Gamma sp. j.

Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

Korzyści dla pracownika

  • zmniejszenie poziomu stresu negatywnego
  • efektywne zarządzanie poziomem stresu
  • umiejętność skutecznej pracy pod presją czasu

Korzyści wspólne

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych wynikających pomiędzy pracownikami

Idea szkolenia

Rozwiń

Czasu nie da się gromadzić ani pozyskać. Skuteczność szkolenia bazuje zatem na skuteczniejszym wykorzystaniu własnych zasobów oraz na efektywnym planowaniu pracy. Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności realizacji zadań przez uczestników, a zatem wykonywanie większej ilości pracy o wyższej jakości.

Szkolenie kładzie zatem nacisk na dwa kluczowe aspekty:

1. Znajomość narzędzi zarządzania czasem – są to narzędzia, które pozwalają na lepsze planowanie, dzielenie, organizowanie, priorytetyzowanie pracy w taki sposób, aby w ramach dostępnego czasu wykonać maksymalnie dużo zadań. Część z tych narzędzi jest powszechnie znana, inne wymagają praktyki i treningu, aby osiągnąć biegłość w ich stosowaniu. Niemniej jednak sama umiejętność posługiwania się tymi narzędziami nie pomaga w zarządzaniu czasem – równie ważna jest konsekwencja w ich stosowaniu.

2. Determinacja i motywacja w stosowaniu narzędzi zarządzania czasem – zgodnie
z psychologicznymi teoriami pierwsze próby przezwyciężenia nawyku powodują wysoką frustrację, która przyczynia się do zaniechania kolejnych eksperymentów z nowymi zachowaniami. Zadaniem proponowanego modułu jest uodpornić uczestników na efekt pierwszej frustracji oraz wzbudzić
w nich motywację do wielokrotnych prób stosowania nowych technik. Ich skuteczność będzie rosła wraz z wielością powtórzeń.

 

Program szkolenia

Rozwiń

1. Indywidualna percepcja upływu czasu

  • Zarządzanie sobą w czasie – czy zarządzanie czasem?
  • Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem
  • Postrzeganie problemu zarządzania czasem w kontekście osobistych skryptów życiowych
  • Autodiagnoza własnych umiejętności gospodarowania czasem – dziennik aktywności


2. Poziom osobisty zarządzania czasem

  • Różnica pomiędzy celem a wizją przyszłości
  • Różnica pomiędzy planowaniem a zarządzaniem
  • Analiza osobistej efektywności
    • Kwestionariusz MEQ
    • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie czasem
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu czasem
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A

3. Poziom zawodowy zarządzania czasem

  • Planowanie strategiczne / taktyczne / operacyjne
  • Metoda Kartezjusza
    • Zadania z siatką odpowiedzialności
    • Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
    • Określenie deadline’ów
  • Sztuka definiowania celów
    • Metoda Smart
    • Zarządzanie przez cele
  • Minitechniki wspomagające zarządzanie czasem
    • Nagradzanie się
    • Utrzymywanie wysokiej stymulacji
    • Przerwanie w odpowiednim momencie
    • Szybkie uporanie się z tym to, co najgorsze
    • Publicznie ogłoszenie, co musimy zrobić
    • Wybór dowolnego etapu zadania jako początek, jeśli tylko jest taką możliwość
    • Ustalenie sobie kilkuminutowe przerwy
    • Podział pracy na małe etapy
    • Usunięcie źródła zakłóceń

4. Planowanie w zarządzaniu czasem

  • Różnica pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
  • Poziom optymalnego planowania
    • Niedostateczne planowanie
    • Planowanie przesadne
  • Plastyczność planu
  • Zasada Pareto

5. Planowanie a praca w zespole

  • Style pracy a praca w zespole
  • Delegowanie zadań
  • Polecenie służbowe
  • Asertywna odmowa

6. Zarządzanie czasem w jednostce czasu

  • Ścieżka krytyczna
    • Zarządzanie projektami na poziomie osobistym
    • Uwzględnianie barier osobistych i zawodowych w zarządzaniu czasem
  • Krzywa zakłóceń – sporządzenie wykresu
    • Na poziomie działu
    • Na poziomie firmy
  • Taktyka salami
  • Metoda Kartezjusza
  • Technika planowania od końca

7. Skuteczne sporządzanie planów

  • Macierz zadań pilnych i ważnych
  • Zasada Pareto
  • Praca z grafikiem dnia
  • Plan tygodniowy
  • Plan miesięczny

8. Techniki wspomagające zarządzanie sobą w upływającym czasie

  • Dobowa analiza poziomu energetycznego
  • Metoda ALPEN
  • Matryca Eisenhower’a
  • Planer tygodniowy i miesięczny
  • Zasada Ajschylosa
  • Metoda i syndrom Napoleona
  • Zasada 5 S

9. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupowym

Trenerzy

Rozwiń

Andrzej Lewandowski

Absolwent Uniwersytetu Londyńskiego – MBA in International Management. Chirurg, nauczyciel akademicki, menedżer, biznesmen, tłumacz, konsultant, trener. Zdobywał doświadczenie w międzynarodowych firmach medycznych. Osiągnięcia zawodowe w tym okresie to zwielokrotnienie sprzedaży, udana zmiana kultury organizacyjnej, rozwój firmy w wyniku długotrwałych partnerskich relacji z klientami, udane negocjacje międzynarodowe. Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania, prowadząc zajęcia z negocjacji oraz kultury organizacyjnej dla studentów MBA, oraz z ABB University w Baden. W Gammie specjalizuje się w szkoleniach z obszaru międzykulturowego. W swoich szkoleniach łączy bogate doświadczenia międzynarodowe z narzędziowym podejściem do wyzwań stojących przed uczestnikami.

