Projektowanie, opiniowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu

Prawo, projektowanie i praktyka

Szkolenia - drogownictwo onlineotwartezamkniete

Szkolenie ma na celu omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Nadrzędny cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie zasad wykonywanie projektów stałej organizacji ruchu,
  • Zasady wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem stałej organizacji ruchu (konkretne przypadki i typy projektów stałej organizacji ruchu),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi podmiotami przy zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola projektanta organizacji ruchu w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola organu zarządzającego ruchem na drodze w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Dopuszczalne zmiany przy wprowadzeniu zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Niezgodność zatwierdzonej stałej organizacji ruchu z wprowadzoną organizacją ruchu,
  • Odpowiedzialność zarządcy drogi, organu zarządzającego ruchem na drodze i projektanta przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Egzekwowanie prawidłowego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci organizacji ruchu,
  • Inżynierowie drogownictwa,
  • Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów administracji publicznych – organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Osoby wdrażające stałe zmiany w organizacji ruchu,
  • Wnioskodawcy zmian w stałej organizacji ruchu,
  • Organizatorzy imprez w pasie drogi publicznej,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej,

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci organizacji ruchu oraz inżynierowie ruchu, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu dokumentacji projektów organizacji ruchu.

Nadrzędny cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie zasad wykonywanie projektów stałej organizacji ruchu,
  • Zasady wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem stałej organizacji ruchu (konkretne przypadki i typy projektów stałej organizacji ruchu),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi podmiotami przy zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola projektanta organizacji ruchu w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola organu zarządzającego ruchem na drodze w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Dopuszczalne zmiany przy wprowadzeniu zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Niezgodność zatwierdzonej stałej organizacji ruchu z wprowadzoną organizacją ruchu,
  • Odpowiedzialność zarządcy drogi, organu zarządzającego ruchem na drodze i projektanta przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Egzekwowanie prawidłowego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci organizacji ruchu,
  • Inżynierowie drogownictwa,
  • Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów administracji publicznych – organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Osoby wdrażające stałe zmiany w organizacji ruchu,
  • Wnioskodawcy zmian w stałej organizacji ruchu,
  • Organizatorzy imprez w pasie drogi publicznej,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej,

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci organizacji ruchu oraz inżynierowie ruchu, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu dokumentacji projektów organizacji ruchu.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. „Zatwierdzenie” projektu stałej organizacji ruchu a „procedura” zmiany organizacji ruchu na drodze.

2. Podmioty opiniujące projekty organizacji ruchu w procedurze zmiany stałej organizacji ruchu:

  • Podmioty ustawowe,
  • Podmioty pozaustawowe,
  • Podmioty spoza kręgu organów administracji publicznej

3. Rodzaje zatwierdzeń projektów stałej organizacji ruchu:

  • W całości ze zmianami/bez zmian,
  • W części ze zmianami/bez zmian,
  • z wpisaniem uwag dotyczących wprowadzenia organizacji ruchu,

4. Odpowiedzialność przy projektowaniu stałej organizacji ruchu:

  • Odpowiedzialność pracowników zarządcy drogi,
  • Odpowiedzialność pracowników organu zarządzającego ruchem,
  • Odpowiedzialność projektanta organizacji ruchu,
  • Odpowiedzialność innych jednostek.

5. „Kolizje” przy projektowaniu stałej organizacji ruchu – „zachodzące” zmiany stałej organizacji ruchu,

6. „Duplikowanie” projektów stałej organizacji ruchu – rozwiązywanie problematyki

7. Legalność znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście skutecznego wprowadzenia stałej organizacji ruchu.

8. Projektowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu – kwestie projektowe.

  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków ostrzegawczych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków zakazu/nakazu – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków informacyjnych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków kierunku i miejscowości – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków uzupełniających i znaków dodatkowych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie tabliczek do znaków drogowych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków poziomych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – prawo, projektowanie i praktyka.

9. Sposoby rozwiązywania nieścisłości występujących w przepisach:

  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002,
  • ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • ustawy o drogach publicznych, przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu.

