Gamma sp. j.

Turkusowe przywództwo

Szkolenie zamknięte. Skontaktuj się z konsultantem w sprawie tego szkolenia.
Warszawa

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy.

Korzyści dla pracownika

  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju swojego przywództwa.
  • Zdobycie umiejętności tworzenia bardziej samodzielnych zespołów.
  • Wzmocnienie swojego autorytetu jako rzeczywistego lidera.
  • Nauczenie się niekonwencjonalnych metod budowania zaangażowania pracowników.

Korzyści wspólne

  • Wzrost efektywności wykonywanej pracy.
  • Wytworzenie poczucia współwłasności psychologicznej.
  • Lepsze zrozumienie w relacjach góra-dół.

Idea szkolenia

Rozwiń
Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów.  Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników,  a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka  zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.

Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.  

We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.

Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno manedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz  organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.

Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego.  Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć.  Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.

Turkusowy lider posiada zdolność do:
  • proszenia i wysłuchania feedbacku od pracowników
  • zachęcania i organizowania zespołowych dyskusji bez forsowania swojego zdania
  • podejmowania negocjacji z zespołem
  • tworzenia wzajemnego zaufania w zespole
  • powściągania swojego ego

Program szkolenia

Rozwiń
1. Ewolucja stylów przywódczych
  • Etapy ewolucji organizacji
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.
  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem
3. Turkusowy model przywództwa
  • Jak turkusowy model zarządzania pokonuje problemy klasycznych form zarządzania?
  • Główne cechy turkusowej organizacji
  • Studia przypadków turkusowych firm na świecie i w Polsce
4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
  • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Peer coaching
    • Wzajemna ocena indywidualnego wkładu i feedback
    • Samodzielne rozwiązywanie problemów i konfliktów
    • Zespołowe planowanie i organizowanie pracy
  • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samo zarządzaniu
  • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
    • Techniki facylitowania pracy zespołu
    • Wykorzystanie feedforward jako narzędzia lidera we wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów.
    • Moderowanie procesów decyzyjnych zespołu.
    • Wykorzystanie technik coachingowych
5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
  • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
  • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
  • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
6. Ewolucyjne cele
  • Jak tworzyć „charyzmatyczne” i pociągające cele?
  • Jak przekładać wartości „zapisane” na wartości działające?
  • Poszukiwanie sensu w dążeniu do celów (w znaczeniu ang.„purpose”, a nie „goal” lub „target”)
7. Podsumowanie

Case studies

Rozwiń
 
 
Szkolenie „Ocena okresowa w służbie cywilnej” było częścią dużego cyklu szkoleniowego z zakresu zarzadzania zasobami ludzkimi. Jak każde ze szkoleń również te odbywało się  dla trzech grup szkoleniowych równocześnie. Zamawiający zwracał dużą uwagę na identyczność szkoleń oraz zgodność z ustawą o służbie cywilnej oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie warunków i sposoby przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej. Szkolenia zostały bardzo wysoko ocenione ponieważ łączyły wymaganą wiedzę z aspektami miękkimi – umiejętnościami - 83% ankiet uzyskało maksymalną punktację .Uczestnicy w opisowej części ankiet ewaluacyjnych zwracali szczególną uwagę na dopasowanie szkolenia do potrzeb urzędu, przygotowanie trenerów oraz dobór metod szkoleniowych.
 
Lotnisko Modlin
 
Nad zarządzaniem projektami pracowaliśmy z klientem w trakcie czterech dwudniowych sesji. W trakcie już pierwszej z nich okazało się, iż również w tej firmie (jak w wielu innych) nie przykłada się zbyt dużej wagi do pierwszej fazy zarządzania projektami, jaką jest faza definiowania projektu. A jest to moment, który może zadecydować o sukcesie lub porażce projektów małych jak i tych rozbudowanych. W trakcie analizowania projektów w które  zaangażowani byli uczestnicy, niepokojące dla trenera były określane przez nich cele poszczególnych. A mianowicie były to między innymi:
  • wdrożenie nowego programu do obsługi
  • stworzenie nowego produktu dla określonej grupy klientów
Trener postanowił więc zapoznać grupę z matrycą celu . Składa się ona z czterech pól, które , wzajemnie wpływając na siebie, pozwalają  dobrze zdefiniować projekt. Te pola to:
  • cel
  • wynik końcowy
  • interesariusze oraz
  • kryteria sukcesu.

