzędzi ułatwiających pisanie (m. in. słownik synonimów, narzędzia antyplagiatowe itd.)

4.Skuteczna polityka promocyjna, jako uzupełnienie dokumentu strategii promocji

  • jak stworzyć skuteczną i aktualną politykę promocyjną oraz monitorować jej realizację?
  • rola mediów społecznościowych w aktywnych działaniach promocyjnych
  • aktualizacja zakresów czynności pracowników
  • dobre praktyki realizacji strategicznych działań polityki promocyjnej

5.Skuteczna polityka informacyjna, jako uzupełnienie dokumentu strategii promocji oraz polityki jakości

  • jak stworzyć skuteczną i aktualną politykę informacyjną oraz monitorować jej realizację?
  • rola mediów społecznościowych w aktywnych działaniach informacyjnych
  • aktualizacja zakresów czynności pracowników
  • dobre praktyki realizacji strategicznych działań polityki informacyjnej

6.Prezentacja i autoprezentacja pracownika urzędu

  • Praktyczny warsztat technik prezentacji i autoprezentacji
  • Savoir-vivre w kontakcie z klientem wewnętrznym i zewnętrznym urzędu, dziennikarzami
  • Mapowanie i klasyfikacja linii redakcyjnych oraz dobieranie treści komunikatów prasowych
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem kamery. Analiza sytuacyjna (tylko za zgodą Zamawiającego i uczestników szkolenia)


DZIEŃ 2

1.Ramy prawne polityki informacyjnej i promocyjnej realizowanej przez urząd  oraz prawna ochrona wizerunku

  • Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  • Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
  • Dz.U. 2008 nr 223 poz. 1458. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
  • Dz.U. 2008 nr 227 poz. 1505. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (oraz ustawy powiązane: o zawodach lekarza i lekarza dentysty, o zawodach pielęgniarki i położnej, o państwowym ratownictwie medycznym, karta nauczyciela, o narodowym spisie powszechnym, o samorządzie gminnym, o ochronie osób i mienia)
  • Dz.U. 1997 nr 88 poz. 553. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
  • Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
  • Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Orzecznictwo sądów powszechnych oraz Sądu Najwyższego

2.Przewagi konkurencyjne urzędu na tle innych urzędów

  • Jak i co komunikować, by być jeszcze lepszym?
  • Sposoby praktycznego wykorzystania social mediów, a zwłaszcza Facebooka - czyli jak prowadzić profesjonalny fanpage na Facebooku?

3.Marka urzędu i marka osobista

  • jak stworzyć markę urzędu i korelującą z nią markę osobistą?
  • przykłady korelacji marki urzędu i marki osobistej
  • marketing miejsca, city placement etc.

4.Kryzys i zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej

  • Wdrażania standardów komunikacji wewnętrznej
  • Scenariusze występowania sytuacji kryzysowej
  • Diagnoza sytuacji kryzysowej
  • Sztuka prowadzenia sporów (erystyka) w praktycznym warsztacie metod i technik.
  • Perswazja i skuteczne argumentowanie
  • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych

5.Przykłady dobrych i złych praktyk

  • Przykłady dobrze i źle prowadzonych działań PR-owych w urzędach
  • Przykłady dobrze i źle zrealizowanych kampanii internetowych

DZIEŃ 1


1.Czym jest wizerunek urzędu

  • Tożsamość organizacji
  • Tożsamość organizacji a wizerunek
  • Obszary wizerunku organizacji
  • Misja i wizja urzędu w procesie kształtowania wizerunku
  • Dobry wizerunek urzędu - czyli?
  • Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku urzędu i dlaczego to takie ważne?

2.Promocja i rozwój urzędu – jak na bazie obowiązującej strategii dostosować działania do współczesnych trendów?

