Inne strony: GAMMA DISCOVER
Nie ma nic bardziej nieskutecznego niż traktowanie różnych ludzi w ten sam sposób

Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI

Szkolenia otwarte: Menedżerskie
Każdy ma określone preferencje co do kierowania swojej energii i "ładowania baterii", sposobu zbierania informacji i podejmowania decyzji, działania. Często w życiu zawodowym spotykamy się z niezrozumieniem naszych zachowań i decyzji. Sami równie często stajemy przed dylematami związanymi z tym, że nie jesteśmy w stanie zrozumieć. Dzięki szkoleniu stanie się to łatwiejsze!

IDEA SZKOLENIA

Często w życiu zawodowym spotykamy się z niezrozumieniem naszych zachowań i decyzji, a także stylu funkcjonowania. Sami równie często nie jesteśmy w stanie zrozumieć działań i wyborów naszych podwładnych. Zastanawiamy się, jak to możliwe, że ktoś zbiera „miliony” danych, zanim podejmie decyzję, a ktoś inny po prostu wie, że wszystko będzie w porządku – bez opierania się na faktach, „twardych” dane? Dlaczego jedni nie zaczną działać bez planu, a inni robią wszystko na ostatnią chwilę i też osiągają efekty? Jakie mechanizmy rządzą tymi zachowaniami i dlaczego właśnie tak? Jak takimi osobami efektywnie zarządzać? Jak mobilizować do działania w sytuacji tzw. „gaszenia pożaru” czy choćby planowanej radykalnej zmiany? Na co można liczyć? Jak do nich dotrzeć? Jaka będzie najlepsza „ścieżka dostępu” do danego pracownika, skoro każdy jest inny?

Na te i inne, podobne pytania pomaga odpowiedzieć MBTI®.
MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki czemu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji, tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami. Jest to narzędzie psychometryczne, w którym uniknięto żargonu psychologicznego i osadzono je bardzo mocno w realiach biznesowych i życiowych.

Przy użyciu MBTI® można pracować nad rozwojem własnych kompetencji komunikacyjnych, a także zarządczych i przywódczych.

MBTI® nie jest narzędziem oceny – jedynie opisuje typ poszczególnych ludzi, wskazując jednocześnie na ich mocne strony i potencjalne obszary do rozwoju pracowników, którymi zarządzamy. Dzięki stosowaniu tego narzędzia możemy optymalnie (minimum energii – maximum efektów) zarządzać podwładnymi. Pozwala ono skutecznie motywować do działania, gdzie rozliczanie z zadań często staje się tylko formalnością dającą ogromną satysfakcję zwierzchnikowi i podwładnemu. Narzędzie to jest stosowane przez większość liczących się przedsiębiorstw w Polsce i na świecie, niezależnie od branży i wielkości personelu.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie dedykowane jest menedżerom, osobom zarządzającym projektami w organizacji oraz tzw. talentom w organizacji.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Podniesienie efektywności podwładnych Uczestników – na poziomie komunikacji, alokowania zasobów do zadań, współdziałania i rozwiązywania konfliktów.
  • Poznanie przez Uczestników stylów funkcjonowania podwładnych i nauczenie się efektywnego odpowiadania na ich potrzeby.
  • Poznanie skutecznych strategii w relacjach z różnymi, także potencjalnie trudnymi osobami i uświadomienie sobie korzyści płynących z zaangażowania w realizację zadań wszystkich członków zespołu.
  • Zbudowanie pozytywnych relacji w zespole i ustalenie jak mogą one wpłynąć na efektywność pracy tego zespołu a także poszczególnych jego członków.
  • Uświadomienie sobie przez Uczestników wszystkich swoich mocnych stron i umiejętności w zarządzaniu podwładnymi a także nauczenie się ich wykorzystywania w życiu zawodowym.
  • Uniknięcie niepotrzebnych konfliktów poprzez akceptację odmiennych stylów funkcjonowania poszczególnych osób w zespole.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Wskaźnik rzetelności α Cronbacha dla pytań wchodzących w skład każdego z ośmiu typów dla polskiej wersji MBTI na próbie N = 693 wyniósł aż od 0,61 do 0,81.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA


1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu zarządzania.

  • Omówienie celów, tematów i przebiegu zajęć.
  • Poznanie Uczestników z trenerem.
  • Ustalenie zasad współpracy.
  • Prezentacja wyników badań R. Boyatzisa nad związkami pomiędzy inteligencją społeczną, a skutecznością przywództwa.
  • Czego z MBTI możemy się dowiedzieć, a czego nie? Na ile wiarygodne są uzyskane wyniki?

