IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe.
Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.
Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.
Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:
- zasady redagowania pism urzędowych
- zasady efektywnego pisania
- poprawność gramatyczna
- poprawność ortograficzna
- poprawność interpunkcyjna
- poprawność fleksyjna
- poprawność leksykalno-składniowa
- poprawność tekstowo-stylistyczna
- poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
- poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
- upraszczanie tekstu
- zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
- poprawna budowa pism urzędowych
- zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
- specyfika pism i tekstów urzędowych
- formy rozpoczęcia pism urzędowych
- formy zakończenia pism urzędowych
- tytułowanie osób
- zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- językowy savoir vivre
Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe.
Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.
Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.
Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:
- zasady redagowania pism urzędowych
- zasady efektywnego pisania
- poprawność gramatyczna
- poprawność ortograficzna
- poprawność interpunkcyjna
- poprawność fleksyjna
- poprawność leksykalno-składniowa
- poprawność tekstowo-stylistyczna
- poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
- poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
- upraszczanie tekstu
- zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
- poprawna budowa pism urzędowych
- zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
- specyfika pism i tekstów urzędowych
- formy rozpoczęcia pism urzędowych
- formy zakończenia pism urzędowych
- tytułowanie osób
- zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- językowy savoir vivre
Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe.
Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.
Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.
Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:
- zasady redagowania pism urzędowych
- zasady efektywnego pisania
- poprawność gramatyczna
- poprawność ortograficzna
- poprawność interpunkcyjna
- poprawność fleksyjna
- poprawność leksykalno-składniowa
- poprawność tekstowo-stylistyczna
- poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
- poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
- upraszczanie tekstu
- zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
- poprawna budowa pism urzędowych
- zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
- specyfika pism i tekstów urzędowych
- formy rozpoczęcia pism urzędowych
- formy zakończenia pism urzędowych
- tytułowanie osób
- zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- językowy savoir vivre
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wstęp do szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia
- Cele szkolenia
- Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
- Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia
2. Poprawność językowa w pismach urzędowych
- Specyfika języka urzędowego
- Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
- Upraszczanie tekstu
- Zasady efektywnego pisania
- Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
- Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
- Styl komunikatywny
- Zasady redagowania pism urzędowych
- Poprawna budowa pism urzędowych
3. Poprawność językowa w praktyce
- Gramatyczna
- Ortograficzna
- Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
- Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
- Interpunkcyjna
- Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
- Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
- Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
- Fleksyjna
- Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
- Odmiana i pisownia nazwisk obcych
- Leksykalno-składniowa
- Wyrazy niewłaściwie użyte
- Pleonazmy
- Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
- Tekstowo-stylistyczna
- jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
4. Etykieta językowa w urzędzie
- Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
- Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
- Formy zakończenia pism
- Tytułowanie osób
- Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie
5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych
6. Podsumowanie szkolenia
1. Wstęp do szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia
- Cele szkolenia
- Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
- Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia
2. Poprawność językowa w pismach urzędowych
- Specyfika języka urzędowego
- Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
- Upraszczanie tekstu
- Zasady efektywnego pisania
- Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
- Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
- Styl komunikatywny
- Zasady redagowania pism urzędowych
- Poprawna budowa pism urzędowych
3. Poprawność językowa w praktyce
- Gramatyczna
- Ortograficzna
- Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
- Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
- Interpunkcyjna
- Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
- Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
- Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
- Fleksyjna
- Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
- Odmiana i pisownia nazwisk obcych
- Leksykalno-składniowa
- Wyrazy niewłaściwie użyte
- Pleonazmy
- Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
- Tekstowo-stylistyczna
- jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
4. Etykieta językowa w urzędzie
- Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
- Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
- Formy zakończenia pism
- Tytułowanie osób
- Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie
5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych
6. Podsumowanie szkolenia
1. Wstęp do szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia
- Cele szkolenia
- Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
- Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia
2. Poprawność językowa w pismach urzędowych
- Specyfika języka urzędowego
- Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
- Upraszczanie tekstu
- Zasady efektywnego pisania
- Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
- Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
- Styl komunikatywny
- Zasady redagowania pism urzędowych
- Poprawna budowa pism urzędowych
3. Poprawność językowa w praktyce
- Gramatyczna
- Ortograficzna
- Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
- Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
- Interpunkcyjna
- Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
- Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
- Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
- Fleksyjna
- Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
- Odmiana i pisownia nazwisk obcych
- Leksykalno-składniowa
- Wyrazy niewłaściwie użyte
- Pleonazmy
- Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
- Tekstowo-stylistyczna
- jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
4. Etykieta językowa w urzędzie
- Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
- Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
- Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
- Formy zakończenia pism
- Tytułowanie osób
- Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie
5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych
6. Podsumowanie szkolenia