Sales Drive Management – jak podnosić sprzedaż w zespole sprzedaży

Strefa menadżera sprzedaży onlineotwartezamkniete
Hunter sprzedaje, farmer obsługuje. Jeśli Twój zespół sprzedaży składa się z farmerów to zmień nazwę działu
Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach:„tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku „przyszły plan sprzedaży” – jak przygotować zespół, żeby zrealizować oczekiwany wzrost w kolejnym roku/ latach. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie zespołem sprzedaży!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


POZWÓLMY MENEDŻEROM SPRZEDAŻY

NAPĘDZAĆ SPRZEDAŻ!


Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach:

  • „tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku
  • przyszły plan sprzedaży” – jak przygotować zespół, żeby zrealizować oczekiwany wzrost w kolejnym roku/ latach.

Wybraliśmy takie fundamenty wzrostu sprzedaży, które wpływają na obie perspektywy:

  • Wektor w dobrą stronę – ludzie sprzedaży są z natury waleczni. Zorientowani (w zależności od stażu w firmie) na zdobywanie bądź utrzymywanie – klientów, kontraktów, ale również przywilejów w swoim dziale. Skuteczny menedżer sprzedaży powinien być zdecydowany. Zgodnie z zasadą „dostajesz to co nagradzasz” powinien w taki sposób reagować na próby walki, negocjacji wewnętrznych, żeby się one nie opłacały handlowcom. Dzięki temu sprzedawcy będą kierować energię na zdobywanie klientów, a nie wpływów w organizacji.
  • Menedżer jako narzędzie sprzedaży – skuteczny menedżer sprzedaży jest zasobem swojego działu – jego zadaniem jest sprawiać, że handlowcy sprzedali więcej – takie jest też oczekiwanie samych sprzedawców. Czas poświęcony na budowę „team spirit” powinien poświęcić na opracowanie i wyegzekwowanie nowej strategii na klienta. Wraz z sukcesami dobra atmosfera pojawi się samoistnie.
  • Odpowiedzialność osobista za wynik – zadaniem menedżera jest sprawić, aby jego ludzie autentycznie uwierzyli, że to oni są odpowiedzialni za wynik (nie marketing, nie produkt, czy procesy firmowe) . Takie postawienie sprawy powoduje, że zarówno porażki jak i sukcesy stają impulsem do podnoszenia efektywności sprzedaży.
  • Pełne wykorzystanie potencjału sprzedawcy i jego klientów – każdy handlowiec ma swoje mocne strony, które pozwalają mu sprzedawać, swoich klientów, którzy mają często nie wykorzystany potencjał oraz czas – najważniejszy zasób handlowca. Zadaniem menedżera sprzedaży jest sprawić, aby handlowiec inwestował swój czas w klientów o największym potencjale i w takich, którzy będą podatni na jego sposób sprzedaży.
  • Sztuka inwestowania czasu – podobnie jak w przypadku handlowca, najcenniejszym zasobem szefa sprzedaży jest czas. Skuteczny menedżer inwestuje czas w działania, które podnoszą sprzedaż jego ludzi. Bierny menedżer wybiera te aktywności, które nie wymagają wychodzenia ze strefy komfortu.


POZWÓLMY MENEDŻEROM SPRZEDAŻY

NAPĘDZAĆ SPRZEDAŻ!


Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach:

  • „tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku
  • przyszły plan sprzedaży” – jak przygotować zespół, żeby zrealizować oczekiwany wzrost w kolejnym roku/ latach.

