IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
„Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem,
za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny.”
John D. Rockefeller
Utrzymywanie i podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja współczesnego menedżera. Jak to robić w sytuacji nadmiernych oczekiwań pracowników, ich rozczarowań do sytuacji w firmie z którymi się spotykają, we współpracy z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi? Menedżer może sprawić, że w jego zespole będzie tak jak w małej firmie: wraz z orientacją na osiągane wyniki, zachowana będzie orientacja na pracowniku, zauważając jego odrębność i różnorodność potrzeb.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Priorytetem jest doskonalenie umiejętności menedżerów, w tym poznanie czym są trudne rozmowy z pracownikami i radzenie sobie z nimi poprzez rozwój takich kompetencji, jak: asertywna komunikacja, radzenia sobie z nadmiernymi oczekiwaniami pracowników, prowadzenia rozmowy oceniającej i podsumowującej, odmowy awansu, rozwiązywanie konfliktów, spadkiem satysfakcji z wykonywanej pracy, komunikacją trudnych decyzji.
Gdy chodzi o trudne rozmowy z pracownikami szkolenie ma na celu zwiększenie skuteczności zarządzania pracownikiem, z jednoczesnym zadbaniem o jego wysoką automotywację. Udział w szkoleniu pomaga przeanalizować dotychczasowy sposób prowadzenia rozmów menedżerskich oraz poznać i stosować zasad efektywnej współpracy przy jednoczesnym, umiejętnym wykorzystaniu narzędzi wspierających motywacje wewnętrzną.
Zapraszamy do zapoznania się z programem jako punktem wyjścia do dalszej dyskusji o ostatecznym kształcie szkolenia.
Cele:
- Poznanie metod skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich z pracownikami.
- Przygotowanie do prowadzenia rozmowy podsumowującej / oceniającej, utrzymującej motywację pracownika przy jednoczesnej jej rzetelności i sprawiedliwość
- Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, narzekaniem, odmową awansu, nadmiernymi oczekiwaniami finansowymi, utratą motywacji, relacjami w zespole i szefem
- Przypomnienie i uporządkowanie wiedzy na temat powstawania konfliktów oraz sposobów ich rozwiazywania
- Trening rozmów menedżerskich z pracownikiem
„Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem,
za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny.”
John D. Rockefeller
Utrzymywanie i podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja współczesnego menedżera. Jak to robić w sytuacji nadmiernych oczekiwań pracowników, ich rozczarowań do sytuacji w firmie z którymi się spotykają, we współpracy z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi? Menedżer może sprawić, że w jego zespole będzie tak jak w małej firmie: wraz z orientacją na osiągane wyniki, zachowana będzie orientacja na pracowniku, zauważając jego odrębność i różnorodność potrzeb.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Priorytetem jest doskonalenie umiejętności menedżerów, w tym poznanie czym są trudne rozmowy z pracownikami i radzenie sobie z nimi poprzez rozwój takich kompetencji, jak: asertywna komunikacja, radzenia sobie z nadmiernymi oczekiwaniami pracowników, prowadzenia rozmowy oceniającej i podsumowującej, odmowy awansu, rozwiązywanie konfliktów, spadkiem satysfakcji z wykonywanej pracy, komunikacją trudnych decyzji.
Gdy chodzi o trudne rozmowy z pracownikami szkolenie ma na celu zwiększenie skuteczności zarządzania pracownikiem, z jednoczesnym zadbaniem o jego wysoką automotywację. Udział w szkoleniu pomaga przeanalizować dotychczasowy sposób prowadzenia rozmów menedżerskich oraz poznać i stosować zasad efektywnej współpracy przy jednoczesnym, umiejętnym wykorzystaniu narzędzi wspierających motywacje wewnętrzną.
Zapraszamy do zapoznania się z programem jako punktem wyjścia do dalszej dyskusji o ostatecznym kształcie szkolenia.
