Podczas drukowania arkuszy kalkulacyjnych, nagłówek kolumn wyświetlany jest wyłącznie na pierwszej stronie. Mając dużą ilość kolumn w arkuszu analiza wydruków może być utrudniona bez nagłówków opisujących jakie dane zawiera dana kolumna.
Podczas drukowania arkuszy kalkulacyjnych, nagłówek kolumn wyświetlany jest wyłącznie na pierwszej stronie. Mając dużą ilość kolumn w arkuszu analiza wydruków może być utrudniona bez nagłówków opisujących jakie dane zawiera dana kolumna.
Pomocne w tym wypadku jest powtarzanie tytułu wydruku na każdej stronie.
Oto jak tego dokonać:
W arkuszu, który chcesz wydrukować, na karcie Układ strony kliknij opcję Tytuły wydruku (w zakładce Ustawienia strony).
Pojawi się nowe okienko, w którym trzeba wejść w zakładkę Arkusz, a następnie:
W wierszu U góry powtarzaj wiersze wpisz odwołanie do wierszy, które chcesz umieścić jako tytuł wydruku. Można również zaznaczyć bezpośrednio w arkuszu wiersze, które chcemy powtarzać.
Jeśli chcemy, żeby na każdej stronie powtarzały się informacje zawarte w kolumnach, odwołania do komórek umieścimy w Z lewej powtarzaj kolumny.
Wybierając podgląd wydruku możemy sprawdzić czy Tytuł wydruku rzeczywiście zadziałał.
W przykładzie poniżej widzimy, że nazwy kolumn są zarówno na pierwszej jak i drugiej stronie, czyli tak jak chcieliśmy.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.