Czasem zdarza się, że pracując w arkuszu Excel musimy mieć pewne dane stale na widoku. Z myślą o tej potrzebie powstało narzędzie Okno czujki za pomocą którego możemy obserwować dane i formuły zawarte w wybranej przez nas komórce.
Czasem zdarza się, że pracując w arkuszu Excel musimy mieć pewne dane stale na widoku. Z myślą o tej potrzebie powstało narzędzie Okno czujki za pomocą którego możemy obserwować dane i formuły zawarte w wybranej przez nas komórce.
Okno czujki domyślnie pojawia się w okienku, które możemy podpiąć u dołu lub góry arkusza. Narzędzie to śledzi następujące właściwości komórki: arkusz, skoroszyt, nazwa, komórka, formuła i wartość.
Aby skorzystać z Okna czujki, należy wykonać następujące kroki:
Wejdź w zakładkę Formuły i wybierz Okno czujki.
Pojawi się okno w którym należy kliknąć Dodaj czujkę a następnie wybrać na arkuszu interesującą nas komórkę i kliknąć Dodaj.
Po wykonaniu powyższych czynności powinniśmy mieć w oknie czujki podgląd na wybraną przez nas komórkę. Aby zaś usunąć daną czujkę wystarczy na nią kliknąć w Oknie czujki i wybrać Usuń czujkę. Chcąc zmienić położenie okna, wystarczy je przeciągnąć i upuścić w interesujące nas miejsce.
Teraz niezależnie od działań, jakie będziemy wykonywać w arkuszu Excel, Okno czujki z wybraną przez nas komórką będzie dla nas widoczne.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.