Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete
Delegowanie pracy się sprawdza, nadzorowanie osoby delegującej pracę, sprawdza się jeszcze bardziej
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
20.03.2024 - 21.03.2024
10.00 - 14.00
Szkolenie online
1500 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Motywowanie pracowników szkolenie – Celem jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:

  • możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
  • optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, Firmy itp.)
  • uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej (zarządzanie czasem)
  • dobieranie narzędzi menedżerskich do sytuacji, w której jest pracownik (poziom zaangażowania, motywacji, kompetencji, emocjonalność)

Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:

  • Planowanie pracy własnej i podwładnych – podstawą planowania jest nadawanie priorytetów.  Samo nadawanie priorytetów to obszar zarządzania czasem (np. matryca Eisenhowera). Na szkoleniu skoncentrujemy się na tym, w jaki sposób komunikować priorytety tak, aby praca zespołu koncentrowała się na najważniejszych zadaniach.
  • Delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie – rozumiane jako podział zadań na te, którymi kierownik powinien zająć się sam oraz przyporządkowanie do pozostałych zadań odpowiedniej osoby oraz metody delegowania czynności. Sięgamy tu do metodologii Kena Blancharda oraz zarządzania czasem przez zadania i cele.
  • Motywowanie i zaangażowanie pracowników – uczestnicy szkolenia zarządzanie zespołem dowiedzą się jakie znaczenie w motywowaniu odgrywają potrzeby psychologiczne, nauczą się dopasowywać wzmacnianie pracownika do jego dojrzałości i poziomu zaangażowania, stosować prezentowane na szkoleniu techniki w pracy, podczas prowadzenia rozmów.
  • Prowadzenie rozmów pracowniczych – podsumowujących, udzielających informacji zwrotnej, mobilizujących przy wykorzystaniu nowoczesnych metodologii – model Pinka motywacji 3.0, FUO, metody Z, uwzględniając specyfikę pokoleniową (X,Y,Z)

Wszystkie powyższe moduły szkolenia z zarządzania bazują na jednym wspólnym mianowniku – zadaniowego, efektywnego  podejścia do wykonywania obowiązków – zarówno na poziomie osobistym jak również zespołowym. W taki sposób możemy również zdefiniować cel szkolenia. Klucz do sukcesu to zarządzanie zespołem, czyli  sztuka motywowania i delegowania pracowników.

Celem szkolenia jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:

  • możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
  • optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, Firmy itp.)
  • uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej (zarządzanie czasem)
  • dobieranie narzędzi menedżerskich do sytuacji, w której jest pracownik (poziom zaangażowania, motywacji, kompetencji, emocjonalność)

Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:

  • Planowanie pracy własnej i podwładnych – podstawą planowania jest nadawanie priorytetów.  Samo nadawanie priorytetów to obszar zarządzania czasem (np. matryca Eisenhowera). Na szkoleniu skoncentrujemy się na tym, w jaki sposób komunikować priorytety tak, aby praca zespołu koncentrowała się na najważniejszych zadaniach.
  • Delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie – rozumiane jako podział zadań na te, którymi kierownik powinien zająć się sam oraz przyporządkowanie do pozostałych zadań odpowiedniej osoby oraz metody delegowania czynności. Sięgamy tu do metodologii Kena Blancharda oraz zarządzania czasem przez zadania i cele.
  • Motywowanie i zaangażowanie pracowników – uczestnicy szkolenia zarządzanie zespołem dowiedzą się jakie znaczenie w motywowaniu odgrywają potrzeby psychologiczne, nauczą się dopasowywać wzmacnianie pracownika do jego dojrzałości i poziomu zaangażowania, stosować prezentowane na szkoleniu techniki w pracy, podczas prowadzenia rozmów.
  • Prowadzenie rozmów pracowniczych – podsumowujących, udzielających informacji zwrotnej, mobilizujących przy wykorzystaniu nowoczesnych metodologii – model Pinka motywacji 3.0, FUO, metody Z, uwzględniając specyfikę pokoleniową (X,Y,Z)

Dylemat czy być dobrym menedżerem czy szefem jest z gruntu fałszywy. Każdy dobry szef wypełnia obie role.

Rola menedżerska związana jest ze stawianiem celów, delegowaniem zadań, które do tego prowadzą oraz z budowaniem motywacji, aby zostały one zrealizowane na oczekiwanym poziomie. Szkolenie Excellent Manager to swoisty „narzędziownik” – zestaw technik rozwijających te dwie fundamentalne kompetencje menedżerskie.