Magdalena Gazda

Trener z doświadczeniem sprzedażowym i menedżerskim. Z wykształcenia psycholog. Zarządzała ogólnopolskimi projektami w obszarze obsługi klienta i wprowadzenia nowych produktów. Autorka publikacji z obszaru sprzedaży. Jej temperament i umiejętności przywódcze nadają szkoleniom dynamikę cenioną przez siły sprzedaży. Specjalizuje się w działaniach rozwojowych dla pracowników kontaktujących się z klientem oraz efektywności osobistej. Legitymuje się doświadczeniem trenerskim liczonym w ponad 600 dniach szkoleniowych. Jako coach zrealizowała ponad 200 coachingów sprzedażowych i menedżerskich. W szkoleniach stawia na praktykę, treningową formę pracy, jest uważna na proces grupowy. Uczestnicy wychodzą z jej szkoleń z rozwiązaniami gotowymi do zastosowania w swojej pracy.

Dorota Kraszewska

Od 16 lat realizuje szkolenia z zakresu umiejętności menedżerskich i interpersonalnych. Ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego menedżerów oraz zarządzania, specjalista ds. komunikacji osobistej, kreowania wizerunku i etykiety biznesowej. Certyfikowany terapeuta ustawień systemowych (Berta Hellingera). Absolwentka dwustopniowego kursu prowadzonego przez wykładowców Warszawskiej Akademii Teatralnej „Techniki aktorskie i umiejętności teatralne”. Praktyk NLP. Aktywnie współpracuje z mediami – między innymi z telewizją Canal Plus. Jako trener zdobywała doświadczenia w ITSE, Akademii Rozwoju Twórczego SKY, Francuskim Instytucie Gospodarki FIG Polska. Procesowy sposób prowadzenia, koncentracja na potrzebach szkolonych sprawiają, że uczestnicy traktują jej warsztaty jako cenne doświadczenie zarówno w obszarze zawodowym, jak i prywatnym.

Krzysztof Suski

Peak Performance Ekspert, psycholog biznesu, coach, trener, konsultant, rekruter i aktywny przedsiębiorca. Ponad 10 lat doświadczenia na stanowiskach wyższego szczebla zarządzania w zagranicznych firmach działających w Polsce, oraz w USA - szkolenia, psychologia stosowana - terapia, reklama.  Posiada doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu autorskich programów szkoleniowych w zakresie efektywności osobistej, zespołowej , organizacyjnej  oraz konsultingu - rekrutacja personelu, HR management, zarządzanie sprzedażą, systemy motywacyjne i coaching. Prezentuje unikalny, wysoce interaktywny styl pracy z Uczestnikami - doskonałe rozumienie specyfiki potrzeb Klienta i precyzyjne dostosowanie do nich programów.

Case studies

Rozwiń

Uczestnikami szkolenia była wyższa kadra dyrektorska. Szkolenie było elementem większej akademii rozwijającej kompetencje menedżerskie. Z racji dużej liczby spotkać w Polsce i za granicą specyfika pracy uczestników wymagała dużej pracy z kalendarzem, nadawania priorytetów pracy oraz efektywnego planowania pracy własnej. Uczestnicy utrzymali szereg narzędzi, które mogli przećwiczyć na szkoleniu w symulacjach uwzględniających charakter ich pracy.  Przed szkoleniem został postawiony cel zmiany nawyków postępowania i uczestnicy w późniejszych kontaktach z trenerem wskazywali, że rzeczywiście zaczęli stosować techniki zaproponowane na szkoleniu w codziennej pracy.

Szkolenie było dedykowane menedżerom, który zajęli stanowiska kierownicze drogą awansu wewnętrznego. Zmiana specyfiki pracy – ze specjalisty na osoby zarządzające wymagała poznania nowych technik zarządzania zespołem oraz własnym czasem. Szkolenie składało się na serię aktywnych studiów przypadków. Uczestnicy najpierw zapoznawali się z opisem sytuacji – z perspektywy firmy, zespołu oraz samego menedżera, następnie korzystając z zaproponowanych przez trenera technik mieli zaplanować rozwiązanie. Ostatnią fazą case study było przećwiczenie rozmów z pracownikami i innymi zaangażowanymi w sytuację osobami. Rozmowy były analizowane przez grupę i trenera. W rezultacie poza nabyciem nowych umiejętności menedżerowie poczuli większą pewność siebie i poczucie, że podołają stawianemu przed nimi wyzwaniu.

 

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_inspektorat-transportu_-centrum-krwi_fundusz-rehabilitacji-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury_benefit-syst.jpg|O_roche_energia.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
255|202|256|257
1583Efektywnezarzadzaniesobawczasie.jpg
Fakt
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
Fakt
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
Fakt
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
Badania
Badana The Energy Project mówią, że większość badanych menedżerów (81 proc.) stwierdza, że spędza najwięcej czasu na reagowaniu na pojawiające się potrzeby (pilne), zamiast koncentrować się na zadaniach, które są priorytetowe w długoterminowej perspektywie (ważne).
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Pomożemy wybrać optymalny format szkoleniowy. Zapraszamy do kontaktu.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

Dlaczego Gamma

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

Metodyki Agile3336
Metodyki Agile ...

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą ...

Tendencje w szkoleniu handlowców3263
Tendencje w szkoleniu handlowc ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

Motywowanie sprzedawców przez wartość3285
Motywowanie sprzedawców przez ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone