Szkolenie online
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.
W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.
Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.
Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.
Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.
Podstawowym celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi, stanowiącymi podstawę realizacji inwestycji drogowych i ich zastosowanie w praktyce. Rezultatem tego szkolenia, będzie zdobycie wiedzy o tym jak powinien być przygotowany i zrealizowany, drogowy proces inwestycyjny.
1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.
2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.
3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).
4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?
6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.
7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:
8. Analiza orzecznictwa.
9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:
12. Analiza orzecznictwa.
13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?
16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.
17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.
18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.
19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.
20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.
22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.
23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.
25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.
26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.
27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.
28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:
29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.
31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.
32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).
34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.
35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.
36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:
37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.
38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.
39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).
40. Analiza orzecznictwa.
41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.
2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.
3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).
4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?
6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.
7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:
8. Analiza orzecznictwa.
9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:
12. Analiza orzecznictwa.
13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?
16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.
17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.
18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.
19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.
20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.
22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.
23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.
25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.
26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.
27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.
28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:
29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.
31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.
32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).
34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.
35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.
36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:
37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.
38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.
39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).
40. Analiza orzecznictwa.
41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
1. Decyzje zezwalające na realizacje inwestycję drogową (ZRID) – ogólna charakterystyka.
2. Zmiany w przepisach „specustawy drogowej” (ZRID) po nowelizacji ustawy Prawo Budowlane po 19 września 2020 roku.
3. Zakres stosowania specustawy drogowej (ZRID).
4. Relacje wnioskodawcy i organu orzekającego w sprawie wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
5. Zawiadamianie stron postepowania w postępowaniach ZRID – aktywny udział czy bierne obserwowanie?
6. Zawiadomienie a zaskoczenie stron postępowania – rozwiązania legislacyjne.
7. Szczegółowe omówienie treści wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem zmian ustawy Prawo Budowlane 2020:
8. Analiza orzecznictwa.
9. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
10. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
11. Dodatkowe opinie do wniosku o ZRID:
12. Analiza orzecznictwa.
13. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
14. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów w sprawie kompletowania wniosków ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
15. Aktualność uzgodnień w procedurze ZRID – data ważności uzgodnień a data wydania decyzji
ZRID?
16. Zmiany nieistotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID.
17. Zmiany istotne w rozwiązaniach projektowych w trakcie realizacji inwestycji ZRID – z uwzględnieniem nowelizacji Prawa Budowlanego 2020.
18. Rozumienie pojęć „linie podziału nieruchomości” i „linie rozgraniczające teren”.
19. Skutki niewłaściwego podziału nieruchomości w procedurze ZRID – konsekwencji cywilnoprawne i administracyjnoprawne.
20. Relacja przepisów ustawy o ochronie przyrody do wycinki drzew i krzewów – postępowania wznowieniowe i wzruszanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
21. Zajęcia terenów kolejowych i terenów wód płynących – problematyka interpretacyjna i praktyczna w procedurze ZRID.
22. Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – znaczenie i wpływ na ruch drogowy.
23. Postępowania poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych – urządzenia zlokalizowane w pasie drogi publicznej a procedura ZRID. Wpływ procedury ZRID na wydawane decyzje lokalizacyjne i decyzje na umieszczenie urządzeń w pasie drogi publicznej.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
24. Decyzje ZRID a prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – analiza przepisów ustawy Prawo Budowlane 2020.
25. Decyzje ZRID a wywłaszczanie gruntów pod drogę publiczną – problematyka „statusu” terenu pod drogą.
26. Konflikty administracyjnoprawne z innymi zarządcami dróg w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych w obszarach objętych inwestycją drogową w trybie ZRID.
27. Spóźnione reakcje zarządców dróg i brak przepływu informacji – aspekty formalnoprawne ustalania granic pasa drogi publicznej.
28. Obstrukcje w realizacjach inwestycji drogowych:
29. Relacje specustawy drogowej ZRID do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
30. Nakładanie dodatkowych obowiązków w procedurze ZRID – praktyka a ‘ustawowy’ czas trwania procedury ZRID.
31. Elementy obligatoryjne decyzji ZRID – najczęstsze błędy i uchybienia.
32. Omówienie wybranych przykładowych decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
33. Procedury odwoławcze od decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych (ZRID).
34. Zasady nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.
35. Rygor natychmiastowej wykonalności a zmiana statusu prawnego własności nieruchomości.
36. Różnice formalnoprawne w decyzjach ZRID:
37. Wstrzymanie wykonania decyzji ZRID przez organ drugiej instancji i Wojewódzki Sąd Administracyjny.
38. Niewzruszalność decyzji ZRID – inne drogi odszkodowawcze.
39. Zasady wypłaty odszkodowań przy wywłaszczeniu nieruchomości – rola zarządcy drogi publicznej (w tym tryby specjalne).
40. Analiza orzecznictwa.
41. Analiza interpretacji Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju.
42. Bieżąca praktyka i relacje praktyki do przepisów „specustawy drogowej” ZRID.
[Dyskusja, przykłady z praktyki/kazusy]
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy zajmowaniu pasa drogowego.
Granice zarządzania ruchem na drogach, decyzja na zajęcie pasa drogowego, projekt czasowej organizacji ruchu, podmioty uprawnione, postepowanie w sprawie zmiany czasowej organizacji ruchu. Zapraszamy na szkolenie Organizacja robót w pasie drogi publicznej.
ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.