Management 3.0, czyli menadżer w świecie VUCA

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Klasyczne metody, które były efektywne jeszcze w XX wieku stają się obecnie niewystarczające. Konieczne jest sięgnięcie po nowe, które sprawdzają się w branży IT. Chodzi o agile, czyli zwinność. Polega ona na dopasowaniu się do warunków otoczenia poprzez wypracowanie odpowiedniego modelu biznesowego, zwracania uwagę na kulturę organizacyjną i odpowiednim sposobie zarządzana ludźmi w organizacji.

Ostatnie badania potwierdzają jak ważna jest motywacja wewnętrzna, środowisko pracy, współpraca z innymi. To bardzo ważne czynniki, które angażują pracowników i których nie można lekceważyć. Osiągnięcia Agile są możliwe do zastosowania w wielu branżach, nie tylko IT.

Autorem koncepcji Management 3.0 jest Jurgen Appelo. Jest przede wszystkim praktykiem oraz szkoleniowcem, entuzjastą tworzenia środowiska pracy sprzyjającemu pełnemu wykorzystaniu talentów i zasobów zespołu i pracowników.

Szkolenie pomaga znaleźć odpowiedzi i lepiej zrozumieć:

  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jaka jest rola menadżera w zwinnym zespole?
  • Jak można włączyć pracowników do współzarządzania zespołem?
  • Czym jest efektywna motywacja?
  • W jaki sposób rozwijać kompetencje zespołu oraz jego członków?
  • Jak delegować zdania i rozliczać z efektów?
  • Jak wdrażać i komunikować zmiany?

Korzyści

  • Poznają i uporządkują wiedzę dotyczącą typów zarządzania oraz różnic pomiędzy Management 1.0, 2.0 i 3.0
  • Doświadczą w praktyce narzędzi Management 3.0
  • Będą mieli możliwość wymiany doświadczeń oraz weryfikacji stosowanych metod w kontekście systemowego rozumienia organizacji, psychologii grupy oraz sprawdzonych i aktualnych koncepcji zarządzania.

Klasyczne metody, które były efektywne jeszcze w XX wieku stają się obecnie niewystarczające. Konieczne jest sięgnięcie po nowe, które sprawdzają się w branży IT. Chodzi o agile, czyli zwinność. Polega ona na dopasowaniu się do warunków otoczenia poprzez wypracowanie odpowiedniego modelu biznesowego, zwracania uwagę na kulturę organizacyjną i odpowiednim sposobie zarządzana ludźmi w organizacji.

Ostatnie badania potwierdzają jak ważna jest motywacja wewnętrzna, środowisko pracy, współpraca z innymi. To bardzo ważne czynniki, które angażują pracowników i których nie można lekceważyć. Osiągnięcia Agile są możliwe do zastosowania w wielu branżach, nie tylko IT.

Autorem koncepcji Management 3.0 jest Jurgen Appelo. Jest przede wszystkim praktykiem oraz szkoleniowcem, entuzjastą tworzenia środowiska pracy sprzyjającemu pełnemu wykorzystaniu talentów i zasobów zespołu i pracowników.

Szkolenie pomaga znaleźć odpowiedzi i lepiej zrozumieć:

  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jaka jest rola menadżera w zwinnym zespole?
  • Jak można włączyć pracowników do współzarządzania zespołem?
  • Czym jest efektywna motywacja?
  • W jaki sposób rozwijać kompetencje zespołu oraz jego członków?
  • Jak delegować zdania i rozliczać z efektów?
  • Jak wdrażać i komunikować zmiany?

Korzyści

  • Poznają i uporządkują wiedzę dotyczącą typów zarządzania oraz różnic pomiędzy Management 1.0, 2.0 i 3.0
  • Doświadczą w praktyce narzędzi Management 3.0
  • Będą mieli możliwość wymiany doświadczeń oraz weryfikacji   stosowanych metod w kontekście systemowego rozumienia organizacji, psychologii grupy oraz sprawdzonych i aktualnych koncepcji zarządzania.

Management 3.0
Bez względu na to, przez co przeszła (lub przechodzi) Twoja firma w środku pandemii, zaangażowani pracownicy pozostają sercem każdej odnoszącej sukcesy organizacji.
Zaangażowany zespół może wspierać szybkie ożywienie i innowacje w firmach, nawet gdy pracownicy dostosowują się do nowych zdalnych, elastycznych i oddalonych społecznie miejsc pracy.
Nie można lekceważyć znaczenia zaangażowania pracowników w środowisku po COVID-19. Liderzy mają możliwość stworzenia środowiska, w którym pracownicy będą czuli się związani, rozpoznawani i wspierani. Mogą również sprawić, że pracownicy czują się bliżej niż kiedykolwiek „dlaczego?” ich organizacji. W przypadku organizacji, które zwracają uwagę na to, jak traktują swoich pracowników, rośnie zaangażowanie pracowników.

