Wykorzystanie design thinking do innowacji w administracji publicznej

Wykorzystanie design thinking do innowacji w administracji publicznej

Wykorzystanie design thinking do innowacji w administracji publicznej

Szkolenia - administracja publiczna

Aby  zbierać plony  siły  Design Thinking, jednostki, zespoły i całe organizacje muszą kultywować optymizm

Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.

Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.

Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:

  • formułowania zrozumiałych przekazów,
  • przełamywanie barier komunikacyjnych,
  • wyprzedzania potencjalnych problemów.

Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.

Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.

Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:

  • formułowania zrozumiałych przekazów,
  • przełamywanie barier komunikacyjnych,
  • wyprzedzania potencjalnych problemów.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking

  • Czym jest Design Thinking?
  • Gdzie znajduje zastosowanie?
  • Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
  • W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?

2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu

  • Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
  • Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
  • Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?

3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz

  • Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
  • Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
  • Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?

4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw

  • Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
  • Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
  • Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
  • i zespołowym?

5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?

  • Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
  • Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
  • Jak przechodzić od planowania do działania?

6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?

  • Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
  • Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
  • Jak wdrażać tylko dobre pomysły?

1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking

  • Czym jest Design Thinking?
  • Gdzie znajduje zastosowanie?
  • Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
  • W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?

2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu

  • Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
  • Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
  • Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?

3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz

  • Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
  • Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
  • Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?

4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw

  • Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
  • Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
  • Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
  • i zespołowym?

5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?

  • Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
  • Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
  • Jak przechodzić od planowania do działania?

6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?

  • Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
  • Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
  • Jak wdrażać tylko dobre pomysły?

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • połączenie rozwoju osobistego pracowników z celami organizacji,
  • wykorzystanie potencjału różnorodności / wewnętrznych zasobów do tworzenia
    i implementacji pożądanych rozwiązań,
  • efektywne zagospodarowanie czasu przeznaczonego na rozwój pracowników.
  • koncentracja na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy w organizacji.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • poszerzanie własnej perspektywy poznawczej w kontekście wyzwań organizacyjnych,
  • efektywniejsza komunikacja ze współpracownikami wokół wspólnych celów,
  • zwiększenie otwartości na wychodzenie poza znane metody pracy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

Korzyści na poziomie organizacji, zespołów oraz indywidualnym, a dotyczą takich obszarów jak:

  • stymulacja do poszukiwania twórczych rozwiązań i efektywnego wykorzystania wewnętrznych zasobów,
  • skuteczniejsze rozwiązywanie problemów,
  • usprawnienie komunikacji,
  • wzmacnianie zaangażowania w zespole / indywidualnych pracowników.
Wykorzystanie design thinking do innowacji  w administracji publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.