Wybraliśmy takie fundamenty wzrostu sprzedaży, które wpływają na obie perspektywy:

  • Wektor w dobrą stronę – ludzie sprzedaży są z natury waleczni. Zorientowani (w zależności od stażu w firmie) na zdobywanie bądź utrzymywanie – klientów, kontraktów, ale również przywilejów w swoim dziale. Skuteczny menedżer sprzedaży powinien być zdecydowany. Zgodnie z zasadą „dostajesz to co nagradzasz” powinien w taki sposób reagować na próby walki, negocjacji wewnętrznych, żeby się one nie opłacały handlowcom. Dzięki temu sprzedawcy będą kierować energię na zdobywanie klientów, a nie wpływów w organizacji.
  • Menedżer jako narzędzie sprzedaży – skuteczny menedżer sprzedaży jest zasobem swojego działu – jego zadaniem jest sprawiać, że handlowcy sprzedali więcej – takie jest też oczekiwanie samych sprzedawców. Czas poświęcony na budowę „team spirit” powinien poświęcić na opracowanie i wyegzekwowanie nowej strategii na klienta. Wraz z sukcesami dobra atmosfera pojawi się samoistnie.
  • Odpowiedzialność osobista za wynik – zadaniem menedżera jest sprawić, aby jego ludzie autentycznie uwierzyli, że to oni są odpowiedzialni za wynik (nie marketing, nie produkt, czy procesy firmowe) . Takie postawienie sprawy powoduje, że zarówno porażki jak i sukcesy stają impulsem do podnoszenia efektywności sprzedaży.
  • Pełne wykorzystanie potencjału sprzedawcy i jego klientów – każdy handlowiec ma swoje mocne strony, które pozwalają mu sprzedawać, swoich klientów, którzy mają często nie wykorzystany potencjał oraz czas – najważniejszy zasób handlowca. Zadaniem menedżera sprzedaży jest sprawić, aby handlowiec inwestował swój czas w klientów o największym potencjale i w takich, którzy będą podatni na jego sposób sprzedaży.
  • Sztuka inwestowania czasu – podobnie jak w przypadku handlowca, najcenniejszym zasobem szefa sprzedaży jest czas. Skuteczny menedżer inwestuje czas w działania, które podnoszą sprzedaż jego ludzi. Bierny menedżer wybiera te aktywności, które nie wymagają wychodzenia ze strefy komfortu.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Sales Drive Management – jak podnosić sprzedaż w zespole sprzedaży


1. Zarządzanie zespołem sprzedaży

  • Dwie perspektywy
    • „Tu i teraz” – jak rozmawiać z ludźmi, żeby zmobilizowali się i dowieźli wynik „na szybko”
    • Kolejny plan sprzedaży – jak przygotować fundamenty pod oczekiwany wzrost sprzedaży
  • 5 obszarów wpływu menedżera sprzedaży:
    • Wektor w dobrą stronę
    • Menedżer jako narzędzie sprzedaży
    • Odpowiedzialność handlowca za wynik
    • Potencjał klienta + Potencjał handlowca + inwestycja czasu i energii
    • Sztuka inwestowania czasu

2. Silny menadżer sprzedaży – trening mentalny

  • Umiejętność komunikowania się wprost
  • Odważny feedback – nazywanie rzeczy po imieniu
  • Budowanie odporności na manipulację
  • Rozwijanie umysłu, hamowanie emocji
  • Tworzenie komunikatu – to moja decyzja (a nie zarządu, przełożonego etc.)
  • „wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma” – umiejętne pozycjonowanie pracy w naszym dziale sprzedaży względem konkurencji

3. Najnowsze trendy sprzedaży – manager jako mentor

  • Jak sprzedawać na obecnym rynku i do obecnego klienta
  • Poręczne techniki sprzedaży
    • Poziom maila
    • Poziom rozmowy telefonicznej
    • Poziom rozmowy f2f
  • Dlaczego relacja w sprzedaży ma coraz mniejsze znaczenie (The Challanger Sales)
  • Budowanie strategii sprzedażowej
  • Analiza gdzie i po co jeżdżą moi handlowcy
  • Jak wyeliminować 30% nie efektywnych spotkań (lejek vs walec sprzedaży)

4. Jak budować kulturę opartą o sprzedaż

  • Budowanie atmosfery sprzedażowej
    • Sukces motywuje
    • Osobista odpowiedzialność za wynik
    • Wektor na klientów zewnętrznych
  • Kodeks dobrych praktyk (dostajesz co nagradzasz)
  • Menedżer jako narzędzie sprzedaży
  • Zaszczepienie pierwiastka inteligentnego huntingu
  • Regulamin CRM

5. Profile handlowców i jak z nimi pracować

  • Dlaczego ludzie którzy robią dobre wyniki są „trudni” – odpowiedzialność, ambicja i dwie strony medalu
  • Handlowiec który chce awansować.
  • Handlowiec pracowity, ale nie skuteczny
  • Analiza najnowszych badań dotyczących relacji handlowiec – klient
    • Czego oczekują klienci od handlowców
    • Jaki typ handlowca występuje najczęściej w topie sprzedawców
  • Trudne sytuacje z pracownikiem
    • Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
    • Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
    • Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
    • Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
    • Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
    • Radzenie sobie z pracownikiem o wysokiej motywacji i niskich kwalifikacjach
    • Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
    • Radzenie sobie z pracownikiem usprawiedliwiającym się

6. Pełne wykorzystanie potencjału sprzedawcy i jego klientów

  • Analiza portfolio klientów danego handlowca
    • Komu sprzedaje najczęściej i dlaczego?
    • Jakiego rodzaju klientów nie pozyskuje
    • Na których klientów poświęca najwięcej czasu
    • Jak wygląda relacja poświęconego czasu do uzyskanych na kliencie przychodów
  • Plan zaradczy
    • Oczyszczenie bazy potencjalnych klientów o 30% (tych o najmniejszym potencjale)
    • tworzenie krótkoterminowych o średnioterminowych celów na rozpoczęcie procesów sprzedaży
    • Poprowadzenie rozmowy z handlowcem tak, aby zrozumiał optykę inwestycji czasowej w klienta

7. Rozwiązywanie i przeciwdziałanie konfliktom

  • Przeciwdziałanie – zarządzanie oparte na zasadach
  • Sztuka wyboru – kiedy warto zajmować się konfliktem w zespole
  • Mediacje vs. arbitraż
  • Asertywność w ujęciu sprzedażowym
    • Odporność na manipulację
    • Sztuka uzasadniania odmowy
    • Wprowadzenie zasad bazujących na sprawiedliwości a nie na sympatii
    • Różnice między poleceniem a prośbą przełożonego

8. Podsumowanie szkolenia + pomost w przyszłość

  • Zaplanowanie nowego otwarcia – działanie poszkoleniowe w konsultacji z trenerem
  • Action plan SSC
    • Start – co zacznę stosować bezpośrednio po nowym otwarciu
    • Stop – jakich praktyk zaprzestanę
    • Continue – które z moich obecnych zachowań wzmacniają sprzedaż

Sales Drive Management – jak podnosić sprzedaż w zespole sprzedaży


1. Zarządzanie zespołem sprzedaży

  • Dwie perspektywy
    • „Tu i teraz” – jak rozmawiać z ludźmi, żeby zmobilizowali się i dowieźli wynik „na szybko”
    • Kolejny plan sprzedaży – jak przygotować fundamenty pod oczekiwany wzrost sprzedaży
  • 5 obszarów wpływu menedżera sprzedaży:
    • Wektor w dobrą stronę
    • Menedżer jako narzędzie sprzedaży
    • Odpowiedzialność handlowca za wynik
    • Potencjał klienta + Potencjał handlowca + inwestycja czasu i energii
    • Sztuka inwestowania czasu

2. Silny menadżer sprzedaży – trening mentalny

  • Umiejętność komunikowania się wprost
  • Odważny feedback – nazywanie rzeczy po imieniu
  • Budowanie odporności na manipulację
  • Rozwijanie umysłu, hamowanie emocji
  • Tworzenie komunikatu – to moja decyzja (a nie zarządu, przełożonego etc.)
  • „wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma” – umiejętne pozycjonowanie pracy w naszym dziale sprzedaży względem konkurencji

3. Najnowsze trendy sprzedaży – manager jako mentor

  • Jak sprzedawać na obecnym rynku i do obecnego klienta
  • Poręczne techniki sprzedaży
    • Poziom maila
    • Poziom rozmowy telefonicznej
    • Poziom rozmowy f2f
  • Dlaczego relacja w sprzedaży ma coraz mniejsze znaczenie (The Challanger Sales)
  • Budowanie strategii sprzedażowej
  • Analiza gdzie i po co jeżdżą moi handlowcy
  • Jak wyeliminować 30% nie efektywnych spotkań (lejek vs walec sprzedaży)

4. Jak budować kulturę opartą o sprzedaż

  • Budowanie atmosfery sprzedażowej
    • Sukces motywuje
    • Osobista odpowiedzialność za wynik
    • Wektor na klientów zewnętrznych
  • Kodeks dobrych praktyk (dostajesz co nagradzasz)
  • Menedżer jako narzędzie sprzedaży
  • Zaszczepienie pierwiastka inteligentnego huntingu
  • Regulamin CRM

5. Profile handlowców i jak z nimi pracować

  • Dlaczego ludzie którzy robią dobre wyniki są „trudni” – odpowiedzialność, ambicja i dwie strony medalu
  • Handlowiec który chce awansować.
  • Handlowiec pracowity, ale nie skuteczny
  • Analiza najnowszych badań dotyczących relacji handlowiec – klient
    • Czego oczekują klienci od handlowców
    • Jaki typ handlowca występuje najczęściej w topie sprzedawców
  • Trudne sytuacje z pracownikiem
    • Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
    • Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
    • Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
    • Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
    • Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
    • Radzenie sobie z pracownikiem o wysokiej motywacji i niskich kwalifikacjach
    • Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
    • Radzenie sobie z pracownikiem usprawiedliwiającym się

6. Pełne wykorzystanie potencjału sprzedawcy i jego klientów

  • Analiza portfolio klientów danego handlowca
    • Komu sprzedaje najczęściej i dlaczego?
    • Jakiego rodzaju klientów nie pozyskuje
    • Na których klientów poświęca najwięcej czasu
    • Jak wygląda relacja poświęconego czasu do uzyskanych na kliencie przychodów
  • Plan zaradczy
    • Oczyszczenie bazy potencjalnych klientów o 30% (tych o najmniejszym potencjale)
    • tworzenie krótkoterminowych o średnioterminowych celów na rozpoczęcie procesów sprzedaży
    • Poprowadzenie rozmowy z handlowcem tak, aby zrozumiał optykę inwestycji czasowej w klienta

7. Rozwiązywanie i przeciwdziałanie konfliktom

  • Przeciwdziałanie – zarządzanie oparte na zasadach
  • Sztuka wyboru – kiedy warto zajmować się konfliktem w zespole
  • Mediacje vs. arbitraż
  • Asertywność w ujęciu sprzedażowym
    • Odporność na manipulację
    • Sztuka uzasadniania odmowy
    • Wprowadzenie zasad bazujących na sprawiedliwości a nie na sympatii
    • Różnice między poleceniem a prośbą przełożonego

8. Podsumowanie szkolenia + pomost w przyszłość

  • Zaplanowanie nowego otwarcia – działanie poszkoleniowe w konsultacji z trenerem
  • Action plan SSC
    • Start – co zacznę stosować bezpośrednio po nowym otwarciu
    • Stop – jakich praktyk zaprzestanę
    • Continue – które z moich obecnych zachowań wzmacniają sprzedaż

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Dane CEB wskazują, że najlepsi sprzedający zarządzają „wąskim” lejkiem wysoce wyselekcjonowanych potencjalnych klientów, dających największe szanse finalizacji.

Szkolenie związane z:

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Justyna Molska

Project Manager

tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska

Justyna Molska

Project Manager

tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa menadżera sprzedaży

Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach:
  • tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku
  • przyszły plan sprzedaży” – jak przygotować zespół, żeby zrealizować oczekiwany wzrost w kolejnym roku/ latach.
 Zapraszamy na szkolenie zarządzanie zespołem sprzedaży!
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Cold Calling jest szkoleniem najrzadziej wybieranym przez samych handlowców mimo że to tej kompetencji najbardziej potrzebują.  Seek&Sale jest warsztatem rozwiązań – uczestnicy otrzymują gotowe techniki, które są skuteczne w polskich warunkach wobec klientów, którzy cenią swój czas i są wymagającymi rozmówcami. Zapraszamy na szkolenie sprzedaż przez telefon!

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.