Warsztaty Management 3.0 skupiają się na sześciu kluczowych perspektywach, które powinny być codziennością w pracy nowoczesnego menadżera.

MOTYWACJA WEWNĘTRZNA

  • Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
  • Osobowość zespołu
  • Polityka braku drzwi

EMPOWERMENT

  • Samoorganizacja w kierunku wartości
  • Kontrola rozproszona
  • Empowerment jako konieczność

DEFINIOWANIE OGRANICZEŃ

  • Wspólny cel
  • Ograniczenia władzy
  • Umowa społeczna

ROZWIJANIE KOMPETENCJI

  • Optymalizacja na wielu poziomach
  • Cztery składniki rozwoju osobistego
  • Praca nad systemem, nie nad regułami albo ludźmi

TWORZENIE STRUKTURY

  • Nieformalne przywództwo
  • Styl organizacyjny
  • Organizacja hybrydowa

ULEPSZANIE WSZYSTKIEGO

  • Adaptacja, eksploracja, antycypacja
  • Wyścig Czerwonej Królowej
  • Ulepszanie liniowe kontra ulepszanie nieliniowe

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Co oznacza Management 3.0?

  • Jaka jest różnica pomiędzy wersjami 1.0, 2.0 i 3.0?
  • Czym charakteryzują się systemy złożone?
  • Jaka jest rola menadżera?

2. Jak sprawić by pracownicy byli zmotywowani?

  • Jak zarządzać środowiskiem twórczym?
  • Jak balansować pomiędzy motywacją wewnętrzną a zewnętrzną?
  • Jak wykorzystać dziesięć potrzeb członków zespołu?
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • Jak nagradzać pracowników?

3. Jak uprawomocnić zespół?

  • Czym różni się samoorganizacja od anarchii?
  • Kontrola rozproszona w praktyce.
  • Czy menadżer to ogrodnik?
  • Na czym polega dług motywacyjny?
  • Jak wybrać odpowiedni poziom dojrzałości i poziom władzy?
  • Lista kontrolna delegowania.

4. Jak sprawić by cały zespół podążał w jednym kierunku?

  • Jak zarządzać systemem a nie ludźmi?
  • Jak komunikować swoje cele?
  • Autonomiczny cel zespołu.
  • Jak opracować listę ograniczeń władzy?
  • Jak opracować umowę społeczną?

5. Jak rozwijać kompetencje pracowników?

  • Siedem elementów rozwijania kompetencji.
  • Jak korzystać z miar wydajności?
  • Jakie są cztery składniki wydajności?
  • Jak przeprowadzać rozmowy w cztery oczy?
  • Jak pracować nad systemem?

6. Jak tworzyć strukturę?

  • Wszystko zaczyna się od komunikacji.
  • Jak wykorzystać efekt sieci?
  • Jak propagować idee nieformalnego przywództwa?
  • Jak dobrać swój styl organizacyjny?
  • Jak tworzyć organizację hybrydową?

7. Jak wdrażać zmiany?

  • Kiedy organizacja się uczy?
  • Jaką metodę wybrać: liniową czy nieliniową?
  • Jakie są prawa zmiany?
  • Jak sprawić by zmiana była pożądana?
  • Lean Change, czyli jak prowadzić eksperymenty?

8. Retrospektywa warsztatu

1. Wprowadzenie

  • Program
  • Cel warsztatów
  • Logistyka
  • Kontrakt
  • Runda wstępna

2. Management 3.0

  • Zarządzanie 1.0, 2.0, 3.0
  • Systemy złożone
  • Czy i dlaczego potrzebujemy wersji 3.0?

