Tylko ci, którzy nauczyli się potęgi szczerego i bezinteresownego wkładu w życie innych, doświadczają największej radości życia

Sztuka motywowania i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

Szkolenia: Administracja Publiczna
Przeciwdziałanie wypaleniu w urzędzie, motywowanie w urzędzie to szkolenie, które wykorzystuje nowoczesne techniki odpowiadające współczesnym oczekiwaniom pracowników urzędów. Treści szkoleniowe zostały sprofilowane pod kątem szkolenia dla administracji publicznej.

IDEA SZKOLENIA

Zaangażowanie pracowników pozwala w pełni wykorzystać ich talenty, umiejętności i czas spędzony w pracy. Zmotywowany pracownik wykonuje swoją pracę bardziej efektywnie i jednocześnie z większą przyjemnością.  Trenerzy naszej firmy prowadzili szkolenia dla prawie wszystkich Ministerstw, Urzędów Centralnych, Wojewódzkich oraz licznych JST. W wielu z nich pracownicy byli zaangażowani, czuli sens wykonywanej pracy. Uzyskanie tego efektu wymaga odpowiednich kompetencji oraz postawy  u dyrektorów i naczelników.  Szkolenie pozwala uzyskać właśnie ten efekt.

Warsztat został stworzony dla kierowników urzędu chcących angażować współpracowników w osiąganie coraz bardziej ambitnych celów. Program jest tak skonstruowany, aby dostarczyć narzędzia dające się zastosować w codziennej pracy.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z drugą firmą szkoleniową 2017 roku.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!
     

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Motywowanie innych - wprowadzenie w tematykę
    • Czym jest motywowanie innych? - dobre praktyki
    • Skąd się bierze entuzjazm i zaangażowanie?
    • Motywatory i demotywatory
    • Rodzaje motywacji
    • Podstawy psychologii pozytywnej w konteście motywowania - przegląd najnowszych badań

    2. Koncepcje motywacyjne w praktyce urzędu
    • Aktywne słuchanie swoich pracowników – wywiad motywacyjny
    • Czynniki motywujące i demotywujące wg F. Herzberga
    • Rozumienie potrzeb pracowników urzędu jako drogowskaz w wyborze sposobów motywowania wg A. Maslowa
    • Prawa motywowania wg R.Denny’ego w urzędzie

    3. Droga rozwoju pracownika w urzędzie
    • Kompetencje i zaangażowanie – dwa wymiary rozwoju pracownika
    • Analiza zespołu pod kątem poziomu gotowości zadaniowej pracowników (R1-R4)
    • Krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika
    • 4 stopnie nabywanie nowych kompetencji

    4. Czynniki sukcesu w pracy kierownika urzędu
    • Dyrektywność czy orientacja na relacje z ludźmi?
    • Umiejętność diagnozy etapu rozwoju pracownika
    • Elastyczność i efektywność stosowanego stylu zarządzania

    5. Sytuacyjna teoria zarządzania K. Blancharda – indywidualizacja stylu zarządzania i motywowania
    • Praktyczna analiza stylów zarządzania i motywowania
    • Dostosowanie działań przełożonego do etapu rozwoju pracownika

    6. Coaching w urzędzie
    • Coachingowe narzędzia wydobywania potencjału i mocnych stron pracowników
    • Motywująca rola coachingowego stylu zarządzania pracownikami

    7. Feedback - motywująca rola informacji zwrotnej w kontakcie z pracownikiem
    • Zasady udzilenia feedbacku
    • Modele informacji zwrotnej FUKO, Z , Komunikat JA
    • Praktyczne działanie feedbacku w urzędzie

    8. Motywująca „krytyka” – cykl rozmów dyscyplinujących
    • Rozmowa korygująca
    • Rozmowa ostrzegawcza
    • Rozmowa informująca o podjęciu sankcji

