Nowelizacja warunków techniczno-budowlanych dla dróg publicznych, ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym

Prawo, projektowanie i praktyka stosowania

Szkolenia - drogownictwo onlineotwartezamkniete

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
13.05.2024
Szkolenie online
950 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci budownictwa drogowego i organy uzgadniające projekty budowlane, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu drogowych projektów budowlanych po zmianach wprowadzonych 21 września 2022 roku do polskiego systemu prawnego.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie nowych pojęć ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • Zmiany w zarządzaniu drogami i zarządzaniu ruchem drogowym po 21 września 2022 roku,
  • Zrozumienie nowych przepisów techniczno-budowlanych dla dróg publicznych wprowadzonych 21 września 2022 roku,
  • Zasady praktycznego stosowania nowego rozporządzenia techniczno-budowlanego,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem dróg po 21 września 2022 roku (konkretne przypadki i typy rozwiązań projektowych),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi organami administracji publicznej,
  • Rola projektanta budownictwa drogowego,
  • Rola organu udzielającego odstępstwa od rozwiązań projektowych,
  • Okresy intertemporalne (przejściowe) w stosowaniu przepisów techniczno-budowlanych rozporządzenia obowiązującego od 21 września 2022 roku,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w uzgadnianiu projektów drogowych,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w występowaniu o decyzje ZRID,
  • Rola organów administracji architektoniczno-budowlanej (Starosta, Wojewoda) po zmianie przepisów dotyczących warunków technicznych,
  • Egzekwowanie prawidłowego sposobu stosowania nowych rozwiązań projektowych po 21 września 2022 roku.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci budownictwa drogowego,
  • Inżynierowie drogownictwa, Inżynierowie konstruktorzy, Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg publicznych,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Starostwa Powiatowe,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Urzędy Wojewódzkie,
  • Pracownicy Ministerstwa Infrastruktury,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych i Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej.

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci budownictwa drogowego i organy uzgadniające projekty budowlane, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu drogowych projektów budowlanych po zmianach wprowadzonych 21 września 2022 roku do polskiego systemu prawnego.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie nowych pojęć ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • Zmiany w zarządzaniu drogami i zarządzaniu ruchem drogowym po 21 września 2022 roku,
  • Zrozumienie nowych przepisów techniczno-budowlanych dla dróg publicznych wprowadzonych 21 września 2022 roku,
  • Zasady praktycznego stosowania nowego rozporządzenia techniczno-budowlanego,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem dróg po 21 września 2022 roku (konkretne przypadki i typy rozwiązań projektowych),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi organami administracji publicznej,
  • Rola projektanta budownictwa drogowego,
  • Rola organu udzielającego odstępstwa od rozwiązań projektowych,
  • Okresy intertemporalne (przejściowe) w stosowaniu przepisów techniczno-budowlanych rozporządzenia obowiązującego od 21 września 2022 roku,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w uzgadnianiu projektów drogowych,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w występowaniu o decyzje ZRID,
  • Rola organów administracji architektoniczno-budowlanej (Starosta, Wojewoda) po zmianie przepisów dotyczących warunków technicznych,
  • Egzekwowanie prawidłowego sposobu stosowania nowych rozwiązań projektowych po 21 września 2022 roku.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci budownictwa drogowego,
  • Inżynierowie drogownictwa, Inżynierowie konstruktorzy, Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg publicznych,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Starostwa Powiatowe,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Urzędy Wojewódzkie,
  • Pracownicy Ministerstwa Infrastruktury,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych i Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej.

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci budownictwa drogowego i organy uzgadniające projekty budowlane, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu drogowych projektów budowlanych po zmianach wprowadzonych 21 września 2022 roku do polskiego systemu prawnego.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie nowych pojęć ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • Zmiany w zarządzaniu drogami i zarządzaniu ruchem drogowym po 21 września 2022 roku,
  • Zrozumienie nowych przepisów techniczno-budowlanych dla dróg publicznych wprowadzonych 21 września 2022 roku,
  • Zasady praktycznego stosowania nowego rozporządzenia techniczno-budowlanego,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem dróg po 21 września 2022 roku (konkretne przypadki i typy rozwiązań projektowych),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi organami administracji publicznej,
  • Rola projektanta budownictwa drogowego,
  • Rola organu udzielającego odstępstwa od rozwiązań projektowych,
  • Okresy intertemporalne (przejściowe) w stosowaniu przepisów techniczno-budowlanych rozporządzenia obowiązującego od 21 września 2022 roku,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w uzgadnianiu projektów drogowych,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w występowaniu o decyzje ZRID,
  • Rola organów administracji architektoniczno-budowlanej (Starosta, Wojewoda) po zmianie przepisów dotyczących warunków technicznych,
  • Egzekwowanie prawidłowego sposobu stosowania nowych rozwiązań projektowych po 21 września 2022 roku.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci budownictwa drogowego,
  • Inżynierowie drogownictwa, Inżynierowie konstruktorzy, Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg publicznych,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Starostwa Powiatowe,
  • Pracownicy organów architektoniczno-budowlanych – Urzędy Wojewódzkie,
  • Pracownicy Ministerstwa Infrastruktury,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych i Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

ZAGADNIENIA WSTĘPNE

  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy o drogach publicznych.
  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym.
  • Powody wprowadzenia nowych warunków techniczno-budowlanych dla dróg publicznych.
  • Przepisy intertemporalne i przejściowe – zasady stosowania regulacji w latach 2022 i 2023.
  • Nowe pojęcie „wytycznych” – miękkie zasady zaleceń projektowych. Wzorce i standardy wiedzy technicznej w zakresie budownictwa drogowego – stosowanie obligatoryjne czy dobrowolne?
  • Traktowanie „wytycznych” w kontekście odwołań od rozstrzygnięć organów
    architektoniczno-budowlanych.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ I
Zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowa definicja „drogi” i „drogi publicznej”.
  • Wpływ definicji „drogi” na procedurę projektowania dróg publicznych.
  • „Droga o nawierzchni twardej” i „droga o nawierzchni gruntowej” – nowe rozwiązania.
  • „Droga dla pieszych” – czy chodniki nadal istnieją?
  • „Przejścia sugerowane” i „urządzenia alternatywne” – jak projektować i jak stosować w praktyce?
  • Usytuowanie ścieżek rowerowych w nowym systemie prawnoprojektowym. Problematyka przejazdów dla rowerzystów – omówienie problemów interpretacyjnych.
  • Projektowanie obszarów uspokojonego ruchu – zasady ruchu urządzeń wspomagających ruch (UWR), urządzeń transportu osobistego (UTO) i hulajnóg elektrycznych (HE).
  • Jezdnie i skrzyżowania po nowelizacji przepisów.
  • Zasady organizacji ruchu drogowego i organizacja ruchu drogowego po nowelizacji przepisów.
  • Definicja „ruchu na drodze” i podstawy jego funkcjonowania.
  • Ustawowe uregulowanie pojęć „geometrii drogi” i „zakresu dostępu do drogi”.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ II:
Zmiany w ustawie o drogach publicznych. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowe rozumienie pojęcia pasa drogowego po nowelizacji przepisów – wielkość, rozmiar, szerokość a linie rozgraniczające. Ewolucja przepisów z lat 2019 – 2022.
  • Pojęcie „zasad wiedzy technicznej”.
  • Nowe pojęcia „zjazdu” i „skrzyżowania”. Relacje dostępności drogi z parametrami technicznymi drogi.
  • „Urządzenia obce” – nowa instytucja czy zmiana interpretacyjna?
  • Urządzenia obce w pasie drogi publicznej.
  • Stosowanie odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych po nowelizacji ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ III
Nowe przepisy techniczno-budowlane z 24 czerwca 2022 roku
(stosowanie od 21 września 2022 roku).

  • Zakres stosowania rozporządzenia – projektowanie, budowa, przebudowa lub użytkowanie dróg publicznych.
  • Co to są „podstawowe warunki” projektowe?
    Wzorce i standardy rekomendowane przez ministra właściwego do spraw transportu.
  • „Cykl życia drogi” – jak rozumieć to pojęcie w kontekście projektowania i użytkowania dróg publicznych?
  • „Trudne warunki” – kiedy istnieją i jak je wykazać?
  • Kto i jak ma uzasadnić „trudne warunki”?
  • „Trudne warunki” a odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.
  • Skrzyżowania i węzły.
  • Nowa definicja „obszaru skrzyżowania” – rezygnacja z pojęcia „obszaru oddziaływania skrzyżowania”.
  • Nowość „urządzeń alternatywnych”:
    • przejścia sugerowane,
    • chodnik poprzeczny,
    • pas neutralny.
  • Elementy składowe drogi.
  • Klasy dróg i prędkości projektowe – problematyka i przypadki z praktyki – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla pieszych, drogi dla pieszych i rowerzystów i pobocza – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla rowerów – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Zjazdy, wyjazdy i wjazdy – prawo, projektowanie i praktyka.
    • likwidacja pojęć „zjazdu indywidualnego” i „zjazdu publicznego”,
    • nowe typy zjazdów: zjazd zwykły, zjazd techniczny i zjazd awaryjny,
    • zjazdy a skrzyżowania; problematyka trudnych warunków.
  • Skrajnie poziome – jezdnia, drogi dla pieszych i rowerzystów i inne. Strefy bez przeszkód.
  • Skrajnie pionowe.
  • Widoczność na skrzyżowania, zjazdach, wjazdach i wyjazdach – nowe warunki i wytyczne.
  • Urządzenia obce i kanały technologiczne.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektow

Powyższy program jest programem ramowym i może ulec niewielkim modyfikacjom w trakcie realizacji programu przez trenera w zależności od potrzeb grupy docelowej.

ZAGADNIENIA WSTĘPNE

  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy o drogach publicznych.
  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym.
  • Powody wprowadzenia nowych warunków techniczno-budowlanych dla dróg publicznych.
  • Przepisy intertemporalne i przejściowe – zasady stosowania regulacji w latach 2022 i 2023.
  • Nowe pojęcie „wytycznych” – miękkie zasady zaleceń projektowych. Wzorce i standardy wiedzy technicznej w zakresie budownictwa drogowego – stosowanie obligatoryjne czy dobrowolne?
  • Traktowanie „wytycznych” w kontekście odwołań od rozstrzygnięć organów
    architektoniczno-budowlanych.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ I
Zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowa definicja „drogi” i „drogi publicznej”.
  • Wpływ definicji „drogi” na procedurę projektowania dróg publicznych.
  • „Droga o nawierzchni twardej” i „droga o nawierzchni gruntowej” – nowe rozwiązania.
  • „Droga dla pieszych” – czy chodniki nadal istnieją?
  • „Przejścia sugerowane” i „urządzenia alternatywne” – jak projektować i jak stosować w praktyce?
  • Usytuowanie ścieżek rowerowych w nowym systemie prawnoprojektowym. Problematyka przejazdów dla rowerzystów – omówienie problemów interpretacyjnych.
  • Projektowanie obszarów uspokojonego ruchu – zasady ruchu urządzeń wspomagających ruch (UWR), urządzeń transportu osobistego (UTO) i hulajnóg elektrycznych (HE).
  • Jezdnie i skrzyżowania po nowelizacji przepisów.
  • Zasady organizacji ruchu drogowego i organizacja ruchu drogowego po nowelizacji przepisów.
  • Definicja „ruchu na drodze” i podstawy jego funkcjonowania.
  • Ustawowe uregulowanie pojęć „geometrii drogi” i „zakresu dostępu do drogi”.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ II:
Zmiany w ustawie o drogach publicznych. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowe rozumienie pojęcia pasa drogowego po nowelizacji przepisów – wielkość, rozmiar, szerokość a linie rozgraniczające. Ewolucja przepisów z lat 2019 – 2022.
  • Pojęcie „zasad wiedzy technicznej”.
  • Nowe pojęcia „zjazdu” i „skrzyżowania”. Relacje dostępności drogi z parametrami technicznymi drogi.
  • „Urządzenia obce” – nowa instytucja czy zmiana interpretacyjna?
  • Urządzenia obce w pasie drogi publicznej.
  • Stosowanie odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych po nowelizacji ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ III
Nowe przepisy techniczno-budowlane z 24 czerwca 2022 roku
(stosowanie od 21 września 2022 roku).

  • Zakres stosowania rozporządzenia – projektowanie, budowa, przebudowa lub użytkowanie dróg publicznych.
  • Co to są „podstawowe warunki” projektowe?
    Wzorce i standardy rekomendowane przez ministra właściwego do spraw transportu.
  • „Cykl życia drogi” – jak rozumieć to pojęcie w kontekście projektowania i użytkowania dróg publicznych?
  • „Trudne warunki” – kiedy istnieją i jak je wykazać?
  • Kto i jak ma uzasadnić „trudne warunki”?
  • „Trudne warunki” a odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.
  • Skrzyżowania i węzły.
  • Nowa definicja „obszaru skrzyżowania” – rezygnacja z pojęcia „obszaru oddziaływania skrzyżowania”.
  • Nowość „urządzeń alternatywnych”:
    • przejścia sugerowane,
    • chodnik poprzeczny,
    • pas neutralny.
  • Elementy składowe drogi.
  • Klasy dróg i prędkości projektowe – problematyka i przypadki z praktyki – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla pieszych, drogi dla pieszych i rowerzystów i pobocza – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla rowerów – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Zjazdy, wyjazdy i wjazdy – prawo, projektowanie i praktyka.
    • likwidacja pojęć „zjazdu indywidualnego” i „zjazdu publicznego”,
    • nowe typy zjazdów: zjazd zwykły, zjazd techniczny i zjazd awaryjny,
    • zjazdy a skrzyżowania; problematyka trudnych warunków.
  • Skrajnie poziome – jezdnia, drogi dla pieszych i rowerzystów i inne. Strefy bez przeszkód.
  • Skrajnie pionowe.
  • Widoczność na skrzyżowania, zjazdach, wjazdach i wyjazdach – nowe warunki i wytyczne.
  • Urządzenia obce i kanały technologiczne.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektow

Powyższy program jest programem ramowym i może ulec niewielkim modyfikacjom w trakcie realizacji programu przez trenera w zależności od potrzeb grupy docelowej.

ZAGADNIENIA WSTĘPNE

  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy o drogach publicznych.
  • Powody wprowadzenia zmian w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym.
  • Powody wprowadzenia nowych warunków techniczno-budowlanych dla dróg publicznych.
  • Przepisy intertemporalne i przejściowe – zasady stosowania regulacji w latach 2022 i 2023.
  • Nowe pojęcie „wytycznych” – miękkie zasady zaleceń projektowych. Wzorce i standardy wiedzy technicznej w zakresie budownictwa drogowego – stosowanie obligatoryjne czy dobrowolne?
  • Traktowanie „wytycznych” w kontekście odwołań od rozstrzygnięć organów
    architektoniczno-budowlanych.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ I
Zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowa definicja „drogi” i „drogi publicznej”.
  • Wpływ definicji „drogi” na procedurę projektowania dróg publicznych.
  • „Droga o nawierzchni twardej” i „droga o nawierzchni gruntowej” – nowe rozwiązania.
  • „Droga dla pieszych” – czy chodniki nadal istnieją?
  • „Przejścia sugerowane” i „urządzenia alternatywne” – jak projektować i jak stosować w praktyce?
  • Usytuowanie ścieżek rowerowych w nowym systemie prawnoprojektowym. Problematyka przejazdów dla rowerzystów – omówienie problemów interpretacyjnych.
  • Projektowanie obszarów uspokojonego ruchu – zasady ruchu urządzeń wspomagających ruch (UWR), urządzeń transportu osobistego (UTO) i hulajnóg elektrycznych (HE).
  • Jezdnie i skrzyżowania po nowelizacji przepisów.
  • Zasady organizacji ruchu drogowego i organizacja ruchu drogowego po nowelizacji przepisów.
  • Definicja „ruchu na drodze” i podstawy jego funkcjonowania.
  • Ustawowe uregulowanie pojęć „geometrii drogi” i „zakresu dostępu do drogi”.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ II
Zmiany w ustawie o drogach publicznych. Prawo, projektowanie i praktyka.

  • Nowe rozumienie pojęcia pasa drogowego po nowelizacji przepisów – wielkość, rozmiar, szerokość a linie rozgraniczające. Ewolucja przepisów z lat 2019 – 2022.
  • Pojęcie „zasad wiedzy technicznej”.
  • Nowe pojęcia „zjazdu” i „skrzyżowania”. Relacje dostępności drogi z parametrami technicznymi drogi.
  • „Urządzenia obce” – nowa instytucja czy zmiana interpretacyjna?
  • Urządzenia obce w pasie drogi publicznej.
  • Stosowanie odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych po nowelizacji ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektowe

CZĘŚĆ III
Nowe przepisy techniczno-budowlane z 24 czerwca 2022 roku
(stosowanie od 21 września 2022 roku).

  • Zakres stosowania rozporządzenia – projektowanie, budowa, przebudowa lub użytkowanie dróg publicznych.
  • Co to są „podstawowe warunki” projektowe?
    Wzorce i standardy rekomendowane przez ministra właściwego do spraw transportu.
  • „Cykl życia drogi” – jak rozumieć to pojęcie w kontekście projektowania i użytkowania dróg publicznych?
  • „Trudne warunki” – kiedy istnieją i jak je wykazać?
  • Kto i jak ma uzasadnić „trudne warunki”?
  • „Trudne warunki” a odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.
  • Skrzyżowania i węzły.
  • Nowa definicja „obszaru skrzyżowania” – rezygnacja z pojęcia „obszaru oddziaływania skrzyżowania”.
  • Nowość „urządzeń alternatywnych”:
    • przejścia sugerowane,
    • chodnik poprzeczny,
    • pas neutralny.
  • Elementy składowe drogi.
  • Klasy dróg i prędkości projektowe – problematyka i przypadki z praktyki – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla pieszych, drogi dla pieszych i rowerzystów i pobocza – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Drogi dla rowerów – prawo, projektowanie i praktyka.
  • Zjazdy, wyjazdy i wjazdy – prawo, projektowanie i praktyka.
    • likwidacja pojęć „zjazdu indywidualnego” i „zjazdu publicznego”,
    • nowe typy zjazdów: zjazd zwykły, zjazd techniczny i zjazd awaryjny,
    • zjazdy a skrzyżowania; problematyka trudnych warunków.
  • Skrajnie poziome – jezdnia, drogi dla pieszych i rowerzystów i inne. Strefy bez przeszkód.
  • Skrajnie pionowe.
  • Widoczność na skrzyżowania, zjazdach, wjazdach i wyjazdach – nowe warunki i wytyczne.
  • Urządzenia obce i kanały technologiczne.

Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy; przykłady projektow

Powyższy program jest programem ramowym i może ulec niewielkim modyfikacjom w trakcie realizacji programu przez trenera w zależności od potrzeb grupy docelowej.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - drogownictwo

2024-05-09
09 maja 2024
2024-05-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie ma na celu omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

2024-05-13
13 maja 2024
2024-05-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

2024-05-13
13 maja 2024
2024-05-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.