10. Szczegółowe analizy przypadków i rozwiązania dotyczące projektowania/zatwierdzania stałej organizacji ruchu:

  • zasady stosowania regulacji art. 25 ustawy o drogach publicznych przy zmianach stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach,
  • zasady stosowania znaków miejscowości E – 17a i obszaru zabudowanego D – 42 (kwestie sporne),
  • zasady stosowania znaków D – 15 i P – 17 (projektowanie przystanków autobusowych),
  • zasady tworzenia obszarów objętych znakami B – 5/B – 18 (zakaz ruchu pojazdów ciężarowych lub o określonej masie całkowitej) i stosowanie tabliczek pod znakami B – 5/B – 18,
  • zasady stosowania znaków E – 22a/b/c (drogowe szlaki turystyczne/obiekty turystyczne) oraz problematyka projektowania/zatwierdzania projektów organizacji ruchu,
  • zasady tworzenia stref ograniczonej prędkości TEMPO „30” – problematyka stosowania znaków B – 43/B – 44,
  • stosowanie progów zwalniających (U – 16 a/b/c/d) oraz progów podrzutowych (U – 17) na drogach publicznych i drogach wewnętrznych,
  • zasady projektowania i zatwierdzania przejść dla pieszych – problematyka stosowania znaków D – 6, P – 14, P – 10 i innych,
  • zasady oznakowania skrzyżowań za pomocą znaków poziomych P – 7a i P – 13,
  • problematyka projektowania „kontraruchu” rowerowego i „kontrapasu” rowerowego – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady projektowania miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania w obrębie miast na prawach powiatu – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady stosowanie tabliczek E – 15, E – 16 i T – 34 na drogach krajowych, drogach ekspresowych i autostradach,
  • zasady stosowania treści na tabliczkach uzupełniających pod znakami B – 1/B – 35, B – 36,
  • zasady oznakowania węzłów na autostradach i drogach ekspresowych – problematyka dopuszczalnych prędkości i organizacji ruchu.

11. Rola organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach w prawidłowej ocenie organizacji ruchu drogowgo.

12. Zatwierdzanie organizacji ruchu – w całości, w części, ze zmianami.

13. Relacje: organ zarządzający ruchem na drodze – zarządca drogi publicznej.

14. Podmioty uprawnione do wydawania zatwierdzeń organizacji ruchu.

15. Kwalifikacja prawna zatwierdzeń organizacji ruchu.

16. Zakres obowiązywania zatwierdzeń stałej organizacji ruchu.
Nadzór w zarządzaniu ruchem na drogach.

17. Relacje nadzoru w zarządzaniu ruchem na drogach do kontroli organizacji ruchu drogowego.

18. Kontrola zarządzającego ruchem na drogach a działania organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

19. Spory w zakresie projektowanej i istniejącej organizacji ruchu.

20. Spory rozstrzygane przez organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

21. Spory rozstrzygane przez sądy administracyjne z zakresu organizacji ruchu drogowego

  • Spory dotyczące rozwiązań projektowych,
  • Spory dotyczące odrzuceń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące zatwierdzeń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące rozstrzygnięć organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

1. „Zatwierdzenie” projektu stałej organizacji ruchu a „procedura” zmiany organizacji ruchu na drodze.

2. Podmioty opiniujące projekty organizacji ruchu w procedurze zmiany stałej organizacji ruchu:

  • Podmioty ustawowe,
  • Podmioty pozaustawowe,
  • Podmioty spoza kręgu organów administracji publicznej

3. Rodzaje zatwierdzeń projektów stałej organizacji ruchu:

  • W całości ze zmianami/bez zmian,
  • W części ze zmianami/bez zmian,
  • z wpisaniem uwag dotyczących wprowadzenia organizacji ruchu,

4. Odpowiedzialność przy projektowaniu stałej organizacji ruchu:

  • Odpowiedzialność pracowników zarządcy drogi,
  • Odpowiedzialność pracowników organu zarządzającego ruchem,
  • Odpowiedzialność projektanta organizacji ruchu,
  • Odpowiedzialność innych jednostek.

5. „Kolizje” przy projektowaniu stałej organizacji ruchu – „zachodzące” zmiany stałej organizacji ruchu,

6. „Duplikowanie” projektów stałej organizacji ruchu – rozwiązywanie problematyki

7. Legalność znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście skutecznego wprowadzenia stałej organizacji ruchu.

8. Projektowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu – kwestie projektowe.

  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków ostrzegawczych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków zakazu/nakazu – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków informacyjnych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków kierunku i miejscowości – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków uzupełniających i znaków dodatkowych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie tabliczek do znaków drogowych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków poziomych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – prawo, projektowanie i praktyka.

9. Sposoby rozwiązywania nieścisłości występujących w przepisach:

  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002,
  • ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • ustawy o drogach publicznych, przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu.

10. Szczegółowe analizy przypadków i rozwiązania dotyczące projektowania/zatwierdzania stałej organizacji ruchu:

  • zasady stosowania regulacji art. 25 ustawy o drogach publicznych przy zmianach stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach,
  • zasady stosowania znaków miejscowości E – 17a i obszaru zabudowanego D – 42 (kwestie sporne),
  • zasady stosowania znaków D – 15 i P – 17 (projektowanie przystanków autobusowych),
  • zasady tworzenia obszarów objętych znakami B – 5/B – 18 (zakaz ruchu pojazdów ciężarowych lub o określonej masie całkowitej) i stosowanie tabliczek pod znakami B – 5/B – 18,
  • zasady stosowania znaków E – 22a/b/c (drogowe szlaki turystyczne/obiekty turystyczne) oraz problematyka projektowania/zatwierdzania projektów organizacji ruchu,
  • zasady tworzenia stref ograniczonej prędkości TEMPO „30” – problematyka stosowania znaków B – 43/B – 44,
  • stosowanie progów zwalniających (U – 16 a/b/c/d) oraz progów podrzutowych (U – 17) na drogach publicznych i drogach wewnętrznych,
  • zasady projektowania i zatwierdzania przejść dla pieszych – problematyka stosowania znaków D – 6, P – 14, P – 10 i innych,
  • zasady oznakowania skrzyżowań za pomocą znaków poziomych P – 7a i P – 13,
  • problematyka projektowania „kontraruchu” rowerowego i „kontrapasu” rowerowego – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady projektowania miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania w obrębie miast na prawach powiatu – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady stosowanie tabliczek E – 15, E – 16 i T – 34 na drogach krajowych, drogach ekspresowych i autostradach,
  • zasady stosowania treści na tabliczkach uzupełniających pod znakami B – 1/B – 35, B – 36,
  • zasady oznakowania węzłów na autostradach i drogach ekspresowych – problematyka dopuszczalnych prędkości i organizacji ruchu.

11. Rola organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach w prawidłowej ocenie organizacji ruchu drogowgo.

12. Zatwierdzanie organizacji ruchu – w całości, w części, ze zmianami.

13. Relacje: organ zarządzający ruchem na drodze – zarządca drogi publicznej.

14. Podmioty uprawnione do wydawania zatwierdzeń organizacji ruchu.

15. Kwalifikacja prawna zatwierdzeń organizacji ruchu.

16. Zakres obowiązywania zatwierdzeń stałej organizacji ruchu.
Nadzór w zarządzaniu ruchem na drogach.

17. Relacje nadzoru w zarządzaniu ruchem na drogach do kontroli organizacji ruchu drogowego.

18. Kontrola zarządzającego ruchem na drogach a działania organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

19. Spory w zakresie projektowanej i istniejącej organizacji ruchu.

20. Spory rozstrzygane przez organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

21. Spory rozstrzygane przez sądy administracyjne z zakresu organizacji ruchu drogowego

  • Spory dotyczące rozwiązań projektowych,
  • Spory dotyczące odrzuceń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące zatwierdzeń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące rozstrzygnięć organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - drogownictwo

2024-04-22
22 kwietnia 2024
2024-04-22
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie jest w szczególności dedykowane dla pracowników zarządców dróg publicznych, którzy wnioskują w trybie ZRID, w trybie zgłoszenia prowadzenia robót lub w trybie pozwolenia na budowę o przebudowę geometrii dróg publicznych po zmianach przepisów z dnia 21 września 2022 roku.

2024-05-13
13 maja 2024
2024-05-13
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy zajmowaniu pasa drogowego.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.