Czasem zdarza się, że pracując w arkuszu Excel musimy mieć pewne dane stale na widoku. Z myślą o tej potrzebie powstało narzędzie Okno czujki za pomocą którego możemy obserwować dane i formuły zawarte w wybranej przez nas komórce.
Czasem zdarza się, że pracując w arkuszu Excel musimy mieć pewne dane stale na widoku. Z myślą o tej potrzebie powstało narzędzie Okno czujki za pomocą którego możemy obserwować dane i formuły zawarte w wybranej przez nas komórce.
Okno czujki domyślnie pojawia się w okienku, które możemy podpiąć u dołu lub góry arkusza. Narzędzie to śledzi następujące właściwości komórki: arkusz, skoroszyt, nazwa, komórka, formuła i wartość.
Aby skorzystać z Okna czujki, należy wykonać następujące kroki:
Wejdź w zakładkę Formuły i wybierz Okno czujki.
Pojawi się okno w którym należy kliknąć Dodaj czujkę a następnie wybrać na arkuszu interesującą nas komórkę i kliknąć Dodaj.
Po wykonaniu powyższych czynności powinniśmy mieć w oknie czujki podgląd na wybraną przez nas komórkę. Aby zaś usunąć daną czujkę wystarczy na nią kliknąć w Oknie czujki i wybrać Usuń czujkę. Chcąc zmienić położenie okna, wystarczy je przeciągnąć i upuścić w interesujące nas miejsce.
Teraz niezależnie od działań, jakie będziemy wykonywać w arkuszu Excel, Okno czujki z wybraną przez nas komórką będzie dla nas widoczne.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średniozaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.