Zarządzanie różnorodnością

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Różnorodność może być siłą, może być też słabością. To zależy od Ciebie
Różnorodne zespoły są bardziej efektywne i innowacyjne niż homogeniczne. Płeć, wiek, wykształcenie, wiedza, umiejętności i kompetencje, system wartości, kultura – organizacja skorzysta na różnorodności pracowników, kiedy da im szansę na wykorzystanie potencjału, wymianę i dzielenie się wiedzą. Kluczowe jest zrozumienie różnic i efektywne zarządzanie różnorodnością.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

We współczesnym świecie różnorodność jest nieunikniona. Migracje, możliwość pozyskiwania talentów na całym świecie, kilka pokoleń w miejscu pracy, globalny rynek zbytu i konieczność opracowywania produktów i usług dla różnorodnych grup klientów wiążą się z zatrudnianiem różnorodnych grup pracowników.

W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.

Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know how.

Bez świadomego zarządzania różnorodnością, strategii zarządzania D&I oraz zauważania i umiejętnego zastosowania zróżnicowanych kompetencji i zdolności pracowników, firmy ryzykują zatem wypchnięciem w strefę statecznej homogeniczności, która choć pozornie prostsza, jest zdecydowanie mniej efektywną, twórczą i dochodową polityką zarządczą.

Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów, pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane doświadczenie, style działania, myślenia i budowania więzi zespołowych pracowników do tworzenia innowacyjnych i efektywnych rozwiązań.

Wyzwaniem dla menedżera zarządzającego różnorodnym zespołem jest bowiem nie tylko zrozumienie i zaakceptowanie różnic pomiędzy członkami zespołów, ale także skuteczna komunikacja i zarządzanie uwzględniające to zróżnicowanie oraz przezwyciężanie stereotypów i uprzedzeń (własnych oraz członków zespołu).

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:

  • Kompetencji miękkich – mowa przede wszystkim o:
    • otworzeniu pracowników i kadry managerskiej na efektywną współpracę i kooperację,
    • kreowaniu twórczego i wspierającego środowiska pracy w zróżnicowanym środowisku,
    • uświadomieniu sobie potrzeby i opłacalności wprowadzenia zasad poszanowania różnorodności w firmie.
  • Efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału.
  • Praktyk z zakresu Diversity & Inclusion w organizacjach odnoszących sukcesy.
  • Poniesienia efektywności pracy przez wykorzystanie różnorodnych stylów myślenia, działania i komunikowania się, dostępnych dla pracowników i managerów.
  • Poprawienia komunikatywności w różnorodnych zespołach.
  • Usprawnienia obiegu informacji i nowinek (technologicznych, wdrożeniowych) w firmie.
  • Wypracowania pomysłów i rozwiązań, które odpowiadają na większą liczbę wyzwań i problemów związanych z produktem lub usługą oferowaną przez firmę.
  • Wypracowywania bardziej wszechstronnych i uwzględniających szerszy zakres wymagań odbiorców rozwiązań, produktów i usług.
  • Obniżenia kosztów prowadzenia rekrutacji i onboardingu nowych pracowników dla firmy.
  • Podniesienia poziomu zadowolenia pracowników, spłaszczenia struktur informacyjnych i zarządczych.
  • Kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic.
  • Przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic.
  • Uświadomienia w zakresie uprzedzeń i stereotypizacji i ich konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania całej organizacji.
  • Skrócenia procesu kreatywno-wdrożeniowego do niezbędnego minimum, co pozwoli firmie wypracować lub zachować elastyczność i odporność na zmiany rynkowe.
  • Uwzględnienia specyfiki pokoleniowej, kulturowej, płciowej, związanej ze stylami myślenia i pracy, z neuroróżnorodnością w zarządzaniu i komunikacji zarządczej.
  • Budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników
  • Wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).