Cel projektu bowiem to nie SMARTny cel jaki znamy ale odpowiedź na pytanie: po co to robimy? Co chcemy osiągnąć? Dopiero wynik końcowy to rezultat namacalny, jak na przykład nowy program. 

Dlaczego jest to istotne? - dopytywali się uczestnicy. To nie jest istotne, to jest kluczowe. Cel, a nie rezultat, powinien być podstawą każdej decyzji w projekcie, nadawać kierunek. Zwykle dzieje się inaczej. Zwykle orientujemy się na rezultat, co skutkuje tym, iż teoretycznie projekt zakończył się sukcesem ( mamy nowy program) ale cel nie został osiągnięty (nie przyspiesza obsługi lub wcale jej nie ułatwia, bo ktoś po drodze zapomniał, po co nad tym programem pracujemy).

Aby móc dobrze określić na nowo cel analizowanych wcześniej przez uczestników projektów, należało zidentyfikować wszystkich interesaruszy czyli osoby mające wpływ na projekt, ich potrzeby związane z projektem, ich obawy czy ograniczenia. Należy to czynić w fazie definiowania. Okazało się iż do grup interesariuszy docierano dopiero na późniejszych etapach „dopiero gdy etap ich dotyczył”. Takie podejście powoduje, iż włączeniu za późno w proces nie mieli wpływu na błędy popełnione wcześniej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, wydłużeniem prac a nawet zamknięciem projektu, czyli nie spełnieniem kryteriów sukcesu projektu.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

M_deloitte_tvn_wolters-kulwer_konica-minolta_ceramika-paradyz_intercars.jpg|M_forte__media-saturn_ministerstwo_infrastruktury_i_rozwoju_makro_link4_syngenta.jpg|M_ministerstwo-rolnictwa-i-rozwoju-wsi_kancelaria_prezesa_rady_ministrow_decathlon_stomilex_coca-cola_nordea.jpg|M_salamander_axa_ministerstwo-spraw-zagranicznych_ministerstwo-sprawiedliwosci_generalna-dyrekcja-drog-krajowych-i-autostrad_ministerstwo-skarbu-panstwa.jpg
699|205
662turkusowe_przywodztwo.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

2000 zł/os
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Turkusowe przywództwo

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie

...
Sztuka motywowania i recognition

Każda firma chce przyciągać i utrzymywać najlepszych pracowników. Jednym z efektywnych sposobów osiągnięcia tego jest kompleksowy program okazywania uznania dla pracowników- z nami dowiesz się jak tego dokonać. Uznanie dla pracowników jest kluczem do chronienia i budowania tożsamości jednostek.

...
Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem

Wzmacnianie inicjatywy, odpowiedzialności, samodzielność pracowników- poznaj siłę coachingowego stylu pracy. Coaching menedżerski można zdefiniować jako proces rozwoju potencjału zawodowego. Jest to skuteczna metoda wprowadzania pożądanych zmian, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Dzięki nam będziesz coachem dla swoich pracowników.

...
Budowanie zaangażowania

Najskuteczniejszy sposób na budowanie wysokiego zaangażowania pracowników w ich zadania jest artykułowanie oczekiwań i informacja zwrotna przekazana w jasny sposób. Należy umiejętnie pokazać pracownikowi, jakie robi błędy i jak może je poprawić. W teorii brzmi to prosto jednak w praktyce często bywa, że feedback zamiast motywować pracowników ma odwrotne skutki: zmniejsza zaangażowanie w pracę i sprawy firmy.

...
Zarządzanie projektami według PMI

Udział w szkoleniu dostarczy najlepsze metody, techniki i narzędzia, które są niezbędne w procesie efektywnej pracy przy projekcie. Zastosowanie w praktyce każdej z poznanych technik znacząco podnosi prawdopodobieństwo sukcesu przedsięwzięcia. Techniki i zasady jakie poznają uczestnicy szklenia są uniwersalne dla większości projektów i tym samym łatwo dają się zastosować przez zarówno początkujących jak i doświadczonych kierowników projektów

TABLET GRATIS!

...
Budowanie autorytetu i wizerunku lidera

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu.

...
Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI®

MBTI® to narzędzie, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

 

...
Przywództwo transformacyjne

Lider transformacyjny posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół nie wprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze. Rola lidera we współczesnym świecie polega na skupieniu się na aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

...
Excellent Manager – sztuka delegowania i motywowania zespołu

Szkolenie koncentruje się na podniesieniu efektywności pracy poprzez rozwój fundamentalnych umiejętności menedżerskich na poziomie osobistym i poziomie zespołowym. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą bardziej skuteczni, a to przełoży się na zwiększenie zaangażowania i motywację pracowników, a tym samym realizację celów biznesowych.

...
Rozmowy oceniające i podsumowujące

Szkolenie pozwoli na rozwój w zakresie oceniania pracowników oraz doskonalenia komunikacji na linii przełożony-pracownik. Ponad to celem szkolenia jest pokazanie związku między oceną okresową, a efektywnością pracownika oraz rozwianie wątpliwości dotyczących zasadności wprowadzania podsumowania okresowego w Firmie.

...
Zarządzanie zmianą

Szkolenie skupia się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia również obejmują specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowanie i  modyfikowanie postaw pracowniczych wobec zmian, jak również aspekty motywacyjne w procesie zmian. Uczestnicy zostaną wyposażeni w metody i techniki radzenia sobie ze zmianą, by w ostatecznym rezultacie zmiana została wprowadzona szybko i zgodnie z planem.

...
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.

...
Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat dla HR

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania. Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu.

...
Zarządzanie talentami wg Gallupa - jak wydobyć talenty pracowników i zbudować na nich mocne strony organizacji?

Znajdź sposób na swoją osobistą  efektywność! Odkryj talenty swoje i swoich pracowników, podejmuj świadome decyzje o ścieżkach  rozwoju zespołu, którym zarządzasz! Idź drogą MISTRZOSTWA OSOBISTEGO. Nie trać czasu i energii na niwelowanie swoich słabych stron i słabych stron swoich pracowników.

...
Metodologia Design Thinking dla HR

Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.

...
Turkusowe przywództwo

Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów.  Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.

...
Ownership mindset – Menedżer architektem odpowiedzialności

Nawet najsprawniejszy menedżer nie osiągnie sukcesu, licząc tylko na siebie. Najważniejsze cele  firma może osiągnąć  wyłącznie dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich bez wyjątku pracowników. Jednak zbyt wielu pracowników przyjmuje postawę  „robię swoje, a reszta mnie nie interesuje".

...
Start with why leadership – po co masz to zrobić? Bądź liderem emocjonalnym

Leadership bazuje między innymi na emocjach. Dlatego lider powinien być opowiadaczem historii – narratorem. Narracja to znakomite narzędzie oddziaływania nie wprost, perswazji i tworzenia wizji. Przywództwo transformacyjne na poziomie postaw oraz techniki narracyjne na poziomie umiejętności to połączenie odkrywające praktyczny wymiar leadershipu.

...
Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

Wzrastające potrzeby rozwojowe pracowników nie idą niestety w parze z adekwatnym wzrostem budżetów szkoleniowych w firmie. Często jednak bezcenna wiedza, która  jest dostępna wewnątrz firmy jest zupełnie nie wykorzystywana. Ta wiedza jest w głowach pracowników firmy, którzy mogą stać się mentorami dla swoich mniej doświadczonych współpracowników.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...359
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...361
Retencja kluczowych pracownik ...

Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają ...

...345
Open Space Technology ...

Open Space Technology to metoda pracy z dużymi grupami (do 2500 osób), która ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone