Wykresykołowe są jedną z form graficznej prezentacji danych. Wykres ten jest przydatny przy małej ilości danych i służy głównie do ukazania proporcji pomiędzy nimi. Można go używać np. do zobrazowania wyników ankiet.
Wykresykołowe są jedną z form graficznej prezentacji danych. Wykres ten jest przydatny przy małej ilości danych i służy głównie do ukazania proporcji pomiędzy nimi. Można go używać np. do zobrazowania wyników ankiet.
Aby stworzyć wykres kołowy należy wykonać następujące kroki:
Zaznacz dane, które chcesz umieścić w wykresie.
Przejdź do menu i wybierz zakładkę Wstawianie
Z grupy Wykresy wybierz interesujący cię wykres kołowy.
Do wyboru mamy kilka rodzajów wykresów kołowych. Są nimi:
wykres kołowy - pokazuje proporcje całości. Excel oferuje nam ten wykres również w formie 3D.
wykres kołowy kołowego - przenosi część wartości z jednego wykresu do drugiego (przydatne gdy chcemy zwiększyć czytelność małych wartości)
wykres słupkowy kołowego - przenosi część wartości z jednego wykresu kołowego do wykresu słupkowego
wykres pierścieniowy - pokazuje proporcje całości, jest zalecany w przypadku dużej ilości serii związanych z większą sumą
W celu zmiany wyglądu wykresu bądź opcji wyświetlania naszych danych możemy skorzystać z narzędzi w zakładkach Projektowanie i Formatowanie. Alternatywnie można kliknąć na wykres i wybrać konkretną opcję z okienek widocznych obok wykresu.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Excel to doskonałe narzędzie biurowe, księgowe, statystyczne – trzeba tylko znać te funkcje. Uczymy praktycznego stosowania arkusza kalkulacyjnego. Zapraszamy EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.