Cele:
- Poznanie metod skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich z pracownikami.
- Przygotowanie do prowadzenia rozmowy podsumowującej / oceniającej, utrzymującej motywację pracownika przy jednoczesnej jej rzetelności i sprawiedliwość
- Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, narzekaniem, odmową awansu, nadmiernymi oczekiwaniami finansowymi, utratą motywacji, relacjami w zespole i szefem
- Przypomnienie i uporządkowanie wiedzy na temat powstawania konfliktów oraz sposobów ich rozwiazywania
- Trening rozmów menedżerskich z pracownikiem
„Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem,
za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny.”
John D. Rockefeller
Utrzymywanie i podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja współczesnego menedżera. Jak to robić w sytuacji nadmiernych oczekiwań pracowników, ich rozczarowań do sytuacji w firmie z którymi się spotykają, we współpracy z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi? Menedżer może sprawić, że w jego zespole będzie tak jak w małej firmie: wraz z orientacją na osiągane wyniki, zachowana będzie orientacja na pracowniku, zauważając jego odrębność i różnorodność potrzeb.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Priorytetem jest doskonalenie umiejętności menedżerów, w tym poznanie czym są trudne rozmowy z pracownikami i radzenie sobie z nimi poprzez rozwój takich kompetencji, jak: asertywna komunikacja, radzenia sobie z nadmiernymi oczekiwaniami pracowników, prowadzenia rozmowy oceniającej i podsumowującej, odmowy awansu, rozwiązywanie konfliktów, spadkiem satysfakcji z wykonywanej pracy, komunikacją trudnych decyzji.
Gdy chodzi o trudne rozmowy z pracownikami szkolenie ma na celu zwiększenie skuteczności zarządzania pracownikiem, z jednoczesnym zadbaniem o jego wysoką automotywację. Udział w szkoleniu pomaga przeanalizować dotychczasowy sposób prowadzenia rozmów menedżerskich oraz poznać i stosować zasad efektywnej współpracy przy jednoczesnym, umiejętnym wykorzystaniu narzędzi wspierających motywacje wewnętrzną.
Zapraszamy do zapoznania się z programem jako punktem wyjścia do dalszej dyskusji o ostatecznym kształcie szkolenia.
Cele:
- Poznanie metod skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich z pracownikami.
- Przygotowanie do prowadzenia rozmowy podsumowującej / oceniającej, utrzymującej motywację pracownika przy jednoczesnej jej rzetelności i sprawiedliwość
- Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, narzekaniem, odmową awansu, nadmiernymi oczekiwaniami finansowymi, utratą motywacji, relacjami w zespole i szefem
- Przypomnienie i uporządkowanie wiedzy na temat powstawania konfliktów oraz sposobów ich rozwiazywania
- Trening rozmów menedżerskich z pracownikiem
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1.Asertywna komunikacja
- Czym jest asertywność menedżerska?
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Trudne sytuacje z udzielaniem informacji zwrotnej:
- Zaprzeczanie faktom
- Agresywne reakcje
- Bierna reakcje
- Usprawiedliwianie się
2. Motywacja 3.0
- Źródła motywacji: Wewnętrzna i zewnętrzna
- Dlaczego motywacja nie działa i co działa? – model R.Ryana i E.Deci
- Błyskawiczna metoda motywacji – czyli jak sobie radzić z reaktancją pracownika wg. Pantalona
- Jak motywować w rozmowie menadżerskiej z wykorzystaniem poznanych koncepcji.
3. Scenariusz prowadzenia trudnych rozmów – szóstka zwrotna.
4. Poligon sytuacji trudnych
- Zebranie sytuacji trudnych z jakimi spotykają się uczestnicy;
- Przygotowywanie sposobów argumentacji;
- Poligon rozmów menedżerskich między innymi na tematy:
- Sytuacja niezgody z oceną
- Sytuacja manipulacji – prośby o wyrozumiałość w ocenie Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie;
- Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
- Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
- Rozmowa z pracownikiem posiadającym niska motywację
- Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Rozmowa z pracownikiem rywalizującym destrukcyjnie
- Rozmowa z pracownikiem zaniżającym jakość Inne wygenerowane przez uczestników.
- Wnioski
1. Efektywne otwarcie
- Wstęp do szkolenia
- Kontrakt (cele, cele indywidualne, reguły pracy)
- Ćwiczenie licencyjne: Po omacku – czym jest dla mnie, uważne słuchanie, zadawanie pytań, panowanie nad swoim ego w czasie komunikacji?
- Definicja kompetencji – wg. Banathy
- Definicja projekcji psychologicznej – ćwiczenie: „Wyobraź sobie, że …”
- Sposoby ewaluacji pracowników
- Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy z pracownikiem
2. Asertywna komunikacja
- Czym jest asertywność menedżerska?
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach na informację zwrotną
- Przewaga Feedforward nad Feedback
- Trudne sytuacje z udzielaniem informacji zwrotnej:
- Zaprzeczanie faktom
- Agresywne reakcje
- Bierna reakcje
- Usprawiedliwianie się
- Radzenie sobie z krytyką:
- Demaskowanie aluzji
- Zamglenie
- Uprzedzanie krytyki
- Analiza transakcyjna czyli o rolach społecznych w komunikacji;
- Gry psychologiczne podwładnych – czyli o trójkącie dramatycznym;
- Asertywna odmowa
- Model BOA
- Model Zdarta płyta
- Asertywne prowadzenie spotkania i rozliczanie z zadań zespołu
- Procedura na narzekanie pracownika – od skargi do porozumienia
- Reguły przekazywania informacji trudnych pracownikowi:
3. Konflikt w pracy menedżera
- Czym jest współczesne podejście do konfliktu?
- Przyczyny konfliktów – koło Ch. Moore’a;
- Rozpoznanie własnych skryptów zachowania w konflikcie:
- Uległość
- Unikanie
- Kompromis
- Walka
- Rozwiązania integratywne
- Techniki rozwiązywania konfliktów;
- Pseudorozwiązania konfliktów:
- Ignorowanie
- Odwlekanie
- Pokojowe współistnienie
- Kozioł ofiarny
- Dynamika konfliktu w ujęciu procesu
- Konsekwencje nieujawniania przyczyn konfliktu
4. Motywacja 3.0
- Źródła motywacji: Wewnętrzna i zewnętrzna;
- Dlaczego motywacja nie działa i co działa? – model R.Ryana i E.Deci
- Błyskawiczna metoda motywacji – czyli jak sobie radzić z reaktancją pracownika wg. Pantalona
- Jak motywować w rozmowie menadżerskiej z wykorzystaniem poznanych koncepcji na poziomie:
- Strategicznym – zarządzanie rozwojem
- Taktycznym – powiązanie zadań firmowych i indywidualnych
- Operacyjnym – delegowanie odpowiedzialności
5. Poligon sytuacji trudnych
- Zebranie sytuacji trudnych z jakimi spotykają się uczestnicy;
- Przygotowywanie sposobów argumentacji;
- Poligon rozmów menedżerskich między innymi na tematy:
- Sytuacja niezgody z oceną
- Sytuacja manipulacji – prośby o wyrozumiałość w ocenie
- Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie;
- Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
- Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
- Rozmowa z pracownikiem posiadającym niska motywację
- Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Rozmowa z pracownikiem rywalizującym destrukcyjnie
- Rozmowa z pracownikiem zaniżającym jakość
- Inne wygenerowane przez uczestników.
- Wnioski
6. Faza zamknięcia
- Podsumowanie korzyści;
- Przekazanie zadania wdrożeniowego,
- Trzy wymiary podsumowania:
- Identyfikacji zmiany na poziomie indywidualnym,
- Identyfikacji zmiany na poziomie grupy – z procedurą „Anioła stróża”,
- Podsumowanie szkolenia z wykorzystaniem metody S-S-C (stop-start-continue).
1. Efektywne otwarcie
- Wstęp do szkolenia
- Kontrakt (cele, cele indywidualne, reguły pracy)
- Ćwiczenie licencyjne: Po omacku – czym jest dla mnie, uważne słuchanie, zadawanie pytań, panowanie nad swoim ego w czasie komunikacji?
- Definicja kompetencji – wg. Banathy
- Definicja projekcji psychologicznej – ćwiczenie: „Wyobraź sobie, że …”
- Sposoby ewaluacji pracowników
- Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy z pracownikiem
2. Asertywna komunikacja
- Czym jest asertywność menedżerska?
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach na informację zwrotną
- Przewaga Feedforward nad Feedback
- Trudne sytuacje z udzielaniem informacji zwrotnej:
- Zaprzeczanie faktom
- Agresywne reakcje
- Bierna reakcje
- Usprawiedliwianie się
- Radzenie sobie z krytyką:
- Demaskowanie aluzji
- Zamglenie
- Uprzedzanie krytyki
- Analiza transakcyjna czyli o rolach społecznych w komunikacji;
- Gry psychologiczne podwładnych – czyli o trójkącie dramatycznym;
- Asertywna odmowa
- Model BOA
- Model Zdarta płyta
- Asertywne prowadzenie spotkania i rozliczanie z zadań zespołu
- Procedura na narzekanie pracownika – od skargi do porozumienia
- Reguły przekazywania informacji trudnych pracownikowi:
3. Konflikt w pracy menedżera
- Czym jest współczesne podejście do konfliktu?
- Przyczyny konfliktów – koło Ch. Moore’a;
- Rozpoznanie własnych skryptów zachowania w konflikcie:
- Uległość
- Unikanie
- Kompromis
- Walka
- Rozwiązania integratywne
- Techniki rozwiązywania konfliktów;
- Pseudorozwiązania konfliktów:
- Ignorowanie
- Odwlekanie
- Pokojowe współistnienie
- Kozioł ofiarny
- Dynamika konfliktu w ujęciu procesu
- Konsekwencje nieujawniania przyczyn konfliktu
4. Motywacja 3.0
- Źródła motywacji: Wewnętrzna i zewnętrzna;
- Dlaczego motywacja nie działa i co działa? – model R.Ryana i E.Deci
- Błyskawiczna metoda motywacji – czyli jak sobie radzić z reaktancją pracownika wg. Pantalona
- Jak motywować w rozmowie menadżerskiej z wykorzystaniem poznanych koncepcji na poziomie:
- Strategicznym – zarządzanie rozwojem
- Taktycznym – powiązanie zadań firmowych i indywidualnych
- Operacyjnym – delegowanie odpowiedzialności
5. Poligon sytuacji trudnych
- Zebranie sytuacji trudnych z jakimi spotykają się uczestnicy;
- Przygotowywanie sposobów argumentacji;
- Poligon rozmów menedżerskich między innymi na tematy:
- Sytuacja niezgody z oceną
- Sytuacja manipulacji – prośby o wyrozumiałość w ocenie
- Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie;
- Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
- Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
- Rozmowa z pracownikiem posiadającym niska motywację
- Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Rozmowa z pracownikiem rywalizującym destrukcyjnie
- Rozmowa z pracownikiem zaniżającym jakość
- Inne wygenerowane przez uczestników.
- Wnioski
6. Faza zamknięcia
- Podsumowanie korzyści;
- Przekazanie zadania wdrożeniowego,
- Trzy wymiary podsumowania:
- Identyfikacji zmiany na poziomie indywidualnym,
- Identyfikacji zmiany na poziomie grupy – z procedurą „Anioła stróża”,
- Podsumowanie szkolenia z wykorzystaniem metody S-S-C (stop-start-continue).