Warsztaty poprawności językowej dla administracji publicznej

Warsztaty poprawności językowej dla administracji publicznej

Warsztaty poprawności językowej dla administracji publicznej

Szkolenia - administracja publiczna
Kultura językowa zaczyna się tam, gdzie się zaczyna świadomość językowa
Zredagowane pisma są wizytówką urzędu oraz wskazówką w jaki sposób interpretować intencje urzędników. Warsztaty poprawności językowej dla administracji dają szereg praktycznych wskazówek i rekomendacji do zastosowania na co dzień.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy. Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla urzędników. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA
Proponowane szkolenie ma formę wykładową - warsztatową z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Omówione zostaną tematy związane z poprawnością językową adekwatne do potrzeb i specyfiki pracy w urzędzie. W trakcie zajęć uczestnicy będą wykonywali krótkie ćwiczenia umożliwiające praktyczne sprawdzenie umiejętności.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Każdy uczestnik otrzyma wydrukowany i oprawiony podręcznik z materiałami szkoleniowymi. Podręcznik jest jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas szkolenia, jak również będzie stanowił bazę wiedzy do wykorzystania w pracy.

GRUPA DOCELOWA:
Do uczestnictwa w warsztatach zapraszamy wszystkich urzędników a szczególnie osoby:
  • mające bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientami urzędu
  • redagujące pisma do klientów urzędu
  • redagujące treści na stronę internetową urzędu
  • tworzące inne teksty m.in. raporty i sprawozdania

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy. Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla urzędników. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA
Proponowane szkolenie ma formę wykładową - warsztatową z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Omówione zostaną tematy związane z poprawnością językową adekwatne do potrzeb i specyfiki pracy w urzędzie. W trakcie zajęć uczestnicy będą wykonywali krótkie ćwiczenia umożliwiające praktyczne sprawdzenie umiejętności.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Każdy uczestnik otrzyma wydrukowany i oprawiony podręcznik z materiałami szkoleniowymi. Podręcznik jest jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas szkolenia, jak również będzie stanowił bazę wiedzy do wykorzystania w pracy.

GRUPA DOCELOWA:
Do uczestnictwa w warsztatach zapraszamy wszystkich urzędników a szczególnie osoby:
  • mające bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientami urzędu
  • redagujące pisma do klientów urzędu
  • redagujące treści na stronę internetową urzędu
  • tworzące inne teksty m.in. raporty i sprawozdania


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Poprawność językowa w praktyce

  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana nazwisk mężczyzn i kobiet (polskich)
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • Jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
    • Cechy i specyfika stylu urzędowego

2. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

3. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

4. Podsumowanie szkolenia

1. Poprawność językowa w praktyce

  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana nazwisk mężczyzn i kobiet (polskich)
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • Jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
    • Cechy i specyfika stylu urzędowego

2. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

3. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

4. Podsumowanie szkolenia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Z powodzeniem przeszkoliliśmy praktycznie wszystkie ministerstwa, urzędy centralne, większość wojewódzkich, wiele JST.
2
Przeszkoliliśmy online ponad 1500 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
3
Naszymi szkoleniami objęliśmy ponad 30 000 pracowników administracji państwowej, rządowej i samorządowej.
4
Średnia wyników ankiet poszkoleniowych dla naszych szkoleń administracji wynosi 4,72 na skali pięciostopniowej.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost poprawności językowej tworzonych dokumentów urzędowych i korespondencji elektronicznej
  • poprawa komunikacji między pracownikami urzędu oraz między pracownikami a klientami urzędu
  • lepszy wizerunek urzędu

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • rozwinięcie umiejętności poprawnego i sprawnego komunikowania się, redagowania pism urzędowych, wzrost znajomości zasad poprawnej polszczyzny
  • budowanie wizerunku osoby kompetentnej, profesjonalnej i kulturalnej
  • większa znajomość zasad etykiety językowej w urzędzie oraz netykiety

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • lepsza komunikacja telefoniczna i bezpośrednia z klientami urzędu
  • sprawniejsze przekazywanie informacji w sposób poprawny językowo
  • lepszy wizerunek pracowników urzędu oraz jednostki administracji publicznej
Warsztaty poprawności językowej dla administracji publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Magdalena Wasilewska

Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485

magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - administracja publiczna


Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.