    9. Autodiagnoza poziomu wypalenia zawodowego – wypełnienie kwestionariusza Maslach
    • Przebieg syndromu „burn out”
    • Wyczerpanie emocjonalne
    • Depersonalizacja
    • Brak poczucia osobistych osiągnięć zawodowych
    • Analiza i omówienie wyników testu

    10. Wypalenie zawodowe – diagnoza i środki zapobiegawcze
    • Wypalenie zawodowe a rozwój pracownika w urzędzie
    • Etapy rozwoju pracownika w ujęciu zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda
    • Symptomy spadku motywacji u kompetentnego pracownika
    • Trzeci etap rozwoju pracownika jako pierwszy etap wypalenia zawodowego
    • Krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika

    11. Wpływ poziomu własnej motywacji na zarządzanie pracownikami urzędu
    • Określenie barier wewnętrznych i zewnętrznych, które utrudniają większe zaangażowanie się w pracę oraz sposobów ich przezwyciężania

    12. Budowanie automotywacji
    • Efektywna komunikacja z samym sobą: co działa na korzyść?  a co nas sabotuje?
    • Przeramowanie i jego wpływ na naszą skuteczność
    • Cel jako motywator:  jak go wyznaczać, definiować i mierzyć dlaczego jest konieczny?
    • Rama rezultatu – narzędzie coachingowe

    13. Spójność z samym sobą kolejne źródło motywacji
    • Poziomy neurologiczne w kontekscie pracy w urzędzie
    • Odkrywanie wewnętrznego poczucia sensu i celu naszych działań
    • Koło wartości  - narzędzie coachingowe

    14. Profilaktyka syndromu wypalenia zawodowego
    • Zasady zarządzania energią wewnętrzną koncepcja Schwartz & Loehr
    • Sposoby angażowania się w pracę zawodową – konsekwencje i podatność na pojawienie się wypalenia
    • Synergia celów osobistych i zawodowych – „koło życia”
    • Rola wartości osobistych i zawodowych w miejscu pracy

    VOUCHER SZKOLENIOWY
    NA 2019 R.

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • Wzrost satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy
    • Mniejsza rotacja pracowników w urzędzie
    • Wzrost zaangażowania pracowników w pełnione obowiązki
    • Kształtowanie kultury organizacyjnej
    • Wzrost efektywności pracowników
    • Lepsza obsługa klientów urzędu

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • Poszerzenie wiedzy na temat czynników motywujących i demotywujące pracowników w urzędzie
    • Rozwój umiejętności dostosowania sposobów motywowania do potrzeb i etapu rozwoju pracownika
    • Nabycie umiejętności diagnozowania swojego zespołu i określania do których pracowników i w jakiej sytuacji powinienem zastosować coachingowy styl zarządzania;
    • Wzrost świadomości interweniowania w sytuacjach wymagających poprawy pracy podwładnego i prowadzenia rozmów dyscyplinujących
    • Nauczenie się stosowania w codziennej pracy skutecznych metod motywowania pozafinansowego
    • Rozwój umiejętności prowadzenia motywujących rozmów z pracownikami urzędu
    • Przyrost wiedzy na temat zmniejszania ryzyk wypalenia zawodowego w urzędzie
    • Możliwość przeanalizowanie własnego poziomu zaangażowania i jego wpływu na motywację pracowników.
    • Rozwój umiejętności komunikacyjnych  takie jak aktywne słuchanie, zadawanie pytań otwartych, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • Usprawnienie pracy własnej pracowników oraz poszczególnych działów
    • Lepsza atmosfera i komunikacja wewnątrz urzędu
    • Rozwój i zaangażowanie pracowników
    • Prewencja wypalenia zawodowego u pracowników urzędu

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Aleksandra Chomiuk

    Specjalista ds. szkoleń
    tel.: 505 273 485
    tel.: +48 (22) 266 08 42

    aleksandra.chomiuk@projektgamma.pl
    Aleksandra Chomiuk

    Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Przypomnij mi:
    Preferuję kotakt:

    WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

    Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
    Dostępne formaty szkoleniowe:
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.