Celem szkolenia jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:
  • możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
  • optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, firmy itp.)
  • uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej

Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:

  • planowanie pracy własnej i podwładnych
  • delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie
  • rozwiązywanie konfliktów
  • prowadzenie zebrań
  • motywowanie pracowników

Wszystkie powyższe moduły bazują na jednym wspólnym mianowniku – zadaniowego, efektywnego  podejścia do wykonywania obowiązków – zarówno na poziomie osobistym, jak również zespołowym. W taki sposób możemy również zdefiniować cel szkolenia.

Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane dla menedżerów, osób zarządzających projektami w organizacjach oraz osób dedykowanych w przyszłości na stanowiska kierownicze.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Preferowany styl zarządzania

  • Omówienie wypełnionego kwestionariusza i diagnoza preferowanego stylu kierowania
  • Mocne strony preferowanego stylu
  • Potencjalne słabe strony i zagrożenia stylu
  • Przywództwo sytuacyjne K. Blancharda:
    • Poziomy kompetencji pracownika
    • etapy „gotowości” pracownika do realizacji powierzonych zadań
    • dobór metod zarządzania do pracowników i zarządzanego zespołu
    • zarządzanie rozwojem pracowników: w jaki sposób kierować pracownikami o różnym/zmiennym poziomie kompetencji i motywacji.

Delegowanie i monitorowanie zadań

  • Czym jest proces delegowania i jakie warunki należy spełnić, aby efektywnie delegować.
  • Przegląd modeli/technik delegowania
    • przez instruktaż
    • przez cele
    • poprzez wizję
  • Usamodzielnianie pracowników podczas delegowania: co zrobić z brakiem samodzielności bądź symulowaniem braku samodzielności?
  • Przegląd modeli monitoringu
  • Kontrola najlepszą formą zaufania? Fakty i mity.

Egzekwowanie zadań

  • Dobre praktyki w zakresie egzekwowania
  • Rola i funkcje procesu egzekwowania
  • Modele egzekwowania:
    • model „Z”
    • model FUKO|
    • model SBI
  • Praktyka w zakresie egzekwowania.

Motywowanie pracowników:

  • Motywacja 3.0: co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 10 lat i na czym dziś bazują nowoczesne metodologie?
  • Motywowanie rożnych generacji pracowników. Czy te same motywatory i demotywatory zadziałają na BB, X, Y, Z?
  • Moje motywacyjne DNA – poznanie własnego DNA dzięki wypełnieniu kwestionariusza

Rozwiązywanie konfliktów

  • Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
  • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
  • Postawy i style reagowania na konflikt.
  • Pułapki konfliktu
  • Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
  • Reagowanie na agresywne postawy i zachowania

Trudne sytuacje menedżerskie

  • Trudne sytuacje w procesie egzekwowania
  • Trudne rozmowy z pracownikami
  • Korygowanie powielających się błędów / postaw / zachowań
  • Radzenie sobie z tzw. Trudnym pracownikiem
  • Radzenie sobie z oporem pracownika przed przyjęciem informacji zwrotnych

Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.

Preferowany styl zarządzania

  • Omówienie wypełnionego kwestionariusza i diagnoza preferowanego stylu kierowania
  • Mocne strony preferowanego stylu
  • Potencjalne słabe strony i zagrożenia stylu
  • Przywództwo sytuacyjne K. Blancharda:
    • Poziomy kompetencji pracownika
    • etapy „gotowości” pracownika do realizacji powierzonych zadań
    • dobór metod zarządzania do pracowników i zarządzanego zespołu
    • zarządzanie rozwojem pracowników: w jaki sposób kierować pracownikami o różnym/zmiennym poziomie kompetencji i motywacji.

Delegowanie i monitorowanie zadań

  • Czym jest proces delegowania i jakie warunki należy spełnić, aby efektywnie delegować.
  • Przegląd modeli/technik delegowania
    • przez instruktaż
    • przez cele
    • poprzez wizję
  • Usamodzielnianie pracowników podczas delegowania: co zrobić z brakiem samodzielności bądź symulowaniem braku samodzielności?
  • Przegląd modeli monitoringu
  • Kontrola najlepszą formą zaufania? Fakty i mity.

Egzekwowanie zadań

  • Dobre praktyki w zakresie egzekwowania
  • Rola i funkcje procesu egzekwowania
  • Modele egzekwowania:
    • model „Z”
    • model FUKO|
    • model SBI
  • Praktyka w zakresie egzekwowania.

Motywowanie pracowników:

  • Motywacja 3.0: co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 10 lat i na czym dziś bazują nowoczesne metodologie?
  • Motywowanie rożnych generacji pracowników. Czy te same motywatory i demotywatory zadziałają na BB, X, Y, Z?
  • Moje motywacyjne DNA – poznanie własnego DNA dzięki wypełnieniu kwestionariusza

Rozwiązywanie konfliktów

  • Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
  • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
  • Postawy i style reagowania na konflikt.
  • Pułapki konfliktu
  • Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
  • Reagowanie na agresywne postawy i zachowania

Trudne sytuacje menedżerskie

  • Trudne sytuacje w procesie egzekwowania
  • Trudne rozmowy z pracownikami
  • Korygowanie powielających się błędów / postaw / zachowań
  • Radzenie sobie z tzw. Trudnym pracownikiem
  • Radzenie sobie z oporem pracownika przed przyjęciem informacji zwrotnych

Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.

Preferowany styl zarządzania

  • Omówienie wypełnionego kwestionariusza i diagnoza preferowanego stylu kierowania
  • Mocne strony preferowanego stylu
  • Potencjalne słabe strony i zagrożenia stylu
  • Przywództwo sytuacyjne K. Blancharda:
    • Poziomy kompetencji pracownika
    • etapy „gotowości” pracownika do realizacji powierzonych zadań
    • dobór metod zarządzania do pracowników i zarządzanego zespołu
    • zarządzanie rozwojem pracowników: w jaki sposób kierować pracownikami o różnym/zmiennym poziomie kompetencji i motywacji.

Delegowanie i monitorowanie zadań

  • Czym jest proces delegowania i jakie warunki należy spełnić, aby efektywnie delegować.
  • Przegląd modeli/technik delegowania
    • przez instruktaż
    • przez cele
    • poprzez wizję
  • Usamodzielnianie pracowników podczas delegowania: co zrobić z brakiem samodzielności bądź symulowaniem braku samodzielności?
  • Przegląd modeli monitoringu
  • Kontrola najlepszą formą zaufania? Fakty i mity.

Egzekwowanie zadań

  • Dobre praktyki w zakresie egzekwowania
  • Rola i funkcje procesu egzekwowania
  • Modele egzekwowania:
    • model „Z”
    • model FUKO|
    • model SBI
  • Praktyka w zakresie egzekwowania.

Motywowanie pracowników:

  • Motywacja 3.0: co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 10 lat i na czym dziś bazują nowoczesne metodologie?
  • Motywowanie rożnych generacji pracowników. Czy te same motywatory i demotywatory zadziałają na BB, X, Y, Z?
  • Moje motywacyjne DNA – poznanie własnego DNA dzięki wypełnieniu kwestionariusza

Rozwiązywanie konfliktów

  • Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
  • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
  • Postawy i style reagowania na konflikt.
  • Pułapki konfliktu
  • Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
  • Reagowanie na agresywne postawy i zachowania

Trudne sytuacje menedżerskie

  • Trudne sytuacje w procesie egzekwowania
  • Trudne rozmowy z pracownikami
  • Korygowanie powielających się błędów / postaw / zachowań
  • Radzenie sobie z tzw. Trudnym pracownikiem
  • Radzenie sobie z oporem pracownika przed przyjęciem informacji zwrotnych

Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Szkolenie managerskie
  • Delegowanie zadań
  • Motywowanie zespołu
  • Rozmowy pracownicze
  • Szkolenia z zarządzania
  • Zarządzanie zespołem

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • spójny, efektywny system motywacyjny
  • zarządzanie przez cele i zadania na każdym poziomie struktury organizacji – wymierne rezultaty
  • wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
  • przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
  • kształtowanie kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • świadomość swoich mocnych stron jako motywującego menedżera oraz obszarów do rozwoju
  • zwiększone szanse na awans, jako efekt skutecznego, długofalowego motywowania pracowników
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
    • komfort pracy,
    • efektywność osobista (poczucie sprawczości)
  • budowanie i utrzymywanie własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost umiejętności komunikowania priorytetów – dot. współpracy, pracy zespołu, kaskadowanych z poziomu Zarządu
  • świadomość silnych stron pracowników na poziomie menedżerskim oraz organizacyjnym
  • łatwiejsze szacowanie zasobów przed realizacją nowych zadań na poziomie operacyjnym jak i strategicznym
  • umiejętność dopasowania sposobu delegowania do dojrzałości pracownika
  • korzystniejsza atmosfera pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym)
  • rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji
  • optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych – maksimum efektów przy minimalnym czasie i zaangażowaniu
Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-04-10
10 kwietnia 2024 - 11 kwietnia 2024
2024-04-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.

2024-04-17
17 kwietnia 2024 - 18 kwietnia 2024
2024-04-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Siła i Odporność Menedżera - Trening Online

Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie. Dla menedżerów chcących poznać sztukę wytrwałości i kontroli emocji szkolenie to będzie idealnym rozwiązaniem. Siła i odporność menedżera buduję siłę i odporność zespołu – a jest to w dzisiejszych czasach więcej niż pożądane.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.