2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu podwładnych.

  • Co to jest model MBTI®? – charakterystyka i zastosowanie.
  • Prezentacja podstaw teoretycznych kwestionariusza.
  • Konstrukcja kwestionariusza - pary preferencji jungowskich, konstrukcja typu wg. MBTI®.
  • Rozumienie znaczenia poszczególnych par preferencji.
    • stosunek do świata zewnętrznego (E i I),
    • rodzaj preferowanych informacji i  sposób ich zbierania i porządkowania (S i N),
    • sposób podejmowania decyzji (T i F),
    • organizowanie własnej aktywności (J i P).
  • Określenie swojego typu i porównanie z wynikami uzyskanymi w badaniu internetowym.
  • Rozumienie różnic w potrzebach dotyczących sposobu zarządzania pomiędzy swoim typem,  a pracownikami o odmiennych preferencjach.

3. Dynamika typu MBTI®.

  • Omówienie dynamiki typu.
  • Moja dominująca i najmniej wykorzystywana funkcja.

4. Wykorzystanie potencjału osobistego w zarządzaniu sobą z wykorzystaniem modelu MBTI®.

  • Określenie mocnych stron i obszarów do rozwoju w zakresie zarządzania własną efektywnością w oparciu o MBTI®.
  • Do czego firma potrzebuje mojego stanowiska czyli określanie celu nadrzędnego do realizacji w mojej pracy?
  • Kryteria wyznaczania priorytetów mojej pracy czyli metoda praktycznej klasyfikacji zadań do wykonania według stopnia ich ważności w oparciu o opracowane metody.
  • Co zrobić z zadaniami, które nie są kluczowe - praktyczne zasady delegowania i dystrybuowania pracy?
  • Jak wyznaczać priorytety w sytuacji nieoczekiwanej?
  • Jak ulokować na liście priorytetów raportowanie i kończenie zadań?

5. Wykorzystanie wiedzy na temat preferencji poszczególnych typów MBTI® w podstawach zarządzania przyszłymi. Budowanie autorytetu menedżera.

  • W jaki sposób budować autorytet przywódcy zespołu?
  • Planowanie przyszłej strategii zarządzania zespołem w oparciu o model MBTI® a także podstawowe elementy procesu zarządzania – planowanie, organizowanie, motywowanie i rozliczanie.
  • Preferencje  MBTI®, a różnicowanie sposobu określanie zadań, elementy motywujące i demotywujące w zadaniach.
  • Poszczególne preferencje MBTI®, a potrzeby związane z wzmacniającą i korygującą informacją zwrotną. Rozwijanie potencjału podwładnych z wykorzystaniem wiedzy dotyczącej modelu MBTI®.
  • Przekazywanie trudnych informacji – jakie argumenty trafią, a jakie nie trafią do osób o poszczególnych preferencjach.

6. Zrozumienie roli pełnionej przez poszczególne typy MBTI® w zespole i ich wpływu na efektywność pracy. Zrozumienie konieczności pełnego wykorzystania każdej preferencji w realizacji wspólnych zadań.

  • Typy MBTI® a zmiany.
  • Rola, jaką Uczestnicy pełnią w zmianach, co ich motywuje, a co demotywuje do zmian, korzyści z wykorzystania ich potencjału oraz zagrożenia płynące z jego niedocenienia.

7. Wzrost umiejętność budowania efektywnie funkcjonujących zespołów. Rozwinięcie umiejętność rozpoznania potrzeb i preferencji pracowników.

  • Najbardziej odmienny ode mnie pracownik – różnice, przyczyny trudności we współpracy, w kontekście MBTI® i planowanie modyfikacji stylu współpracy a w przyszłości zarządzania podobnymi do niego podwładnymi.
  • Budowanie mapy typu swojego zespołu.

8. Wykorzystanie modelu MBTI® do rozwiązywania i zarządzania konfliktami w zespole.

  • Typy MBTI® a ich podatność na wchodzenie, uczestnictwo i wychodzenie z konfliktu. Mocne i słabe strony każdego typu.
  • Rola konfliktu w organizacji, przekonania dotyczące konfliktu ważne w pracy menedżera.
  • Rodzaje konfliktów i sposoby reakcji według Christophera Moora.
  • Stanowiska i interesy – jak je odróżnić i badać. Co oznaczają te pojęcia dla poszczególnych typów MBTI®?
  • Wprowadzenie pojęcia pozycji percepcyjnych i jego wykorzystanie w pracy z poszczególnymi typami MBTI®.
  • Etapy rozwiązywania konfliktów. Analiza całego cyklu zarządzania konfliktem z wykorzystaniem wiedzy na temat preferencji poszczególnych typów MBTI®.
  • Radzenie sobie z własnymi emocjami a także efektywne reakcje na krytykę i szantaż emocjonalny ze strony podwładnych.