3. Jaka jest rola menadżera? Sześć perspektyw

  • Motywowanie ludzi
  • Empowerment zespołów
  • Definiowanie ograniczeń
  • Rozwijanie kompetencji
  • Tworzenie struktury
  • Ulepszanie wszystkiego­

4. Motywowanie ludzi

  • Co motywuje ludzi najbardziej?
  • Karty „Moving motivators”
  • Pytanie Scotta Berkuna
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • KUDO box

5. Empowerment zespołów

  • Czy dług motywacyjny się opłaca?
  • Empowerment kontra delegacja
  • Jak wybrać poziom dojrzałości?
  • Jak wybrać poziom władzy?
  • Delegation poker

6. Definiowanie ograniczeń

  • Wspólny cel
  • Miary
  • Komunikacja celów własnych i zespołu

7. Rozwijanie kompetencji

  • Siede z kompetencji zespołu

8. Tworzenie struktury

  • Komunikacja w strukturze
  • Personal maps
  • Informacja zwrotna

9. Ulepszanie wszystkiego

  • Zwinnie czy po staremu?
  • Model zwinnego zarządzania zmianą

10. Podsumowanie warsztatów

1. Co oznacza Management 3.0?

  • Jaka jest różnica pomiędzy wersjami 1.0, 2.0 i 3.0?
  • Czym charakteryzują się systemy złożone?
  • Jaka jest rola menadżera?

2. Jak sprawić by pracownicy byli zmotywowani?

  • Jak zarządzać środowiskiem twórczym?
  • Jak balansować pomiędzy motywacją wewnętrzną a zewnętrzną?
  • Jak wykorzystać dziesięć potrzeb członków zespołu?
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • Jak nagradzać pracowników?

3. Jak uprawomocnić zespół?

  • Czym różni się samoorganizacja od anarchii?
  • Kontrola rozproszona w praktyce.
  • Czy menadżer to ogrodnik?
  • Na czym polega dług motywacyjny?
  • Jak wybrać odpowiedni poziom dojrzałości i poziom władzy?
  • Lista kontrolna delegowania.

4. Jak sprawić by cały zespół podążał w jednym kierunku?

  • Jak zarządzać systemem a nie ludźmi?
  • Jak komunikować swoje cele?
  • Autonomiczny cel zespołu.
  • Jak opracować listę ograniczeń władzy?
  • Jak opracować umowę społeczną?

5. Jak rozwijać kompetencje pracowników?

  • Siedem elementów rozwijania kompetencji.
  • Jak korzystać z miar wydajności?
  • Jakie są cztery składniki wydajności?
  • Jak przeprowadzać rozmowy w cztery oczy?
  • Jak pracować nad systemem?

6. Jak tworzyć strukturę?

  • Wszystko zaczyna się od komunikacji.
  • Jak wykorzystać efekt sieci?
  • Jak propagować idee nieformalnego przywództwa?
  • Jak dobrać swój styl organizacyjny?
  • Jak tworzyć organizację hybrydową?

7. Jak wdrażać zmiany?

  • Kiedy organizacja się uczy?
  • Jaką metodę wybrać: liniową czy nieliniową?
  • Jakie są prawa zmiany?
  • Jak sprawić by zmiana była pożądana?
  • Lean Change, czyli jak prowadzić eksperymenty?

8. Retrospektywa warsztatu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Project manager
  • Manager w świecie VUCA
  • Project management
  • Management 3.0
  • Świat VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Kształtowanie kultury organizacyjnej.
  • Efektywne zespoły pracujące w modelu hybrydowym.
  • Zwiększenie poziomu zaangażowania pracowników.
  • Szybsze uczenie się na poziomie zespołów i pojedynczych pracowników.
  • Wzmocnienie własnego wizerunku jako wartościowego i inspirującego pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Umiejętność zarządzania zespołami w środowisku o dużej złożoności.
  • Wzrost świadomości swoich mocnych stron w kontekście nowoczesnego zarządzania oraz obszarów do rozwoju.
  • Praktyczne wykorzystanie motywacji wewnętrznej podległych pracowników.
  • Polepszenie umiejętności delegowania i planowana zasobów.
  • Łatwiejsze przekazywanie własnych celów i mobilizowanie zespołu.
  • Umiejętność prowadzenia zmian i ulepszeń w sposób zwinny.
  • Satysfakcja z pracy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost umiejętności współpracy: przełożony – podwładni i pomiędzy pracownikami.
  • Świadomość posiadanych kompetencji w zespole.
  • Łatwiejsze planowanie zasobów i kompetencji,
  • Tworzenie środowiska zdolnego do rozwiązywania pojawiających się problemów.
  • Upraszczanie złożoności.
Management 3.0, czyli menadżer w świecie VUCA

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zwykle menedżerowie nie mają złych intencji – brakuje im po prostu doświadczeń i technik zarządczych.  Szkolenie jest propozycją dla wszystkich tych, którzy uczestniczyli w szkoleniu (online czy wcześniej stacjonarnym) „Wczoraj kolega dziś przełożony”

2022-12-12
12 grudnia 2022 - 13 grudnia 2022
2022-12-13
Warszawa Warszawa
2022-12-12
12 grudnia 2022 - 13 grudnia 2022
2022-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.