Wykresykołowe są jedną z form graficznej prezentacji danych. Wykres ten jest przydatny przy małej ilości danych i służy głównie do ukazania proporcji pomiędzy nimi. Można go używać np. do zobrazowania wyników ankiet.
Wykresykołowe są jedną z form graficznej prezentacji danych. Wykres ten jest przydatny przy małej ilości danych i służy głównie do ukazania proporcji pomiędzy nimi. Można go używać np. do zobrazowania wyników ankiet.
Aby stworzyć wykres kołowy należy wykonać następujące kroki:
Zaznacz dane, które chcesz umieścić w wykresie.
Przejdź do menu i wybierz zakładkę Wstawianie
Z grupy Wykresy wybierz interesujący cię wykres kołowy.
Do wyboru mamy kilka rodzajów wykresów kołowych. Są nimi:
wykres kołowy – pokazuje proporcje całości. Excel oferuje nam ten wykres również w formie 3D.
wykres kołowy kołowego – przenosi część wartości z jednego wykresu do drugiego (przydatne gdy chcemy zwiększyć czytelność małych wartości)
wykres słupkowy kołowego – przenosi część wartości z jednego wykresu kołowego do wykresu słupkowego
wykres pierścieniowy – pokazuje proporcje całości, jest zalecany w przypadku dużej ilości serii związanych z większą sumą
W celu zmiany wyglądu wykresu bądź opcji wyświetlania naszych danych możemy skorzystać z narzędzi w zakładkach Projektowanie i Formatowanie. Alternatywnie można kliknąć na wykres i wybrać konkretną opcję z okienek widocznych obok wykresu.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Excel to doskonałe narzędzie biurowe, księgowe, statystyczne – trzeba tylko znać te funkcje. Uczymy praktycznego stosowania arkusza kalkulacyjnego. Zapraszamy EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.