Inne strony: GAMMA DISCOVER
Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny

Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista
Konflikty jawne i niejawne są codziennością. Postawa asertywna pozwala przeciwdziałać części z nich. Techniki rozwiązywania konfliktów sprawią, że powstały spór zostanie rozwiązany w sposób konstruktywny, bez nadmiernych kosztów psychologicznych. Zapraszamy na szkolenie asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia jest wypracowanie własnych asertywnych sposobów zachowania się w trudnych sytuacjach. Uczestnicy poznają mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiedzą się, jak je rozwiązywać, by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym.
 
W obiegowym ujęciu asertywność to sztuka odmawiania. Tymczasem asertywność to  filozofia postępowania z innymi ludźmi, której nie da się zamknąć w jednej umiejętności. Proponowane szkolenie z jednej strony daje konkretne techniki, które można zastosować w codziennym życiu zawodowym i prywatnym, z drugiej pozwala na rozpoznanie siebie samego na skalach asertywności. Ponadto uczestnicy szkolenia na poziomie postaw, technik i, co najważniejsze, na poziomie zachowań uczą się postępować w taki sposób, aby budować długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi.
 
Uczestnicy szkolenia poznają również mechanizmy, którym ulegają w sytuacjach konfliktowych, co pozwoli im stać się podmiotem a nie przedmiotem dynamiki konfliktu. Będą mogli w sposób celowy i świadomy zarządzać na poziomie osobistym konfliktem oraz ułatwić zrozumienie sytuacji osobom, które nie będą posiadały wiedzy wyniesionej z tego szkolenia. Proponowany warsztat poza zrozumieniem procesu, wyposaży uczestników w praktyczne narzędzia, które ułatwią przeciwdziałanie konfliktom lub / i będą pomocne w jego rozwiązaniu na poziomie integratywnym (realizacja interesów wszystkich stron sporu).

GRUPA DOCELOWA:
  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy obsługi Klienta
  • Pracownicy sił sprzedaży
  • Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym bądź zewnętrznym

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Autodiagnoza własnej asertywności
  • Ocenianie rozmówców na kontinuum asertywności/agresywności/uległości i manipulacji
  • Wytyczanie własnego terytorium psychologicznego
  • Definiowanie praw własnych w relacji z innymi
  • Umiejętność asertywnej odmowy
  • Umiejętność asertywnego proszenia
  • Asertywne reagowanie na krytykę
  • Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej
  • Budowanie relacji z w oparciu o asertywność
  • Rozpoznawanie spirali konfliktu
  • Ocena na jakim poziomie odbywa się konflikt (wartości, danych, relacji , strukturalny, interesów)
  • Rozpoznawanie własnych skłonności w sytuacjach konfliktowych
  • Przesuniecie konfliktu z obszaru nierozwiązywalnego na obszar rozwiązywalny
  • Przeciwdziałanie zniekształceniom percepcyjnym

 

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
Wg. badań Albertiego i Emmonsa zachowanie asertywne sprzyja kształtowaniu równości w kontaktach interpersonalnych umożliwiając działanie w naszym najlepszym interesie, obronę własnego stanowiska.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Czy Twoja firma może skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    Na szkolenie zamknięte: Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj umiejętności pracowników swojej firmy i własne.

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Co to jest asertywność?
    • Postawa asertywna
    • Postawa uległa
    • Postawa agresywna
    • Postawa manipulacyjna
    • Umiejscowienie siebie na skali asertywności

    2. Umiejętności asertywne
    • Asertywna prośba
    • Asertywna odmowa
    • Asertywna pochwała
    • Konstruktywna krytyka
    • Asertywny styl prowadzenia rozmów
    • Stawianie granic w kontaktach z innymi

    3. Najważniejszy element asertywności – poczucie wartości
    • Związek monologu wewnętrznego z poczuciem wartości
    • Postawy życiowe według Harrisa
    • Zdania tłumaczące nieasertywne działanie
    • Zdania proasertywne

    4. Sposoby radzenia sobie z manipulacją i agresją
    • Komunikat Ja
    • Schemat ustanawiania konstruktywnych relacji
    • Asertywne wyrażanie gniewu
    • Asertywna reakcja na krytykę
    • Asertywne sankcje

    5. Praca na poziomie postaw
    • Zdefiniowanie obaw dotyczących definiowania własnej pozycji w relacji z pacjentem
    • Redefiniowanie własnej funkcji
    • Umiejscowienie własnej pracy na płaszczyźnie etyki zawodowej

    6. Wprowadzenie w konflikt
    • Czym  jest konflikt i kiedy występuje?
      • Potencjalna sytuacja konfliktowa – cechy
      • Rzeczywista sytuacja konfliktowa – cechy
    • Rodzaje konfliktów
      • Intrapersonalny / Interpersonalny / Grupowy
      • O sumie zerowej / motywów mieszanych
      • Formalny / nieformalny

    7. Rozpoznanie własnych skryptów zachowania w konflikcie
    • Nastawienie na  wygraną
    • Uległość
    • Unikanie
    • Kompromis
    • Manipulacja
    • Poszukiwanie rozwiązań integratywnych

    8. Koło konfliktu
    • Konflikt wartości
    • Konflikt relacji
    • Konflikt danych
    • Konflikt strukturalny
    • Konflikt interesów

    9. Postępowanie w różnych sytuacjach konfliktowych
    • Poziom działań realnych
    • Poziom psychologiczny
      • Wygrany / przegrany
      • Na pół wygrany / na pół przegrany
      • Wygrany / wygrany
      • Brak rozwiązania
      • Przegrany / wygrany

    10. Dynamika konfliktu – ujęcie procesowe
    • Faza utajona
    • Faza przedkonfliktowa
    • Faza pojawiania się negatywnych emocji
    • Jawny konflikt
    • Faza pokonfliktowa
    • Eliminowanie zniekształceń percepcyjnych
      • Efekt lustra, Efekt Kalego
      • Polaryzacja oceny
      • Efekt szkła powiększającego

    11. Techniki rozwiązywania konfliktów na linii pracownik – pracownik
    • Rozwiązania integratywne
      • Poziom stanowiska
      • Poziom interesu

    12. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
    • Karta ssc
      • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
      • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
      • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
    • Wnioski
      • Na poziomie osobistym
      • Na poziomie grupy

    Cena szkolenia:
    Miejsce szkolenia:

    Termin szkolenia:

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
    • wzrost satysfakcji pracowników (zmniejszenie frustracji związanych brakiem asertywności)
    • większa terminowość realizacji zadań w organizacji
    • budowanie kultury zaufania w organizacji

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • zwiększenie poczucia własnej skuteczności
    • rozwój inteligencji emocjonalnej
    • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
    • umiejętność formułowania informacji zwrotnej

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • zarządzanie konfliktami na poziomie zespołów
    • wzmocnienie współpracy pomiędzy pracownikami
    • otwarta komunikacja

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Dawid Didiuk

    Dyrektor działu sprzedaży
    tel.: +48 (22) 112 08 82

    biuro@projektgamma.pl
    Dawid Didiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    15 listopad 2018 - 16 listopad 2018 Warszawa
    Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Techniki rozwiązywania konfliktów dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie Asertywność i techniki rozwiązywania konfliktów.

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.