  • Skuteczne narzędzia promocji i informacji – media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Nowoczesne środki dystrybucji informacji i promocji urzędu przy wykorzystaniu serwisu youtube

3.Internet i media społecznościowe w ręku urzędnika

  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, język stosowany w Internecie a język urzędniczy - różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci
  • Zasady pisania do publikowania w sieci - tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów do Internetu
  • Wyrazy bliskoznaczne i synonimy dla języka projektów – lista najczęstszych zwrotów (np. beneficjent, alokacja) i ich odpowiedniki w mowie potocznej
  • Praktyczne wskazówki dotyczące podnoszenia atrakcyjności tekstu dla odbiorcy i robotów Google
  • Zasady ochrony wizerunku w mediach społecznościowych z zachowaniem zasad ochrony życia prywatnego
  • Praktyczne wskazówki samodzielnego korzystania z mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Pułapki pisania tekstów do Internetu i ich publikacji, triki, sposoby samodzielnej weryfikacji i narzędzia wspomagające - prezentacja darmowych narzędzi ułatwiających pisanie (m. in. słownik synonimów, narzędzia antyplagiatowe itd.)

4.Skuteczna polityka promocyjna, jako uzupełnienie dokumentu strategii promocji

  • jak stworzyć skuteczną i aktualną politykę promocyjną oraz monitorować jej realizację?
  • rola mediów społecznościowych w aktywnych działaniach promocyjnych
  • aktualizacja zakresów czynności pracowników
  • dobre praktyki realizacji strategicznych działań polityki promocyjnej

5.Skuteczna polityka informacyjna, jako uzupełnienie dokumentu strategii promocji oraz polityki jakości

  • jak stworzyć skuteczną i aktualną politykę informacyjną oraz monitorować jej realizację?
  • rola mediów społecznościowych w aktywnych działaniach informacyjnych
  • aktualizacja zakresów czynności pracowników
  • dobre praktyki realizacji strategicznych działań polityki informacyjnej

6.Prezentacja i autoprezentacja pracownika urzędu

  • Praktyczny warsztat technik prezentacji i autoprezentacji
  • Savoir-vivre w kontakcie z klientem wewnętrznym i zewnętrznym urzędu, dziennikarzami
  • Mapowanie i klasyfikacja linii redakcyjnych oraz dobieranie treści komunikatów prasowych
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem kamery. Analiza sytuacyjna (tylko za zgodą Zamawiającego i uczestników szkolenia)


DZIEŃ 2

1.Ramy prawne polityki informacyjnej i promocyjnej realizowanej przez urząd oraz prawna ochrona wizerunku

  • Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  • Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
  • Dz.U. 2008 nr 223 poz. 1458. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
  • Dz.U. 2008 nr 227 poz. 1505. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (oraz ustawy powiązane: o zawodach lekarza i lekarza dentysty, o zawodach pielęgniarki i położnej, o państwowym ratownictwie medycznym, karta nauczyciela, o narodowym spisie powszechnym, o samorządzie gminnym, o ochronie osób i mienia)
  • Dz.U. 1997 nr 88 poz. 553. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
  • Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
  • Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Orzecznictwo sądów powszechnych oraz Sądu Najwyższego

2.Przewagi konkurencyjne urzędu na tle innych urzędów

  • Jak i co komunikować, by być jeszcze lepszym?
  • Sposoby praktycznego wykorzystania social mediów, a zwłaszcza Facebooka - czyli jak prowadzić profesjonalny fanpage na Facebooku?

3.Marka urzędu i marka osobista

  • jak stworzyć markę urzędu i korelującą z nią markę osobistą?
  • przykłady korelacji marki urzędu i marki osobistej
  • marketing miejsca, city placement etc.

4.Kryzys i zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej

  • Wdrażania standardów komunikacji wewnętrznej
  • Scenariusze występowania sytuacji kryzysowej
  • Diagnoza sytuacji kryzysowej
  • Sztuka prowadzenia sporów (erystyka) w praktycznym warsztacie metod i technik.
  • Perswazja i skuteczne argumentowanie
  • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych

5.Przykłady dobrych i złych praktyk

  • Przykłady dobrze i źle prowadzonych działań PR-owych w urzędach
  • Przykłady dobrze i źle zrealizowanych kampanii internetowych

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.