Nigdy  nie ma się drugiej szansy, żeby zrobić pierwsze wrażenie

Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Szkolenia HR
Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Wyniki  badań  nie  pozostawiają złudzeń - w ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników. Jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych?

IDEA SZKOLENIA

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone intuicyjnie. Skutki tego mogą być bardzo ryzykowane dla Organizacji.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.
Szacuje się bowiem, że aby w pełni zintegrować się z grupą i poczuć się pewnie na nowym stanowisku, adept potrzebuje od 3 do 6 miesięcy. Nie bez przyczyny, w Polsce 3 miesiące trwa zazwyczaj tzw. okres próbny, będący swego rodzaju sprawdzianem, czy pracownik poradzi sobie z delegowanymi przez pracodawcę zadaniami.

Wyzwaniem, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym proces adaptacji nowych pracowników. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowany warsztat stanowi odpowiedź na najbardziej nurtujące pytanie w obszarze HR: jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych.  

Fakty szkoleniowe
1
Na szkoleniach otwartych przeszkoliliśmy ponad 1000 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. zzl , ds. zarządzania talentami.
2
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 8000 tysięcy aktywnych czytelników.
3
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja pracowników.
Cena szkolenia:
800 zł

formularz zgłoszenia
Termin szkolenia:

18

maj 2018
Miejsce szkolenia:

Warszawa

PROGRAM SZKOLENIA

1. Onboarding. Mapa sukcesu w obszarze wdrażania:
  • Ryzyko chaotycznie przeprowadzonego onboardingu
  • Dlaczego „talenty” często odchodzą po okresie próbnym?
  • Jak utrzymać lojalność pracowników i wykorzystać ich potencjał w pierwszych dniach / tygodniach pracy?

2. Wpływ onboardingu na biznes:
  • Przełożenie danych HR na język biznesu
  • Raport HR w obszarze onboardingu – rezultat badań Centrum Innowacyjności Gammy

3. Rodzaje i formy onboardingu:
  • Onboarding pasywny
  • High Potential Onboarding
  • Onboarding proaktywny
  • Onboarding 2.0

4. Kluczowe elementy onboardingu - Zasada 4C:
  • Compliance (Procedury)
  • Clarification (Zadania i cele)
  • Culture (Kultura)
  • Connection (Relacje)

5. Taktyki adaptacyjne:
  • Adaptacja kolektywna vs indywidualna
  • Formalna vs nieformalne adaptacja
  • Adaptacja etapowa vs losowa
  • Adaptacja ustalona vs zmienna
  • Adaptacja sukcesyjna vs dysjunktywna
  • Adaptacja afirmacyjna vs roszczeniowa
  • Mentoring

6. Rezultaty adaptacji:
  • Przejrzystość ról
  • Poczucie własnej skuteczności
  • Akceptacja społeczna
  • Znajomość kultury organizacyjnej

7. Onboarding w praktyce:
  • Wykorzystanie potencjału  pracownika
  • Kluczowe dla procesu adaptacji cechy osobowości

8. Onboarding w mojej Organizacji:
  • Projektowanie onboardingu w organizacji
  • Wypracowanie planu wdrożenia onboardingu we własnej Organizacji
  • Porządkowanie etapów wdrażania nowych pracowników. (zasoby, czas, wykorzystanie potencjału oraz kapitału ludzkiego)
  • Punkty krytyczne onboaridngu – analiza case studies

Cena szkolenia
800 zł

Miejsce szkolenia

Warszawa

Termin szkolenia
18 maj 2018

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Sprawność planowania działań z zakresu onboardingu w zgodzie ze strategią Organizacji.
  • Zwiększenie „lojalności” pracowników względem Organizacji dzięki właściwej implementacji adeptów.
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej – Organizacja posiadająca spójny system onboardingowy zyksuje wizerunkowo.
  • Wzrost konw how w zakresie projektowania działań onboardingowych.
  • Minimalizowanie ryzyka związanego z odejściem „talentów” z Organiazcji (badania wskazują, że adept już w pierwszym roku pracy w organizacji decyduje, jak długo w niej zostanie).
  • Zysk  – właściwie poprowadzony onboarding powoduje szybszą adaptację pracownika, w związku z tym organizacja w krótszym czasie zyskuje zintegrowanego eksperta.
  • Dzięki programom integracji z wartościami, Organizacja zyskuje pracownika, który chętniej internalizuje zasady współpracy i tożsamość z marką.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Szybsze zintegrowanie ze współpracownikami.
  • Poznanie w uporządkowany sposób formalnych i nieformalnych zasad pracy w Organizacji: wartości, kultury organizacyjnej etc.
  • Wzrost zaangażowania pracowników – onboarding w przystępnej i uporządkowanej formule sprzyja lojalności.
  • Dzięki onboardingowi pracownik zyskuje narzędzia pozwalające mu stać się szybko pełnoprawnym członkiem zespołu.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Organizacja zyskuje bardzo szybko pełnowartościowego, zaangażowanego pracownika. Pracownik zaś szybko staje się ważnym elementem zespołu.
  • Identyfikacja pracownika z celami, strategią oraz wartościami organizacji.
  • Szybkie wdrożenie się w kulturę organizacyjną.
  • Wykorzystanie potencjału firmy – pracownik zamiast studiować i czytać opisy stanowiska zdobywa wiedzę w działaniu, czerpiąc z wiedzy starszych stażem kolegów.
  • Zespoły zyskują wsparcie, minimalizują ryzyko utraty czasu w przypadku odejść wdrożonych współpracowników bezpośrednio po okresie próbnym.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Termin szkolenia: 18 maj 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 800 zł
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia HR

zobacz najbliższe szkolenia.
17 maj 2018 - 18 maj 2018 Warszawa
Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.
18 maj 2018 Warszawa
Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Wyniki  badań  nie  pozostawiają złudzeń - w ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników. Jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych?
21 maj 2018 - 22 maj 2018 Warszawa
Aby specjaliści HR mogli aktywnie wpływać na kształtowanie firmy, powinni działać  zgodnie z zasadami biznesu, które wymagają  ciągłej elastyczności i dopasowywania się do zmian następujących na rynku. W prawdzie metodyki zwinne wywodzą się z dziedzin programistycznych jednak obecnie zostały zaadoptowane w praktycznie wszystkich obszarach biznesowych.
24 maj 2018 - 25 maj 2018 Warszawa
Znajdź sposób na swoją osobistą  efektywność! Odkryj talenty swoje i swoich pracowników, podejmuj świadome decyzje o ścieżkach  rozwoju zespołu, którym zarządzasz! Idź drogą MISTRZOSTWA OSOBISTEGO. Nie trać czasu i energii na niwelowanie swoich słabych stron i słabych stron swoich pracowników.
24 maj 2018 Warszawa
Grywalizacja opiera się na przeniesieniu mechanizmów znanych gier na grunt nie będący w żaden sposób z grami powiązany. Uczestnikom ma przede wszystkim dostarczać elementy zabawy (w stopniu odpowiednim do zadań) i nawiązania współpracy między pracownikami, która to staje się głównym motorem napędowym do osiągnięcia założonego celu.
7 czerwiec 2018 - 8 czerwiec 2018 Warszawa
Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.
21 czerwiec 2018 - 22 czerwiec 2018 Warszawa
Zmienia się otaczający nas świat… i sposób zarządzania również się zmienia. Co to oznacza dla Menadżera? Konieczność szybkiego dostosowania się do otaczającej rzeczywistości i wypracowania nowych standardów pracy z przedstawicielami różnych pokoleń w jednym zespole. Jak pogodzić ogień z wodą czyli jak zmotywować Ygreka do przychodzenia do pracy? Dzięki warsztatom dowiesz się jak to zrobić.
16 lipiec 2018 - 18 lipiec 2018 Warszawa
Design Thinking wspiera tworzenie innowacji w organizacji i generowanie rozwiązań pożądanych przez użytkowników, technologicznie wykonalnych i ekonomicznie uzasadnionych. Warsztat przeznaczony jest dla osób, które w przyszłości będą moderowały procesy zespołów projektowych metodą Design Thinking.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.