Projektowanie efektywnych szkoleń dla Administracji Publicznej

Projektowanie efektywnych szkoleń dla Administracji Publicznej

Projektowanie efektywnych szkoleń dla Administracji Publicznej

Szkolenia - administracja publiczna
Szkolenia muszą przynosić szeroko rozumiane zyski
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

  • Stosowanie modelu 10/20/70 – zakładającego, że tylko 10% zasobów (czasu i pieniędzy) należy przeznaczać na szkolenie, pozostałe środki należy inwestować w narzędzia wymiany doświadczeń między uczestnikami, wsparcia ze strony przełożonych oraz tworzenia zadań pozwalających wykorzystać nowo nabyte umiejętności
  • Model Kirkpatricka – zakładający, że można zdefiniować rezultaty projektu szkoleniowego na poziomie mierzalnym, policzalnym. Metodologia Kirkpatricka pozwala projektować szkolenia na poziomie przekonań (warto stosować to czego się nauczyłem), pewności siebie (potrafię zastosować to czego się nauczyłem i motywacji (zastosuję to czego się nauczyłem)
  • Badania Brinkerhoff’a – które wskazują, że ponad 50% czasu poświęconego na przygotowanie szkolenia należy przeznaczyć na analizę potrzeb i projektowanie działań przedszkoleniowych (pre-work) i poszkoleniowych (follow up)

Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze trendy projektowania szkoleń i nauczą się włączać je do swojej praktyki zawodowej związanej z planowaniem szkoleń, badaniem potrzeb szkoleniowych, projektowaniem procesu szkoleniowego, współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług szkoleniowych o doradczych.

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

  • Stosowanie modelu 10/20/70 – zakładającego, że tylko 10% zasobów (czasu i pieniędzy) należy przeznaczać na szkolenie, pozostałe środki należy inwestować w narzędzia wymiany doświadczeń między uczestnikami, wsparcia ze strony przełożonych oraz tworzenia zadań pozwalających wykorzystać nowo nabyte umiejętności
  • Model Kirkpatricka – zakładający, że można zdefiniować rezultaty projektu szkoleniowego na poziomie mierzalnym, policzalnym. Metodologia Kirkpatricka pozwala projektować szkolenia na poziomie przekonań (warto stosować to czego się nauczyłem), pewności siebie (potrafię zastosować to czego się nauczyłem i motywacji (zastosuję to czego się nauczyłem)
  • Badania Brinkerhoff’a – które wskazują, że ponad 50% czasu poświęconego na przygotowanie szkolenia należy przeznaczyć na analizę potrzeb i projektowanie działań przedszkoleniowych (pre-work) i poszkoleniowych (follow up)

Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze trendy projektowania szkoleń i nauczą się włączać je do swojej praktyki zawodowej związanej z planowaniem szkoleń, badaniem potrzeb szkoleniowych, projektowaniem procesu szkoleniowego, współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług szkoleniowych o doradczych.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
  • alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
  • wskaźniki ROI vs ROE
  • wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

2. Wielka szóstka -  przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • reakcji
  • wiedzy
  • zachowań
  • rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
  • psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian - jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?

5.Jak projektować zapytanie ofertowe

  • Zagadnienia prawne
  • Definiowanie celów
  • Wiązanie celów z procesem rozwojowym
  • Określenie kryteriów
  • Rozpoznanie czarnych scenariuszy i przygotowanie się na nie

6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
  • pilność i ważność informacji
  • chunking - kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji - techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka - w jaki sposób prezentować i uzasadniać rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem zrozumiałym?

  • język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
  • programatory lingwistyczne - pozytywne i negatywne
  • korzyści vs wyobrażenia - argumentacja perswazyjna
  • techniki pamięciowe

7. Case - studies

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy

Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
  • alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
  • wskaźniki ROI vs ROE
  • wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

2. Wielka szóstka - przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • reakcji
  • wiedzy
  • zachowań
  • rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
  • psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian - jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?

5.Jak projektować zapytanie ofertowe

  • Zagadnienia prawne
  • Definiowanie celów
  • Wiązanie celów z procesem rozwojowym
  • Określenie kryteriów
  • Rozpoznanie czarnych scenariuszy i przygotowanie się na nie

6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
  • pilność i ważność informacji
  • chunking - kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji - techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka - w jaki sposób prezentować i uzasadniać rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem zrozumiałym?

  • język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
  • programatory lingwistyczne - pozytywne i negatywne
  • korzyści vs wyobrażenia - argumentacja perswazyjna
  • techniki pamięciowe

7. Case - studies

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.