Inne strony: GAMMA DISCOVER
Każdy, kto przestaje się uczyć, jest stary, bez względu na to, czy ma 20 czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę, pozostaje młody

Rozmowy oceniające i podsumowujące

Szkolenia otwarte: Menedżerskie
Kiedy zapraszasz pracownika na rozmowę oceniającą czujesz obustronny dyskomfort? Trudne wydaje Ci się udzielenie informacji zwrotnej? Dzięki udziałowi w szkoleniu zapoznasz się z technikami, które pozwolą znaleźć korzyści płynące z prowadzenia podsumowań, unikania błędów oceniania oraz stworzą okazję do rozwoju pracownika w kluczowych dla Ciebie obszarach.

IDEA SZKOLENIA

Organizacje istnieją na rynku, by realizować założone cele, strategie działania. Praca nad ich osiąganiem wymaga ciągłego doskonalenia wewnętrznych struktur, procedur oraz doskonalenia umiejętności i kompetencji pracowników. Dlatego dla firmy najważniejsze jest, by pracownicy nabywali umiejętności i rozwijali kompetencje niezbędne do realizacji założonych celów.

Okresowa ewaluacja pomaga pracownikom lepiej poznać własne kompetencje zawodowe, sposób funkcjonowania na zajmowanym stanowisku, a przede wszystkim określić mocne strony oraz obszary wymagające rozwoju. Rozwój kompetencji umożliwia pracownikom osiąganie coraz lepszych wyników w realizowanych zadaniach, co w dużej mierze może przekładać się na satysfakcję z wykonywanej pracy.  

Badania psychologiczne wskazują, że im bardziej człowiek zna proces, któremu podlega tym bardziej staje się w nim podmiotem (świadomym) a nie przedmiotem (nieświadomym). Już samo poznanie tych mechanizmów częściowo „znieczula” na mechanizmy odpowiedzialne za zniekształcenia percepcyjne w ocenie. Jako, że jest to szkolenie dedykowane dla przełożonych otrzymają oni wiedzę i techniki  jak oceniać sytuacje na linii pracownik – pracownik i przełożony pracownik, aby ocena pracownicza była możliwie obiektywna.

Dodatkowo proponujemy poświęcić przynajmniej jeden moduł tego szkolenia na prowadzenie rozmów
z trudnymi pracownikami. Trudny pracownik jest definiowany przez zachowania, które są kłopotliwe dla menedżera. Zwykle ten moduł ma charakter czysto treningowy. Podczas całego cyklu szkoleniowego  trenerzy prowadzący szkolenia będą tworzyli bank trudnych sytuacji. Moduł ten będzie czasem poświęconym właśnie na przećwiczenie wszystkich sytuacji, na które nie było miejsca na poprzedzających szkoleniach.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej, osób zarządzających projektami w organizacjach, pracowników działów HR.

Szkolenie rozwija następujące kompetencje:
  • Umiejętność znajdywania korzyści z prowadzenia podsumowań, ocen pracy – dla pracownika
    i osobistych dla menedżera
  • Przygotowanie do rozmowy podsumowującej / oceniającej – tak, aby była sprawiedliwa
  • Stosowanie arkusza ocen (firmowego bądź zaproponowanego przez trenera)
  • Unikanie błędów oceniania – mechanizmów psychologicznych, heurystyk
  • Prowadzenie rozmowy pod kątem stymulowania, mobilizowania pracownika
  • Umiejętność oceny efektywności rozmowy – z perspektywy pracownika i przełożonego
  • Wykorzystywanie rozmowy okresowej / podsumowującej do zarządzania rozwoje pracownika
  • Umiejętność radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, kontekstem, relacjami z szefem

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Wyniki badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez Toma Desslera, z których wynika, że w ponad 90 % przedsiębiorstw funkcjonuje okresowy system ocen.
Cena szkolenia:

1500 zł/os.

formularz zgłoszenia
Termin szkolenia:

10

wrzesień 2018 do

11

wrzesień 2018
Miejsce szkolenia:

Warszawa

PROGRAM SZKOLENIA

1. Ocena okresowa pracowników jako narzędzie rozwoju

  • Kiedy następuje rozwój pracowników
    • Koncepcja strefy najbliższego rozwoju
    • Koncepcje motywacyjne
  • Korzyści z ewaluacji 
    • Dla organizacji
    • Dla pracownika
    • Dla przełożonego
  • Metoda odwróconego wektora – jakie będą konsekwencje niewłaściwie przeprowadzonej oceny okresowej?
    • Dla organizacji
    • Dla pracownika
    • Dla przełożonego

2. Standardy oceny okresowej

  • Etapy ewaluacji 
    • Samoocena pracownika
    • Ocena przełożonego
    • Spotkanie ewaluacyjne
  • Cechy dobrze przeprowadzonej rozmowy ewaluacyjnej
  • Czym są kompetencje
    • Definicja kompetencji
    • Organizacyjny model kompetencyjny
  • Sposób ewaluacji pracowników 
    • Skala ocen
    • Zasady dokonywania oceny

3. Najczęściej popełniane błędy podczas dokonywania oceny okresowej

  • Efekt nastroju 
  • Błąd łagodności 
  • Błąd tendencji centralnej 
  • Błędy atrybucji
  • Efekt kontrastu 
  • Mechanizm projekcji
  • Uleganie stereotypom
  • Kierowanie się przesłankami pozamerytorycznymi

4. Informacja zwrotna

  • Funkcja informacji zwrotnej w procesie komunikacji
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej
    • Metoda kanapki
    • Metoda „Z”
  • Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy
  • Właściwa reakcja na informację zwrotną
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

5. Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnej

  • Zaprzeczanie faktom
  • Usprawiedliwianie się 
    • Zewnętrzne przyczyny
    • Wewnętrzne przyczyny
  • Agresywne reakcje
  • Lekceważenie
  • Bierna reakcja 
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

6. Psychologia oceny i nadzorowania zmian

  • Heurystyki jako uproszczone reguły wnioskowania
    • Heurystyka dostępności
    • Heurystyka zakotwiczenia
    • Heurystyka symulacji
    • Heurystyka oparta na postawach
    • Heurystyka wyrazistości
    • Metody radzenia sobie z niezgodnościami
    • Dysonans poznawczy
    • Dysonans postdecyzyjny
    • Atrybucja wewnętrzna vs. zewnętrzna
  • Zniekształcenia percepcyjne
    • Lustrzane odbicie
    • Podwójne normy
    • Biegunowe myślenie

7. Rozwojowa funkcja ewaluacji (opcjonalnie)

  • Tworzenie planów rozwojowych
    • Partycypacyjna metoda ustalania celu
    • Definiowanie kryterium sukcesu
    • Przypisywanie wag w przypadku kilku zadań
    • Ocena
  • Model klepsydry
    • Szeroka podstawa – wiedza i umiejętności ogólne
    • Wąskie gardło – wiedza i umiejętności specjalistyczne
    • Szerokie zwieńczenie – wiedza i umiejętności menedżerskie

8. Trudne sytuacje w rozmowie oceniającej

  • Sytuacja niezgody z oceną przełożonego
  • Sytuacja manipulacji/ prośby o wyrozumiałość w ocenianym obszarze
  • Sytuacja biernego sprzeciwu
  • Sytuacja podważania sensowności samej oceny

9. Trudne sytuacje z pracownikami

  • Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
  • Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
  • Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
  • Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
  • Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
  • Radzenie sobie z pracownikiem o wysokiej motywacji i niskich kwalifikacjach
  • Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
  • Radzenie sobie z pracownikiem usprawiedliwiającym się

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym i zespołowym

Cena szkolenia

1500 zł/os.

Miejsce szkolenia

Warszawa

Termin szkolenia
10 wrzesień 2018 do 11 wrzesień 2018

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Doskonalenie kompetencji pracowników
  • Efektywne zarządzanie celami 
  • Realizacja strategii firmy
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników
  • Wzrost autorytetu menedżerów
  • Poprawa realizacji wskaźników biznesowych

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Dobre przygotowanie się do oceny pracowniczej
  • Przeprowadzenie oceny pracowniczej w oparciu o cele i kompetencje
  • Udzielenie motywującej informacji zwrotnej
  • Poprowadzenie rozmowy podsumowującej
  • Przełamywanie oporu i obaw przed oceną

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost kompetencji w firmie
  • realizacja celów firmowych i indywidualnych

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Rozmowy oceniające i podsumowujące

Termin szkolenia: 10 wrzesień 2018 r. do 11 wrzesień 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1500 zł/os.
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

zobacz najbliższe szkolenia.
16 lipiec 2018 - 18 lipiec 2018 Warszawa
Design Thinking wspiera tworzenie innowacji w organizacji i generowanie rozwiązań pożądanych przez użytkowników, technologicznie wykonalnych i ekonomicznie uzasadnionych. Warsztat przeznaczony jest dla osób, które w przyszłości będą moderowały procesy zespołów projektowych metodą Design Thinking.
23 lipiec 2018 - 24 lipiec 2018 Warszawa
Ten dzień, kiedy nagle musisz wydawać polecenia swoim dotychczasowym kolegom i zarządzać ich pracą a Prezes zwraca się do Ciebie po imieniu i zabiera na lunch – to pierwszy dzień Twojego nowego życia. Życia menadżera. Jak poradzić z pułapkami dotychczasowych relacji i jak zbudować nowe? 
10 wrzesień 2018 - 11 wrzesień 2018 Warszawa
Kiedy zapraszasz pracownika na rozmowę oceniającą czujesz obustronny dyskomfort? Trudne wydaje Ci się udzielenie informacji zwrotnej? Dzięki udziałowi w szkoleniu zapoznasz się z technikami, które pozwolą znaleźć korzyści płynące z prowadzenia podsumowań, unikania błędów oceniania oraz stworzą okazję do rozwoju pracownika w kluczowych dla Ciebie obszarach.
17 wrzesień 2018 - 18 wrzesień 2018 Warszawa
Projekt – zarządzanie! z nami poznasz najważniejsze zasady zarządzania projektami i najpotrzebniejsze narzędzia fazy planowania w aspekcie korzyści jakie można odnieść w codziennej praktyce. Podejmij wyzwanie- poznaj PMI, aby odnosić spektakularne sukcesy w dziedzinie Zarządzania Projektami.
20 wrzesień 2018 - 21 wrzesień 2018 warszawa
Planowanie, egzekWOWanie, monitorowanie to jedne z niezbędnych kompetencji, aby skutecznie zarządzać zespołem. Zadbaj o siebie i swoich ludzi - wykreuj zespół! Zmotywuj do zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków. Skutecznie zarządzaj czasem. Dzięki wyspecjalizowanej kadrze trenerskiej Gammy dowiesz się jak to osiągnąć.
1 październik 2018 - 2 październik 2018 Warszawa
Autorskie warsztaty Tomasza Piotra Sidewicza podnoszące skuteczność w osiąganiu celów biznesowych z elementami komunikacji, wywierania wpływu i kreowania własnego autorytetu.
4 październik 2018 - 5 październik 2018 Warszawa
Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg. rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce w kategorii obrót za 2016 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na polskim i europejskim rynku kosmetycznym.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.