Różnorodność może być siłą, może być też słabością. To zależy od Ciebie

Zarządzanie różnorodnością

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

Różnorodne zespoły są bardziej efektywne i innowacyjne niż homogeniczne. Płeć, wiek, wykształcenie, wiedza, umiejętności i kompetencje, system wartości, kultura - organizacja skorzysta na różnorodności pracowników, kiedy da im szansę na wykorzystanie potencjału, wymianę i dzielenie się wiedzą. Kluczowe jest zrozumienie różnic i efektywne zarządzanie różnorodnością.

IDEA SZKOLENIA

Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.

Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.

W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością. Wymusza to na nas nauczenie się umiejętności zarządzania różnorodnością w przedsiębiorstwie.

Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Wyzwaniem dla menedżera, zarządzającego różnorodnym zespołem jest zrozumienie i akceptowanie różnic pomiędzy członkami zespołów, skuteczna komunikacja wewnętrzna, przezwyciężanie stereotypów i uprzedzeń (własnych oraz członków zespołu) oraz budowanie kultury szacunku i akceptacji różnorodności.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:

  • Efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału
  • Praktyk z zakresu Diversity & Inclusion w organizacjach odnoszących sukcesy
  • Efektywnej komunikacji w różnorodnych zespołach
  • Specyfiki różnic wynikających z wieku, płci, wykształcenia, postawy, kultury itd.
  • Kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic
  • Przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic
  • Uświadomienia sobie "nieświadomego uprzedzenia" (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji
  • Przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów
  • Tworzenia możliwości transferu kompetencji, dzielenia się know-how i zarządzania wiedzą w różnorodnym zespole
  • Wdrażania rozwiązań sprzyjających równemu traktowaniu
  • Budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników
  • Wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).

 

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Z przeprowadzonego badania Clinton Global Initiative University wynika, że pokolenie Y i Z jest wyjątkowo sprawne w obsłudze problemów społecznych. W porównaniu z rodzicami, są bardziej kreatywni (81 do 19%), otwarci (81 do 19%), i innowacyjni (79 do 21% ).
Szkolenie związane z:
  • Zarządzanie różnorodnością
  • CSR
  • Szkolenie
  • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
  • Zarządzanie różnorodnością szkolenie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Nie ma wyznaczonego terminu szkolenia?
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    To szkolenie nie ma wyznaczonego terminu
    Zapytaj o najbliższy termin szkolenia albo zostaw wiadomość a przypomnimy o nim gdy pojawi się nowy termin.

    Możesz również wyszukać na naszej stronie szkolenie o podobnym temacie i ustalonym terminie.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z firmą szkoleniową nr 1 w Polsce.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wprowadzenie

    • Wymiary różnorodności
      • Osobowość
      • Tożsamość pierwotna
      • Tożsamość wtórna
      • Organizacyjna
    • Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
    • Korzyści wynikające z różnorodności - dla organizacji oraz dla pracowników
    • Dobre praktyki - przegląd wg raportów McKinsey i BCG

    2. Regulacje

    • Jak mierzyć różnorodność w organizacji
    • Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
    • Obszary wrażliwe na różnorodność:
      • Strategiczne zarządzanie różnorodnością
      • Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
      • Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
      • Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
      • Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
      • Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
    • Wytyczne polityki równego traktowania
    • Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)

    3. Wyzwania zarządzania różnorodnością

    • Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
      • Różnicami pokoleń
      • Płci
      • Wykształcenia
      • Kultury i pochodzenia etnicznego
    • Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy

    4. Ćwiczenia praktyczne - moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic

    • Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
    • Ćwiczenia mające na celu:
      • Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
      • Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
      • Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
      • Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
      • Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi

    5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności

    • Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością - obszary:
      • Rekrutacja
      • Szkolenia i rozwój,
      • Elastyczne formy pracy
      • Dostęp do awansu
      • Wynagrodzenia
      • Ergonomia i organizacja pracy
      • Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników
       

    6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie

    • Diagnoza sytuacji wyjściowej
    • Szanse i zagrożenia - rozpoznanie nieprawidłowości
    • Zasoby i możliwości - wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
    • Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)

     

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy
    • Redukcja kosztów wynikających z niewykorzystywania potencjału różnorodnych pracowników
    • Obniżenie kosztów związanych z absencją i fluktuacją
    • Innowacyjność dzięki wykorzystywaniu potencjału różnorodnego zespołu
    • Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej
    • Wizerunek odpowiedzialnie społecznej organizacji
    • Większa efektywność dzięki zniwelowaniu barier i trudności w zarządzaniu różnorodnym zespołem

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • Wiedza na temat różnorodności i zarządzania różnorodnością
    • Poznanie i umiejętność wdrażania rozwiązań sprzyjających inkluzji i równemu traktowaniu
    • Znajomość własnych przekonań i ukrytych uprzedzeń oraz umiejętność niwelowania barier
    • Umiejętność zarządzania różnorodnym zespołem
    • Umiejętność tworzenia przyjaznego miejsca pracy, doceniającego różnorodność
    • Umiejętność wykorzystywania różnorodności dla tworzenia innowacyjnych rozwiązań
    • Zaplanowanie i zaprojektowanie możliwej do wdrożenia w organizacji strategii zarządzania różnorodnością.

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • Lepsza identyfikacja pracownika z organizacją
    • Wyższa wydajność, motywacja i zaangażowanie zespołów
    • Większa innowacyjność pracowników
    • Większa efektywność pracy
    • Lepsza atmosfera pracy, sprzyjająca rozwojowi

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Ilona Ziętkowska

    Project Manager
    tel.: +48 (22) 266 02 37
    tel. kom:. +48 517 081 300

    i.zietkowska@projektgamma.pl
    Ilona Ziętkowska

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    Zarządzanie różnorodnością

    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
    Firma
    Osoba prywatna
    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

    Warunki zgłoszenia

    1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
    2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
    3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
    4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
    5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
      a) lista uczestników będzie już zamknięta,
      b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
    6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
    7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
    8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
    9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
    10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
    11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
    12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
    13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
    14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
    Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

    Szkolenia otwarte: Menedżerskie

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2019-11-25
    25 listopada 2019 -26 listopada 2019
    2019-11-26
    Wrocław Wrocław
    9 grudnia 2019 -10 grudnia 2019
    Warszawa
    Modele przywództwa zakładają, że  podstawową metod wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany przez  podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu menedżera / lidera.
    2019-11-26
    26 listopada 2019 -27 listopada 2019
    2019-11-27
    Warszawa Warszawa
    Badanie Gallupa wskazało, że każdy z nas ma 5 kluczowych talentów ze zbioru 34. Poznaj własne talenty i zacznij zarządzać, organizować pracę, komunikować się eksploatując swoje mocne strony. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie talentami wg Gallupa.
    2019-11-28
    28 listopada 2019 -29 listopada 2019
    2019-11-29
    Warszawa Warszawa
    Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych rozwiązań, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie. Szkolenie będzie miało w dużej mierze charakter praktyczny, każdy z modułów zawiera ćwiczenia warsztatowe.
    2019-12- 5
    5 grudnia 2019 - 6 grudnia 2019
    2019-12- 6
    Warszawa Warszawa
    Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.
    2019-12- 9
    9 grudnia 2019 -10 grudnia 2019
    2019-12-10
    Warszawa Warszawa
    Czy przywództwa można się uczyć? Czy istnieją sposoby, aby stawać się coraz lepszym i skuteczniejszym liderem? Tak, pod warunkiem, że posiada się dostęp do unikalnej, fachowej wiedzy na ten temat, którą zapewnia leadership szkolenie. Inwestując swój czas i pieniądze w warsztaty biznesowe z Jackiem Rozenkiem spodziewaj się zysku z inwestycji i maksymalizacji satysfakcji.
    2019-12-12
    12 grudnia 2019 -13 grudnia 2019
    2019-12-13
    Warszawa Warszawa
    Zespoły rozproszone to codzienność wielu firm. Mimo coraz doskonalszych narzędzi do komunikacji i zarządzania projektem wirtualna współpraca i kierowanie zespołem rozproszonym to wciąż wyzwanie. Szkolenie uczy jak pracować w zespole rozproszonym, by skorzystać z wszystkich benefitów pracy zdalnej.
    2019-12-16
    16 grudnia 2019 -17 grudnia 2019
    2019-12-17
    Warszawa Warszawa
    Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
    2019-12-18
    18 grudnia 2019 -19 grudnia 2019
    2019-12-19
    Warszawa Warszawa
    Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.