Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów

Strefa menadżera sprzedaży onlineotwartezamkniete
Wygodniej jest być farmerem, skuteczniej hunterem!
Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne.  Nasze rozwiązanie zakłada wprowadzenie do aktywności sprzedażowych huntingu – czyli samodzielnego generowania lead’ów przez handlowców.

Szkolenie jest realizowane jako warsztat rozwiązań. Uczestnicy otrzymują sprawdzoną metodyką – wprowadzaną przez nas w Polsce, z sukcesami.  Trener pokaże dokładnie, krok po kroku jak wdrożyć do w dziale sprzedaży – jakie są trudne momenty, jak sobie z nimi radzić, jak zmiana powinna odbyć się w konkretnej sytuacji – dla danego rynku, specyfiki firmy.

Podział na farmerów i hunterów rodzi wiele emocji, narosło wokół niego wiele mitów:

Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne. Nasze rozwiązanie zakłada wprowadzenie do aktywności sprzedażowych huntingu – czyli samodzielnego generowania lead’ów przez handlowców.

Szkolenie jest realizowane jako warsztat rozwiązań. Uczestnicy otrzymują sprawdzoną metodyką – wprowadzaną przez nas w Polsce, z sukcesami. Trener pokaże dokładnie, krok po kroku jak wdrożyć do w dziale sprzedaży – jakie są trudne momenty, jak sobie z nimi radzić, jak zmiana powinna odbyć się w konkretnej sytuacji – dla danego rynku, specyfiki firmy.

Podział na farmerów i hunterów rodzi wiele emocji, narosło wokół niego wiele mitów:

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Ospały zespół sprzedaży – punkt wyjścia

  • Jakie są powody powstawania ospałego zespołu sprzedaży
  • Jakie konsekwencje nadmiernego farmingu i braku huntingu
  • Jakie są wskaźniki behawioralne, że Twój zespól sprzedaży jest ospały

2. Oś aktywności zespołu sprzedażowego

  • Dlaczego jest to wyłącznie szkolenie dla managerów sprzedaży ?
  • Definicja biegunów osi aktywności – farming vs. hunting
  • Umieszczenie własnego zespołu na osi aktywności
  • Jak bardzo chcesz obudzić swój zespół? – określenie optimum dla branży oraz charakterystyki zespołu sprzedaży
  • Zarządzanie zespołem sprzedażowym szkolenie vs. realna strategia
  • Action plan – scenariusz pożądany na zarządzanie sprzedażą

3. Mentoring – praca na gotowych i sprawdzonych rozwiązaniach

  • Lejek vs. walec sprzedaży
    • Leady bezwartościwe
    • Inteligentny hunting – jak inwestować swój czas w klienta
    • Z jakich potencjalnych klientów rezygnować?
  • Rozwiązania sprzedaży dla nowoczesnego klienta w Polsce
    • Nowoczesny prospecting – jaka trafiać do osób decyzyjnych
    • Generowanie wartościowych lead’ów
    • Challanger sales – klient lubi kupować, nie lubi kiedy mu sprzedawać
  • Wektor sprzedaży – (z kim ma handlowiec dłużej negocjować – ze swoim szefem czy z klientem?)
  • Zarządzanie portfelem klientów
  • CRM jako narzędzie aktywizacyjne
  • Wreszcie najważniejsze – jak skutecznie sprzedawać w stylu hunterskim?

4. Uruchamiamy napęd w sprzedaży – co ma powiedzieć menedżer sprzedaży  na początku? Jak ma wyglądać obudzenie zespołu krok po kroku?

  • Odpowiedz na podstawowe pytania : „co się wydarzy?”, „dlaczego warto?”
  • Stworzenie ram nieprzekraczalnych oraz przestrzeni na partycypację zespołu
  • Liczbowe wskaźniki zmiany
  • Narzędzia do monitorowania i wzmacniania pobudzenia
  • Strategiczne zaplanowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego „aktywność popłaca, więc jestem jeszcze bardziej aktywny”

5. Analiza sił. Radzenie sobie z oporem

  • Dlaczego handlowiec boi się zostać hunterem – 3 rodzaje oporu
  • Opór nr 1 – „teraz jest dobrze, boję się co zmiany przyniosą” – potrzeba bezpieczeństwa
  • Opór nr 2 – „teraz jest wygodnie, nie chcę nic zmieniać” – niechęć do wychodzenia ze strefy komfortu
  • Opór nr 3 – „jestem doradcą, a nie akwizytorem” – potrzeba wizerunkowa
  • Sposoby radzenia sobie z oporem wprost i nie wprost
  • Przeciwdziałanie psychomanipulacjom ze strony pracowników

6. Podsumowanie w formie w praktycznych wniosków

  • ­­Wdrożenie planu aktywizacji sprzedaży w organizacji.
  • Tematy szkoleń sprzedażowych dla handlowców – na poziomie mentalnym i narzędziowym