PROGRAM SZKOLENIA

1. WPROWADZENIE DO D&I

  • Realne zróżnicowanie, czyli co w zasadzie różni pracowników?
  • Ćwiczenie: Mapa różnorodności uczestników webinaru.
  • Wyzwania i zalety zróżnicowania w miejscu pracy.
  • Poziomy zróżnicowania:
    • kultury i narodowości,
    • wiek i pokolenie,
    • płeć,
    • zdolności i możliwości,
    • neuroróżnorodność,
    • schematy poznawcze, komunikacyjne i zarządcze.
  • Wprowadzanie dbałości o różnorodność do organizacji.

2. DEIB – Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging w praktyce

  • DEIB:
    • Różnorodność.
    • Sprawiedliwość.
    • Przynależność.
  • Ryzyka związane z zarządzaniem różnorodnym zespołem.
  • Przeszkody w realizacji potencjału pracowników:
    • Uprzedzenia i dyskryminacja (jawna lub nie).
    • Efekt Matyldy, lepka podłoga, królowe ula i inne zjawiska, z którymi borykają się pracownicy i managerowie w organizacjach.
    • Stereotypy i uprzedzenia.
    • Ćwiczenie: Uprzedzenia (test online).
  • Prawo i zalecenia DEIB:
    • Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index.
    • Wytyczne polityki równego traktowania.
    • Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy).
  • Jak mierzyć różnorodność w organizacji?
  • Gdzie szczególnie kłaść nacisk?
    • Budowanie kultury organizacji.
    • Formowanie struktury zatrudnienia, rekrutacja i onboarding.
    • Projektowanie ścieżki kariery, płac i systemu motywacyjnego.

3. KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE A DEIB

  • Mapa różnorodności – jak się porozumiewamy zawodowo?
    • Komunikacja informatywna.
    • Udzielanie i przyjmowanie feedbacku.
    • Motywowanie do pracy.
    • Widzenie, słyszenie, czucie.
    • Czas i deadliny.
    • Zarządzanie stresem i przebodźcowanie.
    • Ćwiczenie: Czy my to widzimy tak samo?
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu i tworzenie inkluzywnego środowiska pracy na poziomie zarządczym.
  • Zróżnicowanie mojego zespołu – działania zarządcze:
    • Diagnoza sytuacji wyjściowej
    • Rozpoznanie SWOT.
    • Zasoby i możliwości.
    • Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością.
  • Elementy wspierające tworzenie środowiska szanującego zróżnicowanie – podsumowanie.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Zarządzanie różnorodnością
  • CSR
  • Szkolenie
  • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy i w środowisku branżowym.
  • Redukcja kosztów wynikających z niewykorzystywania potencjału różnorodnych pracowników.
  • Obniżenie kosztów związanych z rekrutacją, onboardingiem i absencjami pracowniczymi.
  • Innowacyjność dzięki wykorzystywaniu potencjału różnorodnego zespołu.
  • Sprawny obieg informacji w firmie.
  • Wizerunek odpowiedzialnie społecznej organizacji (CSR).
  • Większa efektywność dzięki zniwelowaniu barier i trudności w zarządzaniu różnorodnym zespołem.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wiedza na temat różnorodności i zarządzania różnorodnością (w tym na temat własnej różnorodności).
  • Poznanie i umiejętność wdrażania rozwiązań sprzyjających inkluzji i równemu traktowaniu.
  • Znajomość własnych przekonań i ukrytych uprzedzeń oraz umiejętność niwelowania barier.
  • Umiejętność zarządzania różnorodnym zespołem.
  • Umiejętność tworzenia przyjaznego miejsca pracy, doceniającego różnorodność.
  • Umiejętność wykorzystywania różnorodności dla tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
  • Zaplanowanie i zaprojektowanie możliwej do wdrożenia w organizacji strategii zarządzania różnorodnością.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Lepsza identyfikacja pracownika z organizacją.
  • Wyższa wydajność, motywacja i zaangażowanie zespołów.
  • Większa innowacyjność pracowników.
  • Większa efektywność pracy.
  • Lepsza atmosfera pracy, sprzyjająca rozwojowi.
Zarządzanie różnorodnością

TRENERKI SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

AC/DC to trafna metoda oceny kandydatów do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału pracowników. Wiele organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz w programach rozwojowych. Szkolenie AC/DC dla HR pozwala projektować, planować i realizować sesje oceny.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.