Często zdarza się, że wpisując dane w arkuszu programu Excel, dane słowa są zbyt długie przez co nie widać ich w komórce dopóki nie włączy się trybu edycji. Aby nie musieć ręcznie przesuwać obramowania kolumn można skorzystać z innych opcji zwiększania szerokości kolumn.
Często zdarza się, że wpisując dane w arkuszu programu Excel, dane słowa są zbyt długie przez co nie widać ich w komórce dopóki nie włączy się trybu edycji.
Aby nie musieć ręcznie przesuwać obramowania kolumn można skorzystać z innych opcji zwiększania szerokości kolumn.
Dobrym wyjściem będzie ustawienie autodopasowania szerokości kolumn bądź podanie określonej ilości znaków, która określać będzie szerokość kolumny.
Aby użyć automatycznego dopasowania kolumn trzeba wykonać następujące kroki:
Zaznacz komórki, które chcesz rozszerzyć
W zakładce Narzędzia Główne w kategorii Komórki wybierz opcję Formatuj. Rozwinie się lista z różnymi opcjami, w tym z opcją Autodopasowanie szerokości kolumn. Wystarczy wybrać to polecenie i kolumny dopasują się szerokością do słów zawartych w danych komórkach.
Aby ustawić konkretną szerokość kolumn, trzeba ponownie wejść w Narzędzia Główne -> Formatuj i tym razem wybrać z menu opcję Szerokość kolumn. W nowym oknie wpisujemy liczbę znaków określającą szerokość kolumny.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Excel to doskonałe narzędzie biurowe, księgowe, statystyczne – trzeba tylko znać te funkcje. Uczymy praktycznego stosowania arkusza kalkulacyjnego. Zapraszamy EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.