IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Trudna, w tym kontekście, rola HR wymaga przygotowania do monitorowania i przeciwdziałania przypadkom nadużyć wobec pracowników oraz świadomej interwencji w zaistniałych sytuacjach wraz z odbudowaniem nadszarpniętych relacji.
Właściwe podjęcie tematu to „chwila prawdy” dla kadry i w dużej mierze test dla HR, liderów i zespołów weryfikujący strategię, wartości i wizję organizacji. Odpowiedzialne i świadome postępowanie zadecyduje o tym, czy organizacja wyjdzie z trudnej sytuacji z sukcesem, czy też poniesie kosztowną porażkę.
Trudna, w tym kontekście, rola HR wymaga przygotowania do monitorowania i przeciwdziałania przypadkom nadużyć wobec pracowników oraz świadomej interwencji w zaistniałych sytuacjach wraz z odbudowaniem nadszarpniętych relacji.
Właściwe podjęcie tematu to „chwila prawdy” dla kadry i w dużej mierze test dla HR, liderów i zespołów weryfikujący strategię, wartości i wizję organizacji. Odpowiedzialne i świadome postępowanie zadecyduje o tym, czy organizacja wyjdzie z trudnej sytuacji z sukcesem, czy też poniesie kosztowną porażkę.
Trudna, w tym kontekście, rola HR wymaga przygotowania do monitorowania i przeciwdziałania przypadkom nadużyć wobec pracowników oraz świadomej interwencji w zaistniałych sytuacjach wraz z odbudowaniem nadszarpniętych relacji.
Właściwe podjęcie tematu to „chwila prawdy” dla kadry i w dużej mierze test dla HR, liderów i zespołów weryfikujący strategię, wartości i wizję organizacji. Odpowiedzialne i świadome postępowanie zadecyduje o tym, czy organizacja wyjdzie z trudnej sytuacji z sukcesem, czy też poniesie kosztowną porażkę.
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
I. MOBBING, DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ
- Definicje mobbingu a praktyka
- Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
- Jak odróżnić mobbing i dyskryminację od zachowań dopuszczalnych w miejscu pracy
- Zmiany przepisów kodeksu pracy – aktualne i zmiany przygotowywane (mobbing, dyskryminacja)
- Charakterystyka pojęcia dyskryminacji/ molestowania
II. KONSEKWENCJE MOBBINGU, DYSKRYMINACJI
- Konsekwencje prawne – odpowiedzialność pracodawcy, odpowiedzialność kadry kierowniczej
- Praktyka sądowa – najważniejsze orzeczenia, o których powinniśmy pamiętać
- Konsekwencje zarządcze, zespołowe, indywidualne
- Rzeczywista skala zagrożenia mobbingiem w Polsce
- Profil mobbera/ profil ofiary mobbingu
- Zasady indywidualnego przeciwdziałania mobbingowi (przykłady)
III. FAKTYCZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWOWIĄZEK PRACODAWCY I PRACOWNIKÓW
- Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania
- Jak odróżnić mobbing od „zwykłego” stresu w miejscu pracy i od wypalenia zawodowego
- Dobre i złe praktyki komunikacji w miejscu pracy
- Ćwiczenie – podejście do komunikacji w miejscu pracy
- Praktyka przeciwdziałania dyskryminacji – jak walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami
IV. PRAKTYKI ANTYMOBBINGOWE I ANTYDYSKRYMINACYJNE
- Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej) – realne możliwości oddziaływania
- Diagnoza mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy – przykłady z praktyki doradczej prowadzącego
- Rola i aktywność HR, aktywność kadry kierowniczej, najlepsze przykłady funkcjonowania komisji antymobbingowych
- Procedura identyfikacji, wyjaśniania i ograniczania konfliktów w miejscu pracy – omówienie dobrych praktyk
- Plan równości płci w organizacji – zawartość, rekomendacje dotyczące wdrażania
- Stosowanie sankcji wobec sprawców – jakie sankcje i w jakim zakresie
V. WŁAŚCIWE PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI – STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W MIEJSCU PRACY
- Uprawnienia kierownicze
- Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników
- Nie wszystko jest mobbingiem! Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
- Pojęcie należytej staranności w pracy – obowiązek pracowników
- Nienegocjowalność poleceń – jako zasada w pracowniczym podporządkowaniu
- Zwracanie uwag i krytyka w środowisku pracy – zasady i granice
- Spotkania i narady jako specyficzne sytuacje społeczne w miejscu pracy
- Kontakty szefowie – podwładni, kultura wypowiedzi i zasada aktywnego słuchania
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – REKOMENDACJE DLA UCZESTNIKÓW
I. MOBBING, DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ
- Definicje mobbingu a praktyka
- Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
- Jak odróżnić mobbing i dyskryminację od zachowań dopuszczalnych w miejscu pracy
- Zmiany przepisów kodeksu pracy – aktualne i zmiany przygotowywane (mobbing, dyskryminacja)
- Charakterystyka pojęcia dyskryminacji/ molestowania
II. KONSEKWENCJE MOBBINGU, DYSKRYMINACJI
- Konsekwencje prawne – odpowiedzialność pracodawcy, odpowiedzialność kadry kierowniczej
- Praktyka sądowa – najważniejsze orzeczenia, o których powinniśmy pamiętać
- Konsekwencje zarządcze, zespołowe, indywidualne
- Rzeczywista skala zagrożenia mobbingiem w Polsce
- Profil mobbera/ profil ofiary mobbingu
- Zasady indywidualnego przeciwdziałania mobbingowi (przykłady)
III. FAKTYCZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWOWIĄZEK PRACODAWCY I PRACOWNIKÓW
- Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania
- Jak odróżnić mobbing od „zwykłego” stresu w miejscu pracy i od wypalenia zawodowego
- Dobre i złe praktyki komunikacji w miejscu pracy
- Ćwiczenie – podejście do komunikacji w miejscu pracy
- Praktyka przeciwdziałania dyskryminacji – jak walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami
IV. PRAKTYKI ANTYMOBBINGOWE I ANTYDYSKRYMINACYJNE
- Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej) – realne możliwości oddziaływania
- Diagnoza mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy – przykłady z praktyki doradczej prowadzącego
- Rola i aktywność HR, aktywność kadry kierowniczej, najlepsze przykłady funkcjonowania komisji antymobbingowych
- Procedura identyfikacji, wyjaśniania i ograniczania konfliktów w miejscu pracy – omówienie dobrych praktyk
- Plan równości płci w organizacji – zawartość, rekomendacje dotyczące wdrażania
- Stosowanie sankcji wobec sprawców – jakie sankcje i w jakim zakresie
V. WŁAŚCIWE PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI – STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W MIEJSCU PRACY
- Uprawnienia kierownicze
- Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników
- Nie wszystko jest mobbingiem! Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
- Pojęcie należytej staranności w pracy – obowiązek pracowników
- Nienegocjowalność poleceń – jako zasada w pracowniczym podporządkowaniu
- Zwracanie uwag i krytyka w środowisku pracy – zasady i granice
- Spotkania i narady jako specyficzne sytuacje społeczne w miejscu pracy
- Kontakty szefowie – podwładni, kultura wypowiedzi i zasada aktywnego słuchania
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – REKOMENDACJE DLA UCZESTNIKÓW
I. MOBBING, DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ
- Definicje mobbingu a praktyka
- Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
- Jak odróżnić mobbing i dyskryminację od zachowań dopuszczalnych w miejscu pracy
- Zmiany przepisów kodeksu pracy – aktualne i zmiany przygotowywane (mobbing, dyskryminacja)
- Charakterystyka pojęcia dyskryminacji/ molestowania
II. KONSEKWENCJE MOBBINGU, DYSKRYMINACJI
- Konsekwencje prawne – odpowiedzialność pracodawcy, odpowiedzialność kadry kierowniczej
- Praktyka sądowa – najważniejsze orzeczenia, o których powinniśmy pamiętać
- Konsekwencje zarządcze, zespołowe, indywidualne
- Rzeczywista skala zagrożenia mobbingiem w Polsce
- Profil mobbera/ profil ofiary mobbingu
- Zasady indywidualnego przeciwdziałania mobbingowi (przykłady)
III. FAKTYCZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWOWIĄZEK PRACODAWCY I PRACOWNIKÓW
- Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania
- Jak odróżnić mobbing od „zwykłego” stresu w miejscu pracy i od wypalenia zawodowego
- Dobre i złe praktyki komunikacji w miejscu pracy
- Ćwiczenie – podejście do komunikacji w miejscu pracy
- Praktyka przeciwdziałania dyskryminacji – jak walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami
IV. PRAKTYKI ANTYMOBBINGOWE I ANTYDYSKRYMINACYJNE
- Cel procedury antymobbingowej (antydyskryminacyjnej) – realne możliwości oddziaływania
- Diagnoza mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy – przykłady z praktyki doradczej prowadzącego
- Rola i aktywność HR, aktywność kadry kierowniczej, najlepsze przykłady funkcjonowania komisji antymobbingowych
- Procedura identyfikacji, wyjaśniania i ograniczania konfliktów w miejscu pracy – omówienie dobrych praktyk
- Plan równości płci w organizacji – zawartość, rekomendacje dotyczące wdrażania
- Stosowanie sankcji wobec sprawców – jakie sankcje i w jakim zakresie
V. WŁAŚCIWE PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI – STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W MIEJSCU PRACY
- Uprawnienia kierownicze
- Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników
- Nie wszystko jest mobbingiem! Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
- Pojęcie należytej staranności w pracy – obowiązek pracowników
- Nienegocjowalność poleceń – jako zasada w pracowniczym podporządkowaniu
- Zwracanie uwag i krytyka w środowisku pracy – zasady i granice
- Spotkania i narady jako specyficzne sytuacje społeczne w miejscu pracy
- Kontakty szefowie – podwładni, kultura wypowiedzi i zasada aktywnego słuchania
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – REKOMENDACJE DLA UCZESTNIKÓW