Wierzymy, że kompetencje przyszłości stały się kompetencjami teraźniejszymi. Nowy nieuporządkowany świat jako wynik pandemii, transformacji cyfrowej, turbulencji gospodarczych, kryzysu geopolitycznego stawia przed nami szereg nowych wyzwań.
Świat nie jest wypełniony prostymi zdarzeniami o łatwych do przewidzenia skutkach i przyczynach.
Biznesowo funkcjonujemy w świecie VUCA – co raz częściej jesteśmy zmuszeni podejmować decyzje w oparciu o niepełne informacje, poświęcać świadomy wysiłek na odsiewanie informacji nieprawdziwych od tych potwierdzonych. Świadomie zarządzać procesami poznawczymi odpowiedzialnymi za myślenie systemowe, krytyczne czy rozwiązywanie problemów.
Emocjonalnie, osobiście żyjemy w rzeczywistości BANI. Świadomie rozwijamy kompetencje związane z odpornością psychiczną, empatią, uważnością i adaptacją
Ta nowa rzeczywistość często powoduje zjawisko impasu – pracownicy wykonują jedynie te zadania, które są bezpośrednio przypisane stanowisku pracy. Tracą inicjatywę, impet pozwalający osiągać więcej. Przygotowujemy pracowników do osiągania celów w dynamicznym świecie na wysokim poziomie produktywności i przy zachowaniu dobrostanu.
Rozwiązania:
- Kompetencje przyszłości poznawcze (analiza, planowanie, podejmowanie decyzji, uczenie się, innowacyjność) – myślenie analityczne, krytyczne, systemowe, problem solving, learning agility
- Kompetencje przyszłości emocjonalne (zarządzanie emocjami, odporność psychiczna, zarządzanie stresem, efektywność w świecie BANI, inteligencja emocjonalna, empatia)
- Treningi mentalne (wytrwałość, dyscyplina, proaktywność, odwaga, odporność na porażki, FLOW, Agile mindset, przedsiębiorczość, accauntability, digital mindset)
- Podstawowe kompetencje cyfrowe
- Hard Data Storytelling (prezentowanie danych)
- Szkolenia międzykulturowe
- Diversity&Inclusion
- Leadership osobisty
- Tribbering
- Współpraca (poprzez szkolenia oraz edutainment)
- Praca nad wartościami – Mindsonar
- Budowanie samoświaodmości, rozwój potencjału – Insights Discovery®, Lumina Learning®, DISC®, Thomas®, MBTI®, Gallup CliftonStrengthsFinder®)
- Action Learning
- Krótkie formy szkoleniowe / essence learning
- Klasyczne szkolenia (asertywność, komunikacja, zarządzanie czasem, techniki prezentacji i autoprezentacji)
Rezultaty:
- Akceptacja oraz adaptacja do nieustających zmian w firmie i w jej otoczeniu przez pracowników
- Wykorzystywanie przez pracowników możliwości związanych z nowymi technologiami•
- Sprawne poruszanie przez pracowników w świecie 2.0 – wymagającym kompetencji przyszłości
- Znajomość przez pracowników swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
- Akceptacja i zarządzanie różnorodnością – pokoleniową, talentową, komunikacyjną, międzykulturową
- Traktowanie działań szkoleniowych jako nagrody, wyższe zaangażowanie pracowników w uczestnictwo nowoczesnych formatów szkoleniowych
- Możliwość uczestnictwa w działaniach rozwojowych tych pracowników, których tryb pracy nie pozwala spędzić na szkoleniu 16x45 min