Cena szkolenia
1800 zł
Miejsce szkolenia

Termin szkolenia
3 listopad 2014

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • kształtowanie kultury organizacyjnej
  • wzrost efektywności jednostki
  • wzrost efektywności wynikającej ze współpracy (cele zespołowe)
  • przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • budowanie i wzmacnianie autorytetu w oczach podwładnych
  • wyższe umiejętności przekazywania trudnych informacji – dobór argumentów przekonujących dany typ osobowościowy pracownika
  • szybszy rozwój zawodowy dzięki lepszemu rozumieniu innych, dzieleniu się doświadczeniem (wymianie różnych poglądów)
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym (komfort pracy – efektywność osobista)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wyższe umiejętności zarządzania konfliktem:
    • zapobieganie
    • skuteczna interwencja
  • świadomość różnic osobowościowych jako potencjału (synergia)
  • wzrost umiejętności budowania zespołów (stałych i projektowych)
  • efektywne budowanie strategii zarządzania – także podstawowe elementy procesu zarządzania – planowanie, organizowanie, motywowanie i rozliczanie
  • wyższa umiejętność stosowania indywidualnych, długofalowych motywatorów wobec poszczególnych pracowników

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI

Termin szkolenia: 3 listopad 2014 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1800 zł
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

zobacz najbliższe szkolenia.
16 lipiec 2018 - 18 lipiec 2018 Warszawa
Design Thinking wspiera tworzenie innowacji w organizacji i generowanie rozwiązań pożądanych przez użytkowników, technologicznie wykonalnych i ekonomicznie uzasadnionych. Warsztat przeznaczony jest dla osób, które w przyszłości będą moderowały procesy zespołów projektowych metodą Design Thinking.
23 lipiec 2018 - 24 lipiec 2018 Warszawa
Ten dzień, kiedy nagle musisz wydawać polecenia swoim dotychczasowym kolegom i zarządzać ich pracą a Prezes zwraca się do Ciebie po imieniu i zabiera na lunch – to pierwszy dzień Twojego nowego życia. Życia menadżera. Jak poradzić z pułapkami dotychczasowych relacji i jak zbudować nowe? 
10 wrzesień 2018 - 11 wrzesień 2018 Warszawa
Kiedy zapraszasz pracownika na rozmowę oceniającą czujesz obustronny dyskomfort? Trudne wydaje Ci się udzielenie informacji zwrotnej? Dzięki udziałowi w szkoleniu zapoznasz się z technikami, które pozwolą znaleźć korzyści płynące z prowadzenia podsumowań, unikania błędów oceniania oraz stworzą okazję do rozwoju pracownika w kluczowych dla Ciebie obszarach.
17 wrzesień 2018 - 18 wrzesień 2018 Warszawa
Projekt – zarządzanie! z nami poznasz najważniejsze zasady zarządzania projektami i najpotrzebniejsze narzędzia fazy planowania w aspekcie korzyści jakie można odnieść w codziennej praktyce. Podejmij wyzwanie- poznaj PMI, aby odnosić spektakularne sukcesy w dziedzinie Zarządzania Projektami.
20 wrzesień 2018 - 21 wrzesień 2018 warszawa
Planowanie, egzekWOWanie, monitorowanie to jedne z niezbędnych kompetencji, aby skutecznie zarządzać zespołem. Zadbaj o siebie i swoich ludzi - wykreuj zespół! Zmotywuj do zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków. Skutecznie zarządzaj czasem. Dzięki wyspecjalizowanej kadrze trenerskiej Gammy dowiesz się jak to osiągnąć.
1 październik 2018 - 2 październik 2018 Warszawa
Autorskie warsztaty Tomasza Piotra Sidewicza podnoszące skuteczność w osiąganiu celów biznesowych z elementami komunikacji, wywierania wpływu i kreowania własnego autorytetu.
4 październik 2018 - 5 październik 2018 Warszawa
Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg. rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce w kategorii obrót za 2016 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na polskim i europejskim rynku kosmetycznym.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.