1. Ospały zespół sprzedaży – punkt wyjścia

  • Jakie są powody powstawania ospałego zespołu sprzedaży
  • Jakie konsekwencje nadmiernego farmingu i braku huntingu
  • Jakie są wskaźniki behawioralne, że Twój zespól sprzedaży jest ospały

2. Oś aktywności zespołu sprzedażowego

  • Dlaczego jest to wyłącznie szkolenie dla managerów sprzedaży ?
  • Definicja biegunów osi aktywności – farming vs. hunting
  • Umieszczenie własnego zespołu na osi aktywności
  • Jak bardzo chcesz obudzić swój zespół? – określenie optimum dla branży oraz charakterystyki zespołu sprzedaży
  • Zarządzanie zespołem sprzedażowym szkolenie vs. realna strategia
  • Action plan – scenariusz pożądany na zarządzanie sprzedażą

3. Mentoring – praca na gotowych i sprawdzonych rozwiązaniach

  • Lejek vs. walec sprzedaży
    • Leady bezwartościwe
    • Inteligentny hunting – jak inwestować swój czas w klienta
    • Z jakich potencjalnych klientów rezygnować?
  • Rozwiązania sprzedaży dla nowoczesnego klienta w Polsce
    • Nowoczesny prospecting – jaka trafiać do osób decyzyjnych
    • Generowanie wartościowych lead’ów
    • Challanger sales – klient lubi kupować, nie lubi kiedy mu sprzedawać
  • Wektor sprzedaży – (z kim ma handlowiec dłużej negocjować – ze swoim szefem czy z klientem?)
  • Zarządzanie portfelem klientów
  • CRM jako narzędzie aktywizacyjne
  • Wreszcie najważniejsze – jak skutecznie sprzedawać w stylu hunterskim?

4. Uruchamiamy napęd w sprzedaży – co ma powiedzieć menedżer sprzedaży na początku? Jak ma wyglądać obudzenie zespołu krok po kroku?

  • Odpowiedz na podstawowe pytania : „co się wydarzy?”, „dlaczego warto?”
  • Stworzenie ram nieprzekraczalnych oraz przestrzeni na partycypację zespołu
  • Liczbowe wskaźniki zmiany
  • Narzędzia do monitorowania i wzmacniania pobudzenia
  • Strategiczne zaplanowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego „aktywność popłaca, więc jestem jeszcze bardziej aktywny”

5. Analiza sił. Radzenie sobie z oporem

  • Dlaczego handlowiec boi się zostać hunterem – 3 rodzaje oporu
  • Opór nr 1 – „teraz jest dobrze, boję się co zmiany przyniosą” – potrzeba bezpieczeństwa
  • Opór nr 2 – „teraz jest wygodnie, nie chcę nic zmieniać” – niechęć do wychodzenia ze strefy komfortu
  • Opór nr 3 – „jestem doradcą, a nie akwizytorem” – potrzeba wizerunkowa
  • Sposoby radzenia sobie z oporem wprost i nie wprost
  • Przeciwdziałanie psychomanipulacjom ze strony pracowników

6. Podsumowanie w formie w praktycznych wniosków

  • ­­Wdrożenie planu aktywizacji sprzedaży w organizacji.
  • Tematy szkoleń sprzedażowych dla handlowców – na poziomie mentalnym i narzędziowym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Z badania DiscoverOrg wynika, że aż 81% firm o najniższym wzroście sprzedaży popełnia błąd i głównie pozyskuje klientów wśród tych którzy się sami zgłoszą, a nie samodzielnie generuje leady.

Szkolenie związane z:

TRENERZY SZKOLENIA

VIDEO

https://youtube.com/watch?v=9IbCkdnao3Q%3Frel%3D0

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Justyna Molska

Project Manager

tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska

Justyna Molska

Project Manager

tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa menadżera sprzedaży

Wersja online: Modern Sales Techniques - Online

Nowe czasy potrzebują nowych technik. Uczymy jak właśnie teraz zwiększać konwersję ze spotkań handlowych. Trening adresowany, dla tych którzy mają za sobą tradycyjne szkolenia sprzedażowe, dla których etapy sprzedaży, badanie potrzeb i język korzyści to wiedza podstawowa, którą na własny użytek wielokrotnie zmodyfikowali kierując się intuicją i doświadczeniem sprzedażowym.

2023-04-05
05 kwietnia 2023 - 06 kwietnia 2023
2023-04-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach:
  • tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku
  • przyszły plan sprzedaży” – jak przygotować zespół, żeby zrealizować oczekiwany wzrost w kolejnym roku/ latach.
 Zapraszamy na szkolenie zarządzanie zespołem